• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane 3 1.9 dCi 131 km DPF

Dark47Smo

Użytkownik
Samochód
Peugeot 207 1.4 16V
Marka samochodu
Renault Megane
Budżet/ile litrów
250 zł / 5L
Styl jazdy
Silnik
1.9 dCi 131 km - F9Q 870
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN 0720 ACEA C4
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Witam,

Kilka dni temu kupiłem Renault Megane 3 Grandtour 1.9 dCi 131 km. Samochód ma przebieg w okolicach 198000 KM. Samochód posiada filtr cząstek stałych (DPF). Niestety nie wiem jaki był poprzedni olej wlany do silnika, bo auto było sprowadzone i nie ma nigdzie informacji na jakim oleju wcześniej jeździł.

Bardzo proszę o pomoc w doborze jak najlepszego oleju do max 250 zł.

Czy warto zastosować płukankę nie wiedząc co wcześniej siedziało w aucie?

Z góry dziękuje za pomoc.
 
Płukankę warto, dobrze się przejechać kilka-naście km żeby olej się zagrzał.

Zestaw startowy:

Pozdrawiam,
 
O, klasyczny przebieg ;)

Płukankę warto. Ja bym zalał najtańszą, żeby spuścić maks oleju i potem dolał do wybranego oleju długodystansową. Nie wiem czy AR2300 jest jeszcze dostępny czy nie, jeżeli nie to Oilem Long Life. Do kolejnych wymian już nie.

Co do samego oleju to jeżeli zdecydujesz się na płukankę długodystansową to na pierwszą wymianę Orlen Platinum MaxExpert C4 5W-30 + płukanka (Ar2300/Oilem LL). A potem któryś z poniższych. Jeżeli nie chcesz płukanki długodystansowej to od razu coś z tego niżej.

Dobrym olejem będzie Eni iSint Tech R 5W-30, znana firma, chociaż w Polsce już trochę zapomniana. Poza tym Yacco RN-17 5W-30 albo Repsol Elite Evolution Power 4 5W-30.

Z bardziej klasycznych: Neste Pro C4 5W-30, Motul Specific RN0720 5W-30 albo wspomniany już wyżej Orlen.
 
Możesz lać Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30, ma oficjalne aprobaty i spełnia normę ACEA C4.

Edit:
Orlen MaxExpert C4 5w30 też jest godny polecenia. Spełniania normy/wymagania Renaulta.
 
Czy warto zastosować płukankę nie wiedząc co wcześniej siedziało w aucie?

Zwłaszcza w takim wypadku konieczne jest zastosowanie płukanki.

Orlen 5w30 c4. Olej za przyzwoite pieniądze z którego użytkownicy Lagun III 2.0Dci są bardzo zadowoleni, jak dochodzą mnie słuchy. Stosuj płukankę przy każdej wymianie oleju, interwały 10 tysięcy i bedzie dobrze.
 
Czy warto zastosować płukankę nie wiedząc co wcześniej siedziało w aucie?
Jak kolega wyżej wspomniał. Kiedyś jak byłem sceptycznie nastawiony do płukanek to jak nie wiedziałem co było w silniku to zalewałem olejem o lepkości 10w40, bo słyszałem, że nie powinien się ze starym olejem pogryźć. Dzisiaj wiem, że dużo lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie płukanki. Obecnie mam w planach przetestowanie dwóch płukanek Oilem: długodystansowej i postojowej. Polecam zapoznanie się z tematem płukanki.
 
Wbrew opinii wielu „znawców” i mechaników płukanka nie rozszczelni Ci silnika nie będzie się lał olej każdym łączeniem i uszczelniaczem. Płukanka posprząta w silniku jeżeli poprzedni właściciel jeździł na oleju jak Renault zalecało 2 lata / 30 tys. Proponuje nie oszczędzać i wybrać spośród dwóch płukankę archoil AR 2820 lub Oilem . Oleje jak wyżej Ci proponowali poprzednicy. Nie ma sensu kupowania super/hiper oleju lepiej dla silnika będzie skrócić interwały wymian do 1 roku i przebiegu max 12 tys
W tym silniku turbina jest delikatna.
 
Witam,

Kilka dni temu kupiłem Renault Megane 3 Grandtour 1.9 dCi 131 km. Samochód ma przebieg w okolicach 198000 KM. Samochód posiada filtr cząstek stałych (DPF). Niestety nie wiem jaki był poprzedni olej wlany do silnika, bo auto było sprowadzone i nie ma nigdzie informacji na jakim oleju wcześniej jeździł.

Bardzo proszę o pomoc w doborze jak najlepszego oleju do max 250 zł.

Czy warto zastosować płukankę nie wiedząc co wcześniej siedziało w aucie?

Z góry dziękuje za pomoc.
Jak najlepszego i drogiego 250 + ???

Mój kolega jest mechanikiem i elektrykiem samochodowym od 20 lat .
On ma teraz Megan tą z pionową szybą 1,9 dCi z przebiegiem blisko 250 tys km .
I drugi rodzinny s rnic 1,9 dCi
W obydwu stosuje elfa 5w30.
Tyko wymienia oleje co 5 tys km , jak mówi zlewa niemal czysty olej !
Sadza to węgiel , a węgiel to kryształki twarde prawie jak diament .
To sadze i oxydacja oleju sprawiają , że pompa oleju wraz z kilometrami traci parametry , oraz zużywają się inne metalowe elementy w tym panewki , walki rozrządu, tłoki , itd.
Żaden códowny , czy drogi olej nie zagwarantuje ci , źe silnik się nie zatrze.
I coś w tym jest .
Silnik 1,9 dCi 120 ps 8 zaworowy montiwany przez Renault z interwałem wg IO co 30 tys km zacierał się już przy 150 tys km , turbiny ulegały awarii przy 90 tys km.

Ten sam silnik był montowany w Volvo S40 z interwałem wg IO co 15 tys km i Volvo dojeżdżało do 400 tys km .
Te silniki są świetne , a u nas powstał mit że dCi - obrócona panewka .
Tak było , tylko w tamtych latach laguny 1 laweciarze ściągali auta z przebiegiem 400 tys km , na granicy korekta i Kowalski miał 128 tys km.
Przejechał kawałek w trybie LL bo tak pisze IO i panewki wyszły bokiem.
Masz świetny silnik , często zmieniaj olej i ciesz się życiem .
Specol , Meguin , Elf , Schell , każdy będzie dobry .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex za 250 pln i 5 litrów masz już oleje PAO 50 pln litr
Amsoil, Repsol, Ravenol , Penrite , Eurol
oleje typu HC Elf, Shell(GTL) Total, Valvoline Motul itp są w cenie za bańkę 5 litrów ok 140 pln i to są tez super oleje .
Historia auta nie znana , interwały i typ oleju tez jest niewiadoma wiec stosowanie super olejów trochę dla mnie przerost formy . Lepiej wyczyścić plukankami silnik i zalać olej tzw złoty środek i skrócić przebieg .
 
Dziękuje za wiadomości, zdecyduje się w takim razie na Orlen Platinum MaxExpert C4 5W30. Pytanie tylko gdzie najlepiej kupić ten olej? Na stacji benzynowej? :)

Jeśli chodzi o płukankę to mogę w dobrej cenie kupić ARCHOIL AR2820, będzie to dobry wybór?

Dodatkowo mam pytanie czy taką płukankę wlać całą na raz? Długo ją trzymać w silniku?
 
Na stacji nie proponowałbym kupować, znając życie cena będzie wysoka. Poszukaj gdzieś w internecie, w lokalnych sklepach motoryzacyjnych. Na forum nie podajemy źródeł zakupu, ale z łatwością powinieneś go znaleźć... Plusem jest fakt, że tego oleju prawdopodobnie nikt nie podrabia.

Tak Archoil 2820 świetna płukanka, górna półka. Poczytaj o niej w temacie na forum o płukankach, spokojnie można ją potrzymać 30 minut w silniku. I tak, wlać całą butelkę do silnika do oleju (ciepłego oleju).
Pozdrawiam
 
Dziękuje za wiadomości, zdecyduje się w takim razie na Orlen Platinum MaxExpert C4 5W30. Pytanie tylko gdzie najlepiej kupić ten olej? Na stacji benzynowej? :)

Jeśli chodzi o płukankę to mogę w dobrej cenie kupić ARCHOIL AR2820, będzie to dobry wybór?

Dodatkowo mam pytanie czy taką płukankę wlać całą na raz? Długo ją trzymać w silniku?
Mam te płukankę Archoil , ma ważna cechę, jej skład w żaden sposób nie obniża właściwości nowego oleju , co jest istotnym czynnikiem na dalsza eksploatację .
Tak puszka na ciepły silnik i 20 minut pracy na wolnych obrotach , pod koniec możesz ciut dodać obrotów na chwilę tak na 1500 .
Polecam dokupić nanoboranowy modyfikator tarcia do oleju AR 9100.
40 ml na 1 L oleju , są puszki 200 ml i 500 ml.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Dark47Smo ja w swoim Audi zrobiłem wymianę oleju i płukanie 2820 w czwartek . Od Archoil @wlyszkow dostałem instrukcje
Na gorący silnik wlać cała puszkę AR 2820 do oleju i pojeździć spokojnie do 1 h z obrotami max 2000/2500 . Po czym zlać stary olej ..... itp
 
A mam pytanie z innej beczki.

Po przepłukaniu układu Archoil AR2820 i wlaniu tego oleju Orlen warto np dodać jeszcze "LIQUI MOLY DWUSIARCZEK MOLIBDENU MoS2"? Czy nie ma to większego sensu? Czy lepiej kupić Archoil AR9100?
 
Sam olej poprawnie zabezpieczy silnik, chcesz go wzbogacić płukanką, czemu nie ;) Ale jak nie zastosujesz to też się nic nie stanie
 
Back
Top