• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna 3 PH3 2.0 16v 140km M4R

analyzer64

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa
Samochód
Renault Laguna 3 ph3 M4R
Marka samochodu
Renault Laguna 3
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
2.0 16v M4R
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Rn0710
Jaki olej masz obecnie
5w30
Cześć,
kupiłem sobie Lagunę 3 z tym silnikiem Nissana, to jest ta wersja z poprawioną głowicą, rewizja 726.
Ma to przejechane 87000km i z tego co widzę zalane to jest olejem 5W30, pewnie jakiś Elf.
Mam bańkę oleju Shell Ultra 0w40 Pure Plus i zastanawiam się czy to nie będzie dobre.

Jazda głównie miejska, z 0w40 byłem zadowolony w poprzednim aucie, tam lałem Ravenola SSL, Valvo SynPower z AR9100.

Polecicie coś?
 
Shell to dobre oleje, jak takiego masz to nie ma co kombinować tylko lać.
 
Shell jest OK, możesz śmiało zalać.
 
Ok to zaleję ten olej :)
@Zielony34 a Ciebie widuję na Klubie Renault Laguny :D
 
a Ciebie widuję na Klubie Renault Laguny
tak, ja tam też się udzielam od czasu do czasu, ale nie specjalnie jestem lubiany przez pewne grono :D

pamiętaj w tym silniku o kontroli luzów zaworowych.
 
Gazu nie przewiduję w tym aucie, muszę zerknąć w serwisówkę co ile jest kontrola, ale jeśli dobrze pamiętam to brak jest wskazanego interwału, a kontrola na podstawie wrażeń słuchowych...
Świece za 2000km do wymiany, z tym też trochę zabawy, bo kolektor dolotowy trzeba zdjąć. Połączę to z wymianą oleju, będzie wtedy zmieniony po 12000km.
 
Gazu nie przewiduję w tym aucie
luzy tworzą się również na benzynie. Nissan zazwyczaj zaleca kontrolę co 90 tysięcy, ale pewny nie jestem.
 
Odkopuję temat :)

Aktualnie jest Shell Helix Ultra 0W40 - jeszcze w starej formulacji, do tego zalany AR9100.

Przy prędkościach autostradowych i 140+ zaobserwowałem ubytek w granicach 80-100ml na 1000km, w mieście tego nie widzę. Zapewne przez krótką skrzynię, bo przy 140km/h mam niecałe 4000rpm.


Auto dalej użytkowane głównie w mieście na krótkich odcinkach, co 2 miesiące trasa 800-1000km.

Rozważam opcje:
  • Mobil 1 FS 0W40
  • Ravenol SSL z USVO
  • Meguin SLD 0W40

Przed wymianą wskoczy płukanka AR2820, którą planuję potrzymać do 30 minut. Wcześniej nie stosowałem płukanki, bo auta nie znałem, nie wiedziałem czy i jakie pobory będą. Wg danych z ASO wymiana oleju była co 15kkm w tym aucie od nowości.
Ogólnie temat płukanek jest mi znany i stosuję, ale zawsze przy jakimś nowym używanym aucie, pierwszą wymianę oleju robię bez tego.


Lubię lepkość 0W40, w zasadzie leję to tam gdzie mogę nalać.

Silnik niewymagający, dlatego nie wybrałem jakichś ponadprzeciętnych olejów.

Co polecicie z powyższych? A może coś innego wartego uwagi?


@Zielony34 na wiosnę oddaję na sprawdzenie luzów zaworowych, jeszcze nie wiem gdzie w Warszawie - muszę sprawdzić ceny ;) Póki co zaworów nie słychać.


Do skrzyni wlatuje na wiosnę ELF NFP, tu nie będę kombinował z niczym innym.
 
Mobil 1 0W40 jest OK.

Jak Meguin to Super Leichtlauf Driver 0W40.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Tak właśnie o tym Meguinie myślę ;)
 
Z kronikarskiego obowiązku napiszę:
- zamówiony Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40
- płukanka AR2820, ale w wersji starej, została mi puszka z zeszłego roku,
- AR9200V2 w tej nowej płynnej wersji
- filtry Hengst - o dziwo wszystkie wyprodukowane w Polsce


Niebawem będę wymieniał.
 
Back
Top