• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Captur 1.3 TCe 155 FAP . Jaki olej bo chyba nie Castrol jak zaleca Renault ???!!!

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
Marka samochodu
Renault Captur II 155 EDC FAP
Budżet/ile litrów
200pln/5 litrow
Styl jazdy
Silnik
1,33 TCe z FAP
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 lub 5W30
Jaki olej masz obecnie
Nikt nie wie
Odebrałem z salonu samochód i po ok 2 tys planuje zmienić olej dla spokoju sumienia ze zrobiłem wszystko aby silnik odwdzięczył się brakiem problemów ;) .
Wg serwisu wymiana 2 lata /30 tys . Nikt nie wie co zalali w fabryce - jakiej marki i jakiej lepkości. To jest Renault a wszędzie naklejki ze rekomendowany Castrol !!!!!
Z rozpiski serwisowej takie parametry oleju i że zalecają Castrola
Wg normy RN17FE 0W20
Wg normy RN 17 5W30
Samochodem jeździ zona głownie miasto (90%) , dystans dom/praca ok 10 km . Samochód ma gwarancje i obsługę serwisową na 5 lat za free . Więc planuje zmieniać olej w połowie wymaganych serwisów (1 rok i przebieg ok 10-12 tys km)
Pytania
1) W którą lepkość iść 0W20 czy 5W30.
a) Myślałem o Shell Ultra Prof AR L 17 5W 30 . Czy wg Was ma ma dobre parametry i jest wart 32 pln /1litr ? Pojemność układu olejowego to 5,4 litra
b) Jakieś alternatywy dla Shella lub Elfa z ASO (tak ASO w Lublinie uznaje tylko Elfa) ? Budżet do 200pln za 5 litrów
2) Przy jakim przebiegu zrobić pierwszą wymianę ?(2 tys)
3) Zastosować jakąś delikatną płukankę przy pierwszej wymianie?
 

Attachments

  • HELIX ULTRA PROF AR-L 17.pdf
    172,6 KB · Odwiedzin: 661
Są dwa różne oleje Shella - jeden z normą RN 0720 a drugi z RN17.
Swoją drogą normę oleju np. C3 można stosować i do benzyniaków i do diesli.
 

Attachments

  • GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Diesel_Ultra_AR-L_5W-30_(C4_Renault)_(en)_TDS_v2.pdf
    24,5 KB · Odwiedzin: 205
  • HELIX ULTRA PROF AR-L 17 (1).pdf
    172,6 KB · Odwiedzin: 224
Takich olejów "Yeti" jest całkiem sporo. Wchodzisz na stronę producenta i jest. Chciałbyś kupić i nic z tego, niedostępny.
 
Nie trzeba szukać daleko, wystarczy porównać ofertę Lotosa z tym co można faktycznie kupić ;)

Normy C są do silników wymagających olejów lekkobieżnych i wyposażonych w zaawansowane systemy oczyszczania spalin. Dotyczy to tak benzyn (GPF i/lub katalizatory trójdrożne.

Castrol to HC, wszystkie wymienione oleje to HC. Większość nowoczesnych olejów z normami producentów to HC, to po prostu najbardziej opłacalna baza olejowa, a jednocześnie w normalnej eksploatacji, zwłaszcza w klimacie europejskim praktycznie nie ma różnic między HC a bazami syntetycznymi.

Wg mnie jeżeli uda ci się dorwać Shella to bierz Shella, w innym wypadku zależnie od budżetu. Castrol ma fajny stosunek ceny do jakości, Yacco będzie lepszy, czy na tyle lepszy żeby dołożyć 100 - raczej tak, ale jeżeli nie masz kasy albo nie chcesz jej wydawać to nie masz się co przejmować. Castrol bez problemu sobie poradzi z ochroną silnika.

Co do karty Elfa to proszę: https://www.finol.ie/wp-content/uploads/2019/03/ELF_EVOLUTIONRN-TECHELITE5W-30_GM7_201806_EN.pdf
 
Założyłem sobie pierwszą wymianę oleju max przy 3 tys . Więc mam jeszcze 2600km na szukanie .... ;) a ze lubię wyzwania to wyruszam na łowy Shella RN 17 ;)
Dzieki wszystkim za dobre rady
 
Ja swoim hyundai przejeździłem 13tys do pierwszej wymiany, a dużym 96 tys km. Miałem zamiar zmienić wcześniej w hyundai ale ale po pytałem tych co robią dużo km i sam miałem poprzednio astrę J która pierwszą wymianę miała po 30tys i nic "olejowego" jej nie dolegało i jakoś tak wyszło, że nie wymieniłem przed upływem roku. Wiem za dużo "i". Silnik nie dociera się w 3 tys km. Można olej zmienić po wyjeździe z salonu. A można też po roku. Nie widzę różnic w dalszej eksploatacji. Wiem też , że nie powinienem takich rzeczy pisać na forum olejowym ale co tam. Mam już swoje lata i swoje doświadczenie. Najwyżej będą rzucać we mnie kamieniami ;)
 
Ja w poprzednich nowych autach nie wymieniałem wcześniej oleju. Jakiś czas temu obejrzałem na Youtubie film jaki syf i opiłki metalu zlatują przy pierwszej wymianie oleju w nowym samochodzie , więc stwierdziłem ze skoro bylo mnie stac na solonowe auto to jeszcze znajdę te 300pln na wymianę. Na olejach sie nie zam więc jak mam wydać kasę to dobrze i kupić dobry produkt więc zapytałem . Moja wiedza o olejach sprowadza sie do - wymiana raz w roku i max 15 tys
 
Dlatego napisałem, że olej można wymienić po wyjeździe z salonu. To nie są opiłki z docierania tylko z obróbki skrawaniem w procesie produkcyjnym silnika.

Edit: A jeśli oglądamy te same filmy to ciekawi mnie czemu nie ukazał się zapowiadany film z wymiany oleju w skodzie octavia po 30 tys ;)
 
Nikt nie będzie rzucać kamieniami, bo sam wymieniłem wg książkowego interwału czyli po 7500 km ze względu na warunki eksploatacji - czyli na wysokich obrotach. Sam uważam, że wcześniejsze wymiany to pic na wodę fotomontaż, filtr oleju sobie poradzi z utrzymaniem syfu z produkcji z daleka od newralgicznych części silnika. Ale co kto lubi :D

Tutaj zwracałem uwagę, że czasami 30000 kilometrów ustawione na sztywno to nie jest dobry pomysł, zwłaszcza jak ktoś jeździ po mieście. Warto sprawdzić instrukcję czy przy interwałach nie ma jakichś gwiazdek (bo czasami są i do trybu LL jest inny olej, czasami takiego trybu się nie stosuje bo miasto i tak dalej). Ja mam z interwalu 15000 km 11 wyłączeń w książce obsługi i zaleceń żeby w tych wypadkach wymieniać co 7500 :) Z tego co czytam na forum Kii to wiele osób nie zwraca na to uwagi, bo kto by jakieś literki i gwiazdki oglądał ;)
 
Mówiłeś o tej wcześniejszej wymianie oleju i sie doczytałem ...... ale ma jakiś kalkulator skracający te 30 tys nie jest na sztywno to chociaż tle dobrze

1590786472718.png





Nikt nie będzie rzucać kamieniami, bo sam wymieniłem wg książkowego interwału czyli po 7500 km ze względu na warunki eksploatacji - czyli na wysokich obrotach. Sam uważam, że wcześniejsze wymiany to pic na wodę fotomontaż, filtr oleju sobie poradzi z utrzymaniem syfu z produkcji z daleka od newralgicznych części silnika. Ale co kto lubi :D

Tutaj zwracałem uwagę, że czasami 30000 kilometrów ustawione na sztywno to nie jest dobry pomysł, zwłaszcza jak ktoś jeździ po mieście. Warto sprawdzić instrukcję czy przy interwałach nie ma jakichś gwiazdek (bo czasami są i do trybu LL jest inny olej, czasami takiego trybu się nie stosuje bo miasto i tak dalej). Ja mam z interwalu 15000 km 11 wyłączeń w książce obsługi i zaleceń żeby w tych wypadkach wymieniać co 7500 :) Z tego co czytam na forum Kii to wiele osób nie zwraca na to uwagi, bo kto by jakieś literki i gwiazdki oglądał ;)
 
Oczywiście , ze nie można sztywno 30 tys km. Ale jak ktoś robi np 45kkm rocznie ( jak w mojej poflotowej astrze) to wymiany co 30 moim zdaniem tys jej nie szkodziły. Mi procentów żywotności oleju wystarczało ledwie na 12tys czyli niecały rok.
Ja większe doświadczenie mam na dużych mobilach i jak rozmawiam z mechanikiem to nie ma problemów z olejami czystością silnika itp. Auta mimo wydłużonych interwałów nadal robią przebiegi jak dawniej. Tzn jak auto ma ponad milion to już każdy chce się pozbyć (a z +10 lat temu było trochę inaczej) silniki są czyste, a jak trzeba go rozebrać motor, główny powód jak to ujął; "woda poszła do oleju"
 
@soszo auta ciężarowe to jednak inna liga i nie ma co porównywać ich z autami osobowymi a szczególnie mocno wysilonymi jednostkami turbo DI. W tym przypadku to bardziej kwestia nie tylko samej jednostki czyli jej konstrukcji czy użytych materiałów a także materiałów użytych do jej budowy i osprzętu i też nijak ma się do silników N/A. Warunki użytkowania to klucz, a na potwierdzenie tego są UOA, wystarczy przejrzeć.
Z dużą dozą rezerwy podchodzę do systemów monitorujących niby jakość oleju, bo to tak nie działa. Zlicza w prosty sposób cykle startów, jazdy itd. Nie ma ton nic wspólnego z monitorowaniem realnych parametrów oleju.
 
Będzie UOA z dużego po 99kkm ;) No może to nie DI z osobówki ale ale coś może dla miłośników, a może przeciwników LL.
 
Renault juz jeden fajny silnik zniszczyło zaleceniami serwisowymi ze wymiana oleju co 30 tys lub 2 lata. Mianowice 1.5 dci . Panewki padały jak muchy . Ten ma posłużyć zonie 5 lat i obawiam się ze przy obecnej " ekologizacji " będzie to trudne
 
@poziom Jeśli pytasz o dużego to będzie ok 1500 godzin. Jakoś się wkręciłem w temat renault i castrol - niechcący. Ciężarówka i astra J to to diesle więc jak napisał @cytrynowiec to inna liga. Już uciekam ale nie daleko bo będę stał tu do wtorku więc trochę was będę męczył ;)

A oleje mniej znane: Igol? blendownie mam nie daleko. Ale chyba o tym też już było :(
 
Pierwsza rzecz z brzegu bo studiuje wymiany serwisowe co i kiedy
olej w automatycznej skrzyni biegów 120 tys lub 6 lat . To porażka nawet VAG nakazuje co 2 lata i max 60 tys
Generalnie biznes ma sie kręcić . Jedni częściej wymieniać oleje i części a drudzy płacić za zaniechania ;) i sprowadza się to do tego ze w portfelu będziemy mieli mniej
Wiem powinieem byc wdzieczny ze w ogóle wspomnieli o wymianie tego oleju ;) bo PSA uważa za dożywotni olej w skrzyni
 
Mam 3 Renault pod obserwacją, wszystkie kupione na jak najdłuzej, żadne leasingi etc:

0.9 i 1.4 TCe wymiany oleju co 2 lata zgodnie z instrukcją. Jeden kręci się po mieście, drugi trochę miasta i autostrady, w 2 lata robi 30 tys km, obecnie ma ponad 130 tys km. Oba bez problemów z silnikiem.

1.2 TCe wymiana oleju co roku pomimo zalecen co 2 lata. Po wymianie silnika z uwagi na wadliwe pierścienie w ramach akcji serwisowej tez spokój.

Wszystkie 3 latają na serwisowym Elf 0710 albo hydrokrakach 5w40 C3.

Więc wymiana co rok przy twoim przebiegu zupelnie wystarcza.
Castrol albo Eurol to najtańsza opcja RN17.

Pozdrawiam,
 
Back
Top