• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Master 3.0 dci

tagan

Użytkownik
Samochód
Audi a5 2.7 tdi, a6 2.7 tdi 249/480
Marka samochodu
Renault Master
Budżet/ile litrów
Nie wiem
Styl jazdy
Silnik
3.0 dci
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 5w40
Jaki olej masz obecnie
10w40 castrol
Świeżo zakupiony Renault 3.0 dci 140 koni. Przebieg 349 tys. Poprzedni właściciel zalewał 10w40, na forum Mastera zalecają bardziej 5w do tego silnika. Co robić ?? Przechodzić na 5w40 czy zostać na 10w...
 
Przeszedł bym na zalecany 5W40 z uprzednią płukanką żeby wyleciała resztka 10W40.
Obstawiam że Diesel z 2006 bez DPF będzie potrzebował Acea A3/B4.
W instrukcji powinno być zapisane czy jest wymagana norma renault i jaka.
Jeśli RN0700 lub RN0710 to proponuję
na przykład Eurol Super Lite 5W40.
Na forum jest analiza, która wyszła dość korzystnie.
 
Total Quartz 9000 Energy 5w40 lub jego odpowiednik Elf Evolution SXR 5w40, oba oleje można dostać w rozsądnych cenach z oficjalnego kanału dystrybucyjnego.

Ciekawym olejem może być też Valvoline MaxLife 5w40, firma chwali się, że olej ma dodatki regenerujące uszczelnienia, przez co w niektórych sytuacjach może nieco zmniejszyć pobór oleju.

Edit:
Można też pójść w Orlen Platinum Classic 5w40 (4.5L za ok 60zl) + AR9100 co sumarycznie da bardzo dobre właściwości ochronne i myjące.
 
Last edited:
Przeszedł bym na zalecany 5W40 z uprzednią płukanką żeby wyleciała resztka 10W40.
Obstawiam że Diesel z 2006 bez DPF będzie potrzebował Acea A3/B4.
W instrukcji powinno być zapisane czy jest wymagana norma renault i jaka.
Jeśli RN0700 lub RN0710 to proponuję
na przykład Eurol Super Lite 5W40.
Na forum jest analiza, która wyszła dość korzystnie.
Z tego co wiem wymagana jest chyba tylko acea a3/b4. Oprócz eurola jeszcze jakies propozycje ??
 
Olei A3/B4 jest w sumie masa.
Można dorzucić tutaj
Shell Helix Ultra 5W40
Wyróżnia się tym że jest na bazie Gazu Ziemnego a nie Ropy Naftowej.

A i z droższych propozycji mamy jeszcze Meguin Super Leichtlauf 5W40 który jest prawdziwym pełnym synetykiem na bazie PAO.
 
Jeśli RN0700 lub RN0710 to proponuję
Już o tym pisałem, te normy to nic innego jak A3/B4. Wprowadzone zresztą rok później od produkcji tego Mastera.

zalecają bardziej 5w do tego silnika. Co robić ?? Przechodzić na 5w40 czy zostać na 10w...
Śmiało możesz przejść na 5W40. Kluczem są interwały, silnik będzie pracował, bo i samochód pracujący. Możesz zastosować C3, na przykład Arala Supertronic 0W40 i stosować interwały w okolicach 15 tysięcy. Domyślam się, że bus musi latać, więc będą to raczej trasy. Co zmianę oleju, płukanka postojowa. Koniecznie zmień płyn chłodniczy, jeśli nie wiesz, kiedy to było wcześniej robione.
 
Już o tym pisałem, te normy to nic innego jak A3/B4. Wprowadzone zresztą rok później od produkcji tego Mastera.


Śmiało możesz przejść na 5W40. Kluczem są interwały, silnik będzie pracował, bo i samochód pracujący. Możesz zastosować C3, na przykład Arala Supertronic 0W40 i stosować interwały w okolicach 15 tysięcy. Domyślam się, że bus musi latać, więc będą to raczej trasy. Co zmianę oleju, płukanka postojowa. Koniecznie zmień płyn chłodniczy, jeśli nie wiesz, kiedy to było wcześniej robione.
Bardziej sie zastanawiam nad Shell Helix 5w40 i np. Valvo Max life. Przynajmniej narazie nie bedzie robil wielkich przebiegów i bedzie latał głównie po miescie
 
Jeśli po mieście to proponuje skrócić interwały. Weź Shella.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Interwał u mnie max 8-10 tys czy to osobówka czy bus takze mysle ze ok. I chyba wlasnie wleci Shell, mysle ze najlepsza opcja w tych pieniadzach
 
W tym silniku najlepiej sprawdzi się lepkość 5W40. Zrób porządne płukanie silnika - najlepiej zastosuj płukankę Oilem-a.
Olej nie musi być z górnej półki. Bardzo dobzre sparwdzał sie w tym silniku Specol Gold 5W40 w starej formulacji - dużo lepiej niż Motul x-cess 5W40. Nowy Specol też powinien dać radę. Inna propozycja to Eurol Super Lite 5W40. Shel, też powinien być ok ale nie wiem czy ta lepkość nie będzie za niska.
Zwróć uwagę na uszczelkę pod głowicą i na to czy nie ma płynu chłodniczego w oleju. To jest sinik Nissana, który jest bardzo wrażliwy termicznie i jego przegrzanie może doprowadzić do uszkodzenia uwszelki pod głowica lub pękniecia głowicy a to już jest bardzo droga zabawa. Chłodzenie jest tutaj bardzo ważne dlatego zadbaj o świeży płyn chłodniczy dobrej jakości (G12/G13) oraz o jego odpowiedni poziom. Sprawdz naciąg paska wielorowkowego i czy masz w tym miejscu wszystkie osłony.
 
Jak najbardziej może być Eurol Super lite 5W40. Bardzo solidny olej. Shell jest jak najbardziej ok. ale w tym silniku lubi się płyn chłodniczy dostać do oleju a także wtryski potrafią podlewać (mogą być Bosch albo Denso). W takim wypadku wyższa lepkość daje większy margines.
 
Po regeneracji to raczej Bosch bo Denso praktycznie się nie regeneruje. Sprawdź jeszcze podkładki pod wtryski bo lubią puszczać oraz doradzam profilaktyczna wymianę kostek elektrycznych przy wtryskach (choć jeśli auto nie robi dalekich tras to w sumie nie jest to mus).
 
Bardzo dobzre sparwdzał sie w tym silniku Specol Gold 5W40 w starej formulacji - dużo lepiej niż Motul x-cess 5W40. Nowy Specol też powinien dać radę. Inna propozycja to Eurol Super Lite 5W40. Shel, też powinien być ok ale nie wiem czy ta lepkość nie będzie za niska.
Shell będzie równie dobry, ponieważ jest to tak, jak pozostałe oleje SAE 40. Druga sprawa to kwestia indywidualna danego silnika. To, że w silniku X "sprawdził" się olej Y, nie oznacza, że we wszystkich tak będzie. Rozumiem, że "sprawdził" się bo została przeprowadzona analiza na obu olejach, a nie na "słuch".

a także wtryski potrafią podlewać
Zazwyczaj daje to objawy, szczególnie pod obciążeniem. Profilaktycznie, warto sprawdzić korekty na CLIPie co jakiś czas, aby uniknąć drogiej awarii.

Wtryski akurat sa 2 lata po regeneracji wiec jeszcze troche połatają
Zależy od jakości usługi, serio.

doradzam profilaktyczna wymianę kostek elektrycznych przy wtryskach
Kostki i przewody, w jakim są stanie. Często wymiana cewek nic nie daje, bo okazuje się ,że kabel jest uszkodzony. Temat popularny w Renault. Jest to warte kontrolowania, bo nie musi robić dalekich tras, aby się nagrzać do takiego stopnia, że zaczyna się robić zwarcie.
 
Zielony ten silnik akurat znam na wylot i zrobiłem na nim więcej kilometrów niż przeciętny Kowalki robi w całym swoim życiu wszystkimi autami. Jestem zatem w stanie stwierdzić że wyższa lepkośc jest w jego przypadku lepsza a przed wszystkim bezpieczniejsza. Podlewające wtryski niestety na Clipie raczej nie zawsze wychodzą. Trzeba robić test przelewowy. Mikropęknięcia głowicy czy delikatnego uszkodzenia uszczelki pod głowicą też na pierwszy rzut oka można nie zdiagnozować. Co do kostek to bardziej prawdopodobne od zwarcia jest to, że się "wypinają" i wtedy po prostu jeden wtryskiwacz przestanie działać.
 
ten silnik akurat znam na wylot i zrobiłem na nim więcej kilometrów niż przeciętny Kowalki robi w całym swoim życiu wszystkimi autami. Jestem zatem w stanie stwierdzić że wyższa lepkośc jest w jego przypadku lepsza a przed wszystkim bezpieczniejsza
Ale ja przecież nigdzie nie napisałem, że się z tym nie zgadzam, czy żeby zastosować lepkość niższą od 40...
 
Dzisiaj umówiłem się z mechanikiem na wymiany oleju i innych rzeczy. Twierdzi że jeżeli przez tyle czasu jezdzil na 10w40 to najlepiej dalej zostac na 10w i zaproponował motula 6100. Co Wy na to :)
 
Co Wy na to
Zmień mechanika. Jak jest Filozofem, to niech zarabia na Filozofii[chociaż sukcesów w tym aspekcie również nie wróżę]. Typowe brednie, jakie można usłyszeć w 99% warsztatów.
zaproponował motula 6100
Bo ma na tym dobrą marżę, albo to jeden z dwóch olejów obok Castrola o jakich słyszał w życiu.

5W40 Shell + płukanka co wymianę. Wszystko w temacie.
 
@Zielony34 No ręce opadają. Silnik dluugo jeździ na 10w i nic się nie dzieje to po co kombinować? Te mądrości mechaników bardzo często biorą się z tego że nie jeden silnik rozbierali i niestety ale często gęsto mają rację.
 
Back
Top