• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Master 3.0 dci

tagan

Użytkownik
Samochód
Audi a5 2.7 tdi, a6 2.7 tdi 249/480
Marka samochodu
Renault Master
Budżet/ile litrów
Nie wiem
Styl jazdy
Silnik
3.0 dci
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 5w40
Jaki olej masz obecnie
10w40 castrol
Świeżo zakupiony Renault 3.0 dci 140 koni. Przebieg 349 tys. Poprzedni właściciel zalewał 10w40, na forum Mastera zalecają bardziej 5w do tego silnika. Co robić ?? Przechodzić na 5w40 czy zostać na 10w...
 
poprzedni właściciel mial go ponad 6 lat i od poczatku zalewał 10w40 bo podobno przed sprowadzeniem z Holandii tez jezdzil na 10w. Ja juz zgłupiałem
 
ale często gęsto mają rację.
Twoja sprawa, jeździj na czym chcesz. Możesz również zastosować do swojej Vectry. Różnica między 5W40, a 10W40 jest zazwyczaj w zastosowanych bazach. Dlaczego ta różnica jest ważna? Możesz znaleźć na forum.

Ja juz zgłupiałem
Spokojnie, zastosuj 5W40. Jest sporo użytkowników mniej i bardziej doświadczonych, jak na każdym forum.
 
Raczej nie płukanka. Ciemny dym to zazwyczaj lejące wtryski. Prawdopodobnie ktoś "upłynnił" cudo, a ty dopiero teraz zauważyłeś ciemny dymek przy przegazowaniu. Jak chcesz to możesz wlać do baku butelkę albo dwie najtańszego STP do diesla i zobaczyć czy coś się poprawi, tam jest kerozyna więc poprawi się spalanie i może coś ruszy, ale wątpię. Prawdopodobnie to 350 tysięcy na liczniku to któryś raz z kolei.

Ale fakt, forumowy mechanik @Kaczorek79 będzie wiedział najlepiej jak to widzieć.
 
Tam może być wszystko, padające turbo, nieszczelny dolot, lejące wtryski. Jak moc jest to raczej wtryski, jak nie ma mocy, to przyjrzeć się ciśnieniu doładowania.
 
Tam może być wszystko, padające turbo, nieszczelny dolot, lejące wtryski. Jak moc jest to raczej wtryski, jak nie ma mocy, to przyjrzeć się ciśnieniu doładowania.
Właśnie moc ma normalnie, przy odpalaniu tez nie kopci, stał teraz 2 dni i normalnie odpala bez zastanowienia
 
Sprobuje zalać to STP juz w sumie nic mnie to nie kosztuje. Moze to byc kwestia kiepskiej ropy? Juz sam zgłupiałem u tego chłopa dal bym sobie reke uciąć ze tak nie kopcił, zauważyłbym to
 
u tego chłopa dal bym sobie reke uciąć ze tak nie kopcił, zauważyłbym to
Bo tak to zazwyczaj jest, że jak się podpisuje umowę, to ma nie kopcić...

Właśnie moc ma normalnie
Jak moc jest to raczej wtryski,

Pasowałby sprawdzić korekty i podkładki wymienić pod wtryskiwaczami. Wlej ten STP, przegnaj go po trasie i zobaczysz, co będzie się działo. Niestety, ale muszę się zgodzić z tym, że 350 tysięcy w busie z 2006r to jest raczej stan licznika, nie realny przebieg. Średnio 23 tysiące rocznie w samochodzie użytkowym, który z założenia ma zarabiać, jest mało prawdopodobne. Ja sam nie pierwszym już samochodem osobowym robię 30 tysięcy rocznie.
 
zalałem to przejechałem w trasie z 50 km i bez poprawy żadnej jak narazie (chyba ze za mały dystans dla efektów)
 
Musisz bak wypalić, ale szczerze jeżeli to mechanika we wtryskach to raczej wiele nie pomoże.
 
Musisz bak wypalić, ale szczerze jeżeli to mechanika we wtryskach to raczej wiele nie pomoże.
No zobaczymy... on się zarzeka ze regenerował wtryski 2 lata temu i ze moze mi podeslac papiery na to... padły by tak szybko? Moze trzeba szukac przyczyny w czyms innym ?
 
Wiesz, nie jestem mechanikiem, tutaj o porady to do kolegi wyżej w tych kwestiach. Ale kopcenie na czarno przy dodawaniu gazu to raczej problem z mieszanką - jest za bogata. Z tym, że to nawet niekoniecznie musi być problem. Jak przytrzymasz gaz to kopci cały czas, czy tylko przez chwilę zaraz po dodaniu gazu? Bo jak tylko przez chwilę, to niektóre diesle jak nie są pierwszej świeżości i nie są na tip top to tak mają, ale to nie musi być awaria.
 
Najlepiej zrobić diagnostykę silnika, żeby sprawdzić czy nie ma błędów. Może to wina jakiegoś czujnika czy sondy i komputer niewłaściwie dobiera mieszankę albo jak pisze @jerseyAdmin, z racji wieku po prostu "ten typ tak ma". U mnie na firmie wysłużone Volkswageny Lt-eki czy Craftery też puszczają dymki na "przygazówce" a poza tym przy normalnej jeździe nie kopcą.
 
Back
Top