• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane IV 1.2 Tce 130

siedem02

Nowy użytkownik
Samochód
Megane IV 1.2 Tce 130
Marka samochodu
Renault Megane IV
Budżet/ile litrów
120zł/4.5L
Styl jazdy
Silnik
H5F 1.2 Tce 130
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40, RN0700/0710
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix Ultra 0W40
Cześć, prosiłbym o poradę co do oleju dla tego silnika.

Jakiś czas temu kupiłem auto z przebiegiem 50kkm od poprzedniego właściciela, który przestrzegał interwału serwisowego narzuconego przez ASO - wymiana co 30kkm.

W moich rękach w ramach gwarancji podczas przeglądu po kupnie wymieniono silnik na nowy.
Dla nowego silnika 1sza wymiana oleju miała miejsce po 3kkm na Helix Ultra 5W40. Następne co 10kkm na Helix Ultra 0W40. Silnik aktualnie ma najechane 35kkm.

Olej zmieniłem na Helixa 0W40 bo wyczytałem, że posiada on normę SN Plus, która jest anty LSPI. Teraz chciałbym wrócić do Helix 5W40 - też niby ją posiada, chociaż zastanawiam się czy nie iść w coś spełniającego normę dexos2 np Lotos Synthetic Turbodiesel 5W40.

Mimo częstych interwałów wolałbym uniknąć kolejnej wymiany silnika w przyszłości.

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam ;)
 
Nie widzę potrzeby zmiany oleju. Obecny wybór jest bardzo dobry.
 
50 tysięcy, nie doczekał do drugiej wymiany oleju?
Co tam się wydarzyło?
Warto patrzeć na godziny pracy przy ustalaniu interwału, jako ważne uzupełnienie przebiegu.
Z góry przepraszam za pytanie ot.
 
Shell 0w40 i 5w40 występuje w dwóch wersjach zwykłej SN oraz SN+(inna naklejka na butelce)
Ja mając ten sam silnik w Kadjarze jeżdżę na 0w40 SN+ i wszystko jest Ok . Wiem ze SHell w wersji na GTL jest najlepszym olejem pod względem tego co oferuje do ceny . Nic lepszego w tym budżecie nie znajdziesz . Silnik tez tak naprawdę nic więcej nie potrzebuje . Te silniki do chyba 2016 roku miały wadę fabryczna pierścieni . W 2016 poprawiono je …… ale czy napewno
Post automatically merged:

50 tysięcy, nie doczekał do drugiej wymiany oleju?
Co tam się wydarzyło?
Warto patrzeć na godziny pracy przy ustalaniu interwału, jako ważne uzupełnienie przebiegu.
Z góry przepraszam za pytanie ot.
Silnik 1.2 TCE ma Wadę fabryczna . Problem z pierścieniami i b duza konsumpcja oleju .
 
Podobno znaleźli rysy na gładziach cylindra, aczkolwiek nie brał oleju. Zgłosiłem się na typowy przegląd po kupnie.
Na francuskich forach narobili trochę szumu o tych silnikach do tego stopnia, że skończyło są to pozwami zbiorowymi we Francji. Podobno Renault zamiata sprawę pod dywan, akcje serwisowa ogłosili tylko na określone roczniki, ale jak się zgłosisz do serwisu to i tak wymieniają wszystkie silniki z tego co zrozumiałem przez Google translate.
 
To trafiłeś na jakiś super serwis ze zaglądali do silnika. Generalnie ASO ma w du..ie wszystko i odpycha od siebie póki właściciel za głośno nie krzyczy. Coś musiało być ze szukali tak głęboko
 
Zostań przy shellu z normą API sn+ lub API sp.
Z alternatyw, Mobil1 1 ESP x3 0w40 - C3 o sn+.
 
@SACZI Shell jest dużo tańszy . Te silniki jeżdżą na na A3/B4 nie musza mieć C3. ASO zalewa je gl ELF SXR 5w40 i twierdzi ze ten olej najlepiej służy silnikowi
Ja miałem tez ten silnik w nissanie Qashqaju i ASO tez zalewali full sapsa
 
Ok, dzięki, czyli Shell z SN+ zostaje. Jest jakaś większa różnica między 5W40, a 0W40 w naszej strefie klimatycznej? Olej kupuje od oficjalnego dystrybutora z portalu na A i różnie bywa z dostępnością zestawu 0W40 4L+1L stąd pytanie.
 
Tak, różnica będzie, jak temperatury spadną poniżej ~-15C.
0W lepiej płyną, więc i szybciej dotrą w newralgiczne miejsca silnika.
Powyżej raczej bez zauważalnych "zysków".
Możesz mieszać obydwie lepkości na wypadek braku któreś.
 
Ok, dzięki, czyli Shell z SN+ zostaje. Jest jakaś większa różnica między 5W40, a 0W40 w naszej strefie klimatycznej? Olej kupuje od oficjalnego dystrybutora z portalu na A i różnie bywa z dostępnością zestawu 0W40 4L+1L stąd pytanie.
Zostałem wywołany do odpowiedzi :)
Mam 1.2 TCe po identycznej wymianie gwarancyjnej, nie ma żadnej różnicy w uruchamianiu i pracy 0w i 5w.
Samochód stoi pod chmurką.

Po wymianie silnika nie ma zużycia oleju, obecny np siedzi od 2 lat i 15 tys km.

Pozdrawiam!
 
Widzę ze pojawił się nowy olej Shella z norma RN17 i RSA. 0w40 AR L ale jakieś poplątanie z pomieszaniem opisu jest na aukcji A oficjalnego dystrybutora . Chyba tez nie jest Pure plus
 
Back
Top