• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Clio 1.5dci K9K702 82km

tomex

Nowy użytkownik
Samochód
Renault Clio 2 1.5 dci 82km
Marka samochodu
Renault Clio
Budżet/ile litrów
250/5l
Styl jazdy
Silnik
1.5 dci K9K702
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200-300ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A3/B3/B4
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
Hej wszystkim ;) Clio mam od około 3 lat, niecały rok temu przeszło generalny remont silnika bo żłopał prawie litr na 1000km. Zalewany był Elf/Castrol 5w40 przez poprzednich właścicieli, jednak zmiany na pewno były przedłużane patrząc po historii jaką dysponuję.
Po remoncie zalaliśmy Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, oleju jednak trochę bierze. Z racji, że zbliża się wymiana oleju niedługo to chciałbym się podpytać jaki olej wybrać? Lać to samo, czy inny? Mechanik zaleca Motula dobranego do auta, jego zdaniem może być tak, że wtedy przestanie brać olej bo już takie przypadki miał. Nie wiem czemu, ale podchodzę do tego z dużą rezerwą..
Niby to niewiele, ale jednak chciałbym spróbować zminimalizować lub wyeliminować całkowicie pobór oleju. Tak wiem, zostaje jeszcze turbo do weryfikacji, ale tu też mechanicy mówią, że jest ok i widzieli o wiele większe ilości oleju i problemu ze spalaniem nie było i zalecają najpierw zmienić olej na inny i zweryfikować pobór, jeśli nie pomoże, wtedy dopiero turbo do regeneracji.
W książce z instrukcją oryginalnej nie ma norm RN, jedynie ACEA A3/B3/B4. Olej zmieniam co 10-12 tysięcy max.
 
Myślę, że niewiele zdziałasz olejem.

Co wchodziło w skład generalnego remontu? Czy obecnie pierścienie i uszczelniacze dobrze pracują - czy zostało to wyczyszczone? co było niesprawne wymienione?
 
Wydaje mi się, że wszystko dobrze pracuje, przed remontem wciągał i gubił olej, teraz wszędzie sucho jest od czasu remontu. Jakieś 8000 km zrobione.

Według faktury to było robione:
- nowe tłoki
- panewki korbowodowe i główne
- pompa oleju z łańcuchem
- zestaw montażowy turbiny
- uszczelniacz wału (strona skrzyni)
- podkładki pod wtryski
- świece żarowe
- zestaw rozrządu z pompą wody
- uszczelki: vacum pompy, kolektor wydechowy, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka
- honowanie/planowanie bloku
- obróbka głowicy, docieranie zaworów, wymiana gumek zaworowych, sprawdzenie szczelności
 
Zakres prawidłowy. Zatem na cuda nie ma co liczyć - skoro lubi coś podjeść ja bym dodawał jakiś dobry cleaner do paliwa 2 razy częściej niz wymiana oleju oraz zalał 5W-40 C3 (bez full SAPS), aby olej nie był "depozytogenny" .
 
Mechanik zaleca Motula dobranego do auta, jego zdaniem może być tak, że wtedy przestanie brać olej bo już takie przypadki miał
Ta, po prostu ma dobrą marżę na nim, albo akurat zamówił beczkę. Motul to żadne cudo względem konkurencji.
5W-40 C3 (bez full SAPS), aby olej nie był "depozytogenny" .
Taki olej też może pozostawiać depozyty.

@tomex możesz zastosować na przykład Shell Helix 0W30, 5W30, 5W40. Płukanka co wymianę oleju. Tańsza opcja, a również fajna to nasz Lotos Synthetic Plus 5W40.
 
W tej sytuacji dobrym wyborem byłby np. Platinum Max Expert C3 5W/40. Ma naprawdę dobre parametry, cena też jest przystępna. Spełnia normy RN700/710.
 
Moj dziadek zrobil clio z tym silnikiem i ta wersja mocowa ponad 230 tys na ktoryms z lotos quazar 5W40/30. Jak sprzedawal go dwa lata temu, to silnik dzialal idealnie.
Zawsze pilnowal interwalu max 10tys km.
 
Dosłownie 0700/0710 spełnia chyba 95% olei na rynku, nieważne czy to 0w30 c2, czy 15w40 a3b3.
 

@Zielony34 a jaką płukankę polecasz?
@paba 2 razy w roku wlatuje Liqui Moly Diesel Spulung, myślisz, że ok, czy lepiej zmienić na coś innego? Spalanie auta jak w zegarku 5l/100.


 
Każdy ma swoje doświadczenia , ja bym wolał zielonego Proteca od Bluechem (nie mylić z TEC), BG109 (niedostępna w detalu)

Z tańszych warsztatowa Jetchem , Kleen Flo 637.

Poza tym trzeba metodycznie i długo działać aby myśleć w ogóle o zmniejszeniu twardych spiekow i tym samym poboru spowodowanego przegrzaniem czy innymi zaniedbaniami .
 
Back
Top