• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Grand Scenic II (2004) 120KM F9Q 812

MultiPhantom

Nowy użytkownik
Samochód
Renault Grand Scenic II 1.9dCi 120KM bez FAP
Marka samochodu
Renault Grand Scenic II
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.9 dCi F9Q 812
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,4
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-40 ACEA A3/B4
Jaki olej masz obecnie
Motrio 5W-40
Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Zbliża się moja druga wymiana oleju (moje pierwsze auto) i mając jak najbardziej na wzgląd dobro silnika, to chciałbym zapytać Was, jaki olej byłby najlepszy w tym scenariuszu. Generalnie, to jeżdżę 75% miasto, a 25%, to 100km trasy "eSką".

Za pierwszym razem auto było zalane Motrio Extra 5W-40, lecz nie jestem pewien, czy to był najlepszy wybór. Autem jeżdżę bardzo mało (nawet nie zrobiłem 5kkm w roku), lecz w niedługim czasie trochę kilometrów nadgonię.

Osobiście rozmyślałem nad jakimś olejem dla mocno wysłużonych jednostek pokroju Valvoline Max-Life (pewnie zostanę zlugany), ponieważ auto ma 230kkm.

Z góry dziękuję za pomoc i w sumie jestem tu od "dostania" auta, a wiele ciekawych wątków można przeczytać, chociażby o dodatkach wszelakiej maści.
Pozdrawiam.
#EDIT: Jeżeli mogę dopytać, to czy przy tym stanie kkm warto płukać silnik?
 
Możesz pomyśleć o Elf SXR 5w40, ten olej był zalecany do silników Renault swego czasu, auta kręciły na tym oleju duże przebiegi przy normalnym interwale wymian (10-15 tkm).
Alternatywy: Lotos Synthetic 5w40, Total Energy 5w40, Shell HU 5w40, Petronas E 5w40, Gulf GX 5w40.
Z Valvoline odpuść te Maxlife, lepiej już wziąć serię Synpower.
Płukanka wedle uznania, ja zawsze stosuję postojową przed wymianą oleju, możesz kupić coś tańszego (Mannol 9900, Moje Auto) lub coś lepszego (Ar2820, Oilem).
Jeśli nie jesteś pewien przebiegu auta bądź masz obawy przed płukaniem to warto byłoby zdjąć miskę olejową, żeby sprawdzić jak wygląda dół silnika, przy okazji sprawdzić stan panewek.
 
Witam.

Zaraz praktycznie zakupię tego ELF'a, lecz mam pytanie o pełny syntetyk (z podanych alternatyw), a technologie syntetyku w tym ELF'ie, a mianowicie, czy będzie spora różnica pomiędzy tymi olejami?

Co do płukanki, to auto od Taty otrzymałem i wcześniej lał "różności", lecz zawsze 5W-40 i faktycznie będę wstrzemięźliwy w sprawie płukania. Co do przebiegu, to jest oryginalny/potwierdzony.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
W większości przypadków są oleje z bazą syntetyczną. Jedne mają jej mniej, drugie więcej. Ale to nic złego. Kwestia dodatków w oleju. Do tego silnika może być Elf, jeśli producent zaleca.
 
jak chcesz syntetyk to meguina super leichtlauf 5w40. Ale polecone oleje są bdb, ja polecam te z aprobatą 229.5 albo eurola super lite (aktualnie na takim jeżdżę)
 
@MultiPhantom skoro masz pewną historię auta możesz zastosować płukankę. Kup jakąś postojową, wlej na 15 minut. Świeży olej będzie miał lżej na starcie, mniej zanieczyszczeń przyjmie.
Pełnych syntetyków robi się jak na lekarstwo. Wyżej wymieniony Meguin, masz jeszcze Ravenol VST, są jakieś PMO 5w40...
Ale czy do zwykłego dupowozu potrzebne Ci "fajerwerki"? 😉
Propozycja zajrzenia do panewek dalej uważam za priorytet, te silniki są grupy podwyższonego ryzyka.
 
Zalej coś z mb229.5 5w40 i styknie.
Total 9000
Lotos synt
Elf sxr
Motul xcess
 
Miałem ten silnik w Volvo i stosowany był elf 900 sxr 5w40 od setek tysięcy kilometrów i chodził jak zegarek. Z panewkami nie było żadnego problemu. Także polecam tego elfa albo możesz wlać polskiego lotosa 5w40 bo to też dobry olej polecany tutaj na forum
 
Dziękuje za każdą odpowiedź.
Zakupiłem ELF'a i sprawdzę panewki + miskę, żeby auto służyło.
 
Back
Top