- Marka samochodu
- Renault Clio
- Budżet/ile litrów
- 250/5l
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.5 dci K9K702
- Data produkcji
- 2004
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 200-300ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- ACEA A3/B3/B4
- Jaki olej masz obecnie
- Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
Hej wszystkim Clio mam od około 3 lat, niecały rok temu przeszło generalny remont silnika bo żłopał prawie litr na 1000km. Zalewany był Elf/Castrol 5w40 przez poprzednich właścicieli, jednak zmiany na pewno były przedłużane patrząc po historii jaką dysponuję.
Po remoncie zalaliśmy Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, oleju jednak trochę bierze. Z racji, że zbliża się wymiana oleju niedługo to chciałbym się podpytać jaki olej wybrać? Lać to samo, czy inny? Mechanik zaleca Motula dobranego do auta, jego zdaniem może być tak, że wtedy przestanie brać olej bo już takie przypadki miał. Nie wiem czemu, ale podchodzę do tego z dużą rezerwą..
Niby to niewiele, ale jednak chciałbym spróbować zminimalizować lub wyeliminować całkowicie pobór oleju. Tak wiem, zostaje jeszcze turbo do weryfikacji, ale tu też mechanicy mówią, że jest ok i widzieli o wiele większe ilości oleju i problemu ze spalaniem nie było i zalecają najpierw zmienić olej na inny i zweryfikować pobór, jeśli nie pomoże, wtedy dopiero turbo do regeneracji.
W książce z instrukcją oryginalnej nie ma norm RN, jedynie ACEA A3/B3/B4. Olej zmieniam co 10-12 tysięcy max.
Po remoncie zalaliśmy Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, oleju jednak trochę bierze. Z racji, że zbliża się wymiana oleju niedługo to chciałbym się podpytać jaki olej wybrać? Lać to samo, czy inny? Mechanik zaleca Motula dobranego do auta, jego zdaniem może być tak, że wtedy przestanie brać olej bo już takie przypadki miał. Nie wiem czemu, ale podchodzę do tego z dużą rezerwą..
Niby to niewiele, ale jednak chciałbym spróbować zminimalizować lub wyeliminować całkowicie pobór oleju. Tak wiem, zostaje jeszcze turbo do weryfikacji, ale tu też mechanicy mówią, że jest ok i widzieli o wiele większe ilości oleju i problemu ze spalaniem nie było i zalecają najpierw zmienić olej na inny i zweryfikować pobór, jeśli nie pomoże, wtedy dopiero turbo do regeneracji.
W książce z instrukcją oryginalnej nie ma norm RN, jedynie ACEA A3/B3/B4. Olej zmieniam co 10-12 tysięcy max.