• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Clio III 2.0 RS 2010r

Muzyk

Użytkownik
Renault Clio III RS 2.0
Ravenol RCS 5w40
Niby ma spełniać RN0710 ale nie będziemy na to naciskać ;) zależy mi za to na tym żeby możliwe blisko seryjnej lepkości wypaść, żadnych 10w60

Jazda ostra, pod czerwonym polem. Auto służy jako typowy funmaker :)


Niestety zastosowany Ravenol znika w oczach, z Elfem 5w40 było podobnie.
 
To znikanie oleju to chyba nie bedzie wina oleju. Jak typowo dla zabawy i upalania, a 5w40 wciaga to moze 5w50?
 
Jaki przebieg pojazdu ? Jest znana historia serwisowa ? Ile tego oleju zuzywa na 1000 km ?
 
3cia wymiana u obecnego wlasciciela bedzie, 2 poprzednie z plukanka LM, auto ma przejechane 113tys. aktualnie zuzycie na poziomie 1,5l na 4500Km
 
To zalezy czy chcesz brać u siebie jak tak to Valvo, Mobil1 albo ELF tylko nie wiem jak u nich z NOACK. Jak inne marki tez wchodzą w gre to z tanszych jest jeszcze w tej lepkości Meguin, Neste i Eurol. Później to już drożyzna Ravenol RRS, Penrite 10tenths ale przy tej konsumpcji nie ma sensu.
 
Nie znam tej jednostki napedowej, nie maja czasami jakies wady ? Jezeli po plukance, nastepnie po zastosowaniu dwoch roznych olejow zuzycie jest podobne, to pozostaje albo wyciek tzn. weryfikacje stanu silnika, byc moze pierscienie ?

Co podaje ksiazka serwisowa odnosnie srodka smarnego?
 
5w40 RN0710

Motory nie maja problemu z braniem oleju natomiast ten szczegolny uzytkownik jak juz jezdzi to zawsze w okoliach czerwonego pola i to moze powoddowac problem.
 
Z tego co widze, to tylko ta lepkosc zaleca. Proponuje wybrac jakis olej pelno syntetyczny na PAO, ktory przy sportowym stylu jazdy jest zalecany. Ale zeby tez nie siegac tak gleboko do portfela jedyny ktory znam to Meguin Super Leichtlauf 5W-40 (129 zl/5l), przy tym oleju lepkosc w 100°C lezy powyzej 14 mm²/s, ktora zapewni dodatkowa ochrone. Pogladowo warto wykonac po interwale analize.
 
A ja obstawiam na próbę tanie 5w50 jako doraźna pomoc na zbyt dużą konsumpcje, a jak nie pomoże to zbierać powoli kase na remoncik. Skoro PAO+Estry z RCS nie pomogly to tu już raczej nic w lepkości nie rozwiąże problemu z poborem.
 
Mozna zaryzykowac z SAE 50, polecam: https://oil-club.de/index.php?thread/3081-gulf-racing-5w-50/

Olej bazowy 100 % PAO.
 
Olej HC ale mocno dowalony molibdenem jak masz w dobrej cenie to jak najbardziej można spróbować.
 
Na przepłukanie wjechał ar2820 i potem na chwilę w celu przepłukania Elf 5w40 zobaczymy co się wydarzy po 3-4kkm ;)

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 
Muzyk napisał:
Na przepłukanie wjechał ar2820 i potem na chwilę w celu przepłukania Elf 5w40 zobaczymy co się wydarzy po 3-4kkm ;)
Hej!
Jak ten Elf się spisuje? Daj znać jeśli masz już jakieś obserwacje/wnioski.
Kolega w takim samym Clio będzie za chwilę wymieniał olej i zastanawiam się co mu doradzić jako, że on lubi jeździć ale nie za bardzo wie co wlać. ;)
Przy ostatnim serwisie olejowym mechanik wlał mu 10W60 co uważam za grubą przesadę...

Styl jazdy to głównie miasto i okazjonalnie trasa - trasa 2 razy w miesiacu około 600km.
W mieście lubi podchodzić pod czerwone pole.
Coś komuś jeszcze przychodzi coś do głowy?

Czy można zejść bezpośrednio z 10W60 na 5W40? Czy to zbyt duży przeskok?
Czy może teraz 5W50 a przy następnej wymianie 5W40?
Przy wymianie planuje dolać AR9200.
Wrzucajcie Wasze propozycje (droższe i tańsze).

Dzięki!
 
Back
Top