• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna 2.0dci

alsek

Użytkownik
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
130/6
Styl jazdy
Silnik
2.0dci
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie bierze
Jakiego oleju wymaga instrukcja
rn0720
Jaki olej masz obecnie
Elf fulltech 5w30
Szukam oleju do laguny 3. Latała cały czas na elfie fulltechu 5w30. Cały czas miał dpf'a. Ostatnio pozbyliśmy się dpfa i zastanawiam się czy nie zalać mu innego oleju. Występował ten silnik też fabrycznie bez dpfa i katalogi już nie pokazują 5w30 a 5w40. Moge mu zalać np eurola 5w40? Przebieg 400tys
 
Po zmianie oleju z 5w40 na 5w30 Renault skróciło interwał wymiany łańcucha rozrządu - ciekawe czy to ma związek
 
Zmiana częstotliwości wymiany rozrządu się zdarzają. W Opel Vectra paski na początku były na 120kkm a finalnie zakończyło się na 60kkm, co i tak nie uchroniło ich silników 🤣
 
Tylko że te łańcuchy wytrzymują 500tkm bez problemu...
 
Last edited by a moderator:
Po zmianie oleju z 5w40 na 5w30 Renault skróciło interwał wymiany łańcucha rozrządu
Jesteś pewien? Z tego co się orientuję 2.0dCi nie ma w ogóle przywidzianego interwału wymiany łańcucha.
 
Jesteś pewien? Z tego co się orientuję 2.0dCi nie ma w ogóle przywidzianego interwału wymiany łańcucha.
W ASO wymieniali po 500.000km a po wprowadzeniu 5w30 interwał zmalał na 300 albo 350.000km. Auta były serwisowane w ASO.
 
W ASO wymieniali po 500.000km a po wprowadzeniu 5w30 interwał zmalał na 300 albo 350.000km. Auta były serwisowane w ASO.
No patrz, a mi w ASO powiedzieli, że łańcuch nie podlega okresowej wymianie, jedynie gdy zacznie hałasować. Widać co ASO to obyczaj.
 
Moge mu zalać np eurola 5w40? Przebieg 400tys
Jak najbardziej. Nawet te z DPF niektóre śmigają na takim i filtr cząstek stałych nie zgłasza problemów. Pod warunkiem, że nie bierze oleju w ilościach zauważalnych na bagnecie.

No patrz, a mi w ASO powiedzieli, że łańcuch nie podlega okresowej wymianie
Słuchaj ASO... Według ASO to KZFR jest elementem dożywotnim w silnikach benzynowych wyposażonych w ten element. W praktyce, czasem nawet 200 tysięcy nie wytrzymuje.

Ogólnie w 2.0Dci ani łańcuch, ani DPF problemów nie przysparzają. Te silniki są cholernie pancerne.
 
Co do samej jednostki to @Zielony34, masz rację.
Ten silnik i cała Laguna III to bardzo udane auto.
Nie znam chyba żadnego niezadowolonego użytkownika Laguny tej generacji.
2,0 wolnossący - prosty i dobry do LPG. 2,0T też udany i też lubi gaz.
2,0 dCi spoko, 1,6 dCi po prostu za słaby do tej "budy" ale bez większych typowych wad.
 
2.0 benzynowe w Lagunie III to najsłabszy element tego samochodu. Jak diesli nie lubię, tak prędzej wybiorę 1.5Dci, niż konstrukcję benzynową Nissana. Nie, ten silnik nie nadaje się na dłuższą metę do LPG.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
1.6 K4M w Dacii do 2014r to konstrukcja Renault. Równie pancerny, co F4R i on do LPG jest niemalże stworzony. Natomiast H4M 115-116KM to konstrukcja Nissana bliźniacza do 2.0 140KM, dzieląca z nim podobne wady.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jak najbardziej. Nawet te z DPF niektóre śmigają na takim i filtr cząstek stałych nie zgłasza problemów. Pod warunkiem, że nie bierze oleju w ilościach zauważalnych na bagnecie.


Słuchaj ASO... Według ASO to KZFR jest elementem dożywotnim w silnikach benzynowych wyposażonych w ten element. W praktyce, czasem nawet 200 tysięcy nie wytrzymuje.

Ogólnie w 2.0Dci ani łańcuch, ani DPF problemów nie przysparzają. Te silniki są cholernie pancerne.
To racja. Ten ma nalot 475tys i jak się rozgrzeje chodzi cicho jak benzynka... Nie kopci, ma moc i łańcuch niby nigdy nie był zmieniany. Ogólnie wziąłem go na handel ale zastanawiam się czy sobie go nie zostawić :D Jedyny minus to może ten, że w mieście mniej niż 10L/100km nie spali..
 
Niestety, ale 2.0Dci pod tym względem wyraźnie przegrywają z konkurencją. Natomiast nadrabiają trwałością.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top