• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Captur 1.3 TCe 155 FAP . Jaki olej bo chyba nie Castrol jak zaleca Renault ???!!!

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
Marka samochodu
Renault Captur II 155 EDC FAP
Budżet/ile litrów
200pln/5 litrow
Styl jazdy
Silnik
1,33 TCe z FAP
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 lub 5W30
Jaki olej masz obecnie
Nikt nie wie
Odebrałem z salonu samochód i po ok 2 tys planuje zmienić olej dla spokoju sumienia ze zrobiłem wszystko aby silnik odwdzięczył się brakiem problemów ;) .
Wg serwisu wymiana 2 lata /30 tys . Nikt nie wie co zalali w fabryce - jakiej marki i jakiej lepkości. To jest Renault a wszędzie naklejki ze rekomendowany Castrol !!!!!
Z rozpiski serwisowej takie parametry oleju i że zalecają Castrola
Wg normy RN17FE 0W20
Wg normy RN 17 5W30
Samochodem jeździ zona głownie miasto (90%) , dystans dom/praca ok 10 km . Samochód ma gwarancje i obsługę serwisową na 5 lat za free . Więc planuje zmieniać olej w połowie wymaganych serwisów (1 rok i przebieg ok 10-12 tys km)
Pytania
1) W którą lepkość iść 0W20 czy 5W30.
a) Myślałem o Shell Ultra Prof AR L 17 5W 30 . Czy wg Was ma ma dobre parametry i jest wart 32 pln /1litr ? Pojemność układu olejowego to 5,4 litra
b) Jakieś alternatywy dla Shella lub Elfa z ASO (tak ASO w Lublinie uznaje tylko Elfa) ? Budżet do 200pln za 5 litrów
2) Przy jakim przebiegu zrobić pierwszą wymianę ?(2 tys)
3) Zastosować jakąś delikatną płukankę przy pierwszej wymianie?
 

Attachments

  • HELIX ULTRA PROF AR-L 17.pdf
    172,6 KB · Odwiedzin: 667
Gdyby Renault nie zmienił norm i nie wsadził do benzyny GPF to w ogóle nie było by problemu zolejami . Kadjar jedził na ELF SXR 5w40 a w tym roku zlałem go Shellem 0w40 SN+. Z Capturem sie doktoryzuje bo to nowość i silnik i normy .Musze coś wybrać i będę się tego trzymał .
Ten Eurol to dobry olej ?
Ja w sumie jak policzyłem to od 2013 miałem/mam 5 Renaultów. Obecnie dwa Kadjar 1.2 i Captur 1.3
Sprzedałem w marcu Qashqaia 1.2 i z nim maiłem problem z braniem oleju mimo ze identyczny silnik jak Kadjar bo ten na razie bezproblemowy . W ogóle jak sięgnę pamięcią to były/są najmniej problemowe samochody w mojej flocie.
Najgorszy był (salonowy)Auris 14 D4D wyprodukowany w Japoni . Włożyłem w niego w czwartym roku eksploatacji ponad 10 tys


Mam 3 Renault pod obserwacją, wszystkie kupione na jak najdłuzej, żadne leasingi etc:

0.9 i 1.4 TCe wymiany oleju co 2 lata zgodnie z instrukcją. Jeden kręci się po mieście, drugi trochę miasta i autostrady, w 2 lata robi 30 tys km, obecnie ma ponad 130 tys km. Oba bez problemów z silnikiem.

1.2 TCe wymiana oleju co roku pomimo zalecen co 2 lata. Po wymianie silnika z uwagi na wadliwe pierścienie w ramach akcji serwisowej tez spokój.

Wszystkie 3 latają na serwisowym Elf 0710 albo hydrokrakach 5w40 C3.

Więc wymiana co rok przy twoim przebiegu zupelnie wystarcza.
Castrol albo Eurol to najtańsza opcja RN17.

Pozdrawiam,
 
To nie są opiłki z docierania tylko z obróbki skrawaniem w procesie produkcyjnym silnika.
Na pewno nie!
Jakiekolwiek części po obróbce mechanicznej sa w 100% i wielokrotnie myte w dedykowanych myjkach z dedykowaną chemią i pod intensywnym natryskiem środka.
Poza tym pakowanie części/podzespołów odbywa się wręcz w warunkach sterylnych.
Wiem co piszę, bo sam to przez kilka lat obserwowałem.

Long Life.
Kurcze, nie wiem jak to jest ustawiane w innych markach, ale a mojej astrze LL zmienia się (po przeliczeniu "procentowej żywotności oleju") z około 20 tys km do aktualnie ~12 tys km między wymianami. Jest to uzależnione od stylu jazdy.
I mogę w zasadzie powiedzieć że samochód eksploatuję w trybie LL.
Ja pierwszy olej zlałem po 4 tys km i utrzymuję interwały 11-13 tys km.
Ten fabrycznie zalany jest ponoć pozbawiony niektórych dodatków przeciwzużyciowych celem lepszego dopasowania się części współpracujących.
 
Na pewno nie!
Jakiekolwiek części po obróbce mechanicznej sa w 100% i wielokrotnie myte w dedykowanych myjkach z dedykowaną chemią i pod intensywnym natryskiem środka.
Poza tym pakowanie części/podzespołów odbywa się wręcz w warunkach sterylnych.
Wiem co piszę, bo sam to przez kilka lat obserwowałem.

A wióry wielkości 0.5-1 mm łysy podrzuca do filmu dla podkreślenia dramaturgii. I to jest możliwe ;) . Natomiast niemożliwe jest powstanie takich dużych opiłków w wyniku docierania się części.
Są też filmy na YT gdzie wymieniany jest olej po remoncie silnika. Wygląda on zupełnie inaczej niż z fabrycznie nowego silnika.
 
Ludzie żeby zaistnieć medialnie , zwiększyć oglądalność swoich kanałów są zrobić dużo baaardzo duuuużo.....
Tez miałem wątpliwość aby takie wióry wyszły z fabryki. Wszędzie gdzie pokazują filmiki z linii produkcyjnej to reżim technologiczny i czystości bardzo przestrzegany a takie wióry mogły by być po remoncie u Henia
Aby ząden moderator nie zwrócił uwagi na off topic ;)
Podaje oleje do silnika 1,33 TCE FAP dziele ja na możliwe do kupienia i "Yeti". Kolejność wg ceny od najwyższej dla 6 litrów

Yacco LUBE RN17 5w 30 257pln
Neste PRO 5w30 C2/C3 233 pln nie jasne zapisy normy RN 17
ELF RN TECH ELITE 5w30 208pln
Valvoline Synpower MST C 3 5w30 195pln w oficjalnej karcie brak RN 17 w wielu sklepach podane ze spełnia RN 17
Eurol Elance 5w30 RN 17 184 pln
Ravenol RNV 5w30 180pl
Castrol GTX RN 17 160pln

oleje "Yeti" są ale nie wiadomo gdzie kupić

SHELL Helix Ultra Prof 5w30 RN 17 C3
Motul Specific RN 17




A wióry wielkości 0.5-1 mm łysy podrzuca do filmu dla podkreślenia dramaturgii. I to jest możliwe ;) . Natomiast niemożliwe jest powstanie takich dużych opiłków w wyniku docierania się części.
Są też filmy na YT gdzie wymieniany jest olej po remoncie silnika. Wygląda on zupełnie inaczej niż z fabrycznie nowego silnika.
 
Istotniejsza jest według mnie ilość motogodzin.
A jeszcze bardziej ilość zużytego paliwa dla konkretnego silnika. Takie dane uwzględnia np BMW. Można zrobić 200 mth przy odcince, a można zrobić 200 mth spokojnie w trasie i olej będzie miał się dużo lepiej. W przypadku algorytmu BMW było ustawione tylko na przebieg i zużyte paliwo. W e46 ściągnąłem soft z komputera pokładowego i zmieniłem z 25 kkm na 11 kkm, a zużyte paliwo na 1100 litrów. Jak jeździłem ostrzej i palił średnio powyżej 10/100, to przebieg do wymiany oleju skracał się szybciej.
 
Ja teraz w Audi zmieniłem olej 3 tys temu ale z uwagi na Covid mało jezdziłem w trasy tylko po mieście/krótkie dystanse i juz mam wymiane za 10 tys km. A jak serwisowałem w ASO to było przy wyjeździe 30 tys .....
Zobaczymy jak działa algorytm w Renault


Motogodziny to nie to samo co godziny pracy silnika.
 
Odkopię temat, oferta olejów RN17 się powiększa.
Mam dustera dci, flotowego. Co 30 kkm (sztywne :( ) serwis wlewa Castrola GTX RN17.

Rozważam odkupienie samochodu po wynajmie, więc "dla higieny" wymieniam olej sam w połowie interwału.
Kupiłem Q8 RN17
 

Attachments

  • Q8-Formula-Special-RN-5W-30_en.pdf
    77,7 KB · Odwiedzin: 317
@apede najważniejsze ze zmieniasz częściej olej . Mi doradca techniczy Renault powiedział ze wymieniać olej w połowie oficjalnego przebiegu . Tak dla trwałości silnika .
Same karty za dużo nie mowia o oleju ale patrząc na nie to wszystkie oleje maja prawie identyczne parametry .
 
No właśnie o zdrowie silnika chodzi.

Castrol RN17 jest poprawny ale goły (jak wykazała analiza), ciekawe jak ten Q8 i inne z RN17
 
Mam pytanie w temacie, to nie będę zakładał nowego:
Castrol GTX RN17 5W30 występuje w dwóch wersjach:
1) Standardowy
olejtanszy5w30.PNG


2) Brandowany logiem Renault

olej5w30.PNG

Różnica w cenie niemalże dwukrotna. Czy ten brandowany dla Renault różni się czymkolwiek od tańszego?
 
Czysto teoretycznie, przypuszczam, że sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku Formula F do Fordów.
Przykładowo:
-Formula F - 120zł/5l
-Castrol Magnatec Professional A5 - 140zł/5l
-Castrol Magnatec SS A5 ILSAC GF-4 - 160zł/5l
Wszystkie 3 pozycje, to ten sam olej, tutaj śmiesznie, bo OEM jest najtańszy ;).

Ale taka jest polityka producentów olei.
W Lotosie np. wygląda to na odwrót:
Quazar F i Synthetic A5/B5 to ten sam produkt, z czego Quazar jest ze 3x droższy, bo to seria OEM ;).
 
@Triumphator
Rozumiem, czyli przepłacenie bez sensu. Tak się spodziewałem, że gigant typu Castrol nie uruchamia linii produkcyjnej ze zmodyfikowanym składem specjalnie dla Renault :)
Dziękuję
 
Back
Top