• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane IV 1.2 TCe 130km

esc71

Nowy użytkownik
Samochód
Renault Megane IV 1.2 TCe 130km
Marka samochodu
Renault Megane IV
Budżet/ile litrów
Bez limitu
Silnik
1.2 TCe 130km
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
j/w
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40, RN0700/0710
Cześć,
zwracam się do was z prośbą o pomoc w doborze oleju. Kupiłem Megane IV 1.2 TCe 130km w tamtym roku i po zrobieniu pierwszego serwisu kupiłem OEM'owe filtry razem z olejem Elf Evolution 900 SXR 5W-40. Po zrobieniu ok. 8 tysięcy zapaliła mi się kontrolka z informacją o konieczności dolania oleju. Jako, że sytuacja była nieco awaryjna (trasa 400 km robiona w niedziele) to dokupiłem Shell Helix Ultra 5W40 i dolałem litr - zrobiłem już na tej dolewce ponad 5 tysiecy kilometrów i nadal nie krzyczy o olej, więc chyba dramatu z poborem oleju nie ma, chociaż nie wiem na jakim poziomie zapala sie kontrolka od oleju. Ogólnie naczytałem się na forach i grupach Renaultciarzy wiele o olejach i w sumie.. nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jedni pisali, że najlepiej lać ELF-a i zmiana oleju nic nie da, drudzy zaś że po przesiadce na Valvoline/Motula problem ze zużyciem oleju praktycznie zniknął. Niektórzy jeszcze zalecają przesiadkę na 0w40, a spotkałem się też z opinią że nie ma lepszego oleju do tego silnika od Penrite.
Także mam spory mętlik w głowie, bo na dniach chce zrobić serwis olejowy a nie mam zielonego pojęcia co wybrać. Trasy jakie robie to ok. 20 km dziennie w dwie strony (czyli 40) plus na weekendy ok. 70 km w jedną stronę (czyli 140) i sporadycznie jakaś dłuższa trasa 200-400km może raz w miesiącu. Obecny przebieg samochodu to prawie 130 tysięcy.
 
Last edited:
że nie ma lepszego oleju do tego silnika od Penrite.
To pewnie ktoś handlujący tymi olejami pisał. Bzdura totalna.

RN 700/710 to nic innego, jak A3/B4. Możesz zastosować cokolwiek z lepkości 0W40\5W40 i przy interwałach 10 tysięcy ciężko wybrać źle.

Polecam Lotos 5W40, Shell Helix Ultra 0W40\5W40, Meguin Super Leichtlauf 5W40, Driver 0W40, Aral Supertronic 0W40.

Jak ma być solidnie i cenowo przystępnie, to Lotos.
 
Z mojego punktu widzenia, problem poboru oleju to problem silnika, a nie samego oleju.
W aktualnym samochodzie miałem oleje pospolite z noack powyżej 10% i wybitne z noack około 6%.
Żaden olej nie wykazywał nadmiernej konsumpcji ponad 3-4mm z miarki bagnetu na interwał, czyli 10-13 tys km.
Poprzedni samochód-280 tys km i od początku eksploatacji na totalu 7000, między wymianami ubywało około 300-400 ml/10 tys km.
Nic się nie zmieniało, więc twierdzę, że stan techniczny silnika ma kluczowe znaczenie.
 
Gdyby nawet dochodziło do 1L\10 tysięcy, to nie jest to wcale alarmująca sytuacja.
 
Z mojego punktu widzenia, problem poboru oleju to problem silnika, a nie samego oleju.
No nie do końca. Są silniki, którym wsio jedno, co wlejesz i na żadnym nie będzie poboru/ubytku (np. mam takiego Scenica 1.6 16V, który jest totalnie nie wybredny na olej i co mu nie wlejesz to nic nie ubywa) a są takie, co wybrzydzają i mogą się pojawiać ubytki. Ostatnio gadałem ze znajomym, ma Passata B6 2.0 TDI 170km i zeszło na temat olejów. No i on mówi, że teraz jeździ na Mobilu (nie do końca wiedział jakim), ale wcześniej przez 3 lata lali mu Castrola Edga (fanatyzm lania tego oleju dla VW) no i tego Castrola dolewał od 1L-1,5L/10 tyś km, na Mobilu pobór zerowy.
 
Dzięki za odpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze czy postawić na olej 0w40 czy 5w40?
To ja się wypowiem jako użytkownik takiego silnika :)
Jeżeli oleju ubywa, to może mieć wadę fabryczną. Spróbuj powalczyć z gwarancji o ile jeszcze jest. Powinno się zrobić badanie endoskopem czy w cylindrach jest nagar, mogą też byč porysowane.
Poziom oleju trzeba trzymać w okolicy max, bo mocno się nagrzewa jak działa turbo. Komputer pokazuje poziom oleju od 0 do 6 kropek więc da się kontrolować.
Silnik po modernizacji nie pobiera oleju w ogóle, nawet po 2 latach i 15 tys km od wymiany. Bez znaczenia 0w czy 5w.
Mi osobiście Shella wypijał najwięcej przed naprawą.
Do czasu rozwiązania problemu trzeba eksperymentować czego zuźyje najmniej. Ja bym zaczął od Lotosa Synthetic 5w40, jest kilka wpisów tutaj że chociaż czysty silnik zostawia.

Pozdrawiam!
 
To ja się wypowiem jako użytkownik takiego silnika :)
Jeżeli oleju ubywa, to może mieć wadę fabryczną. Spróbuj powalczyć z gwarancji o ile jeszcze jest. Powinno się zrobić badanie endoskopem czy w cylindrach jest nagar, mogą też byč porysowane.
Poziom oleju trzeba trzymać w okolicy max, bo mocno się nagrzewa jak działa turbo. Komputer pokazuje poziom oleju od 0 do 6 kropek więc da się kontrolować.
Silnik po modernizacji nie pobiera oleju w ogóle, nawet po 2 latach i 15 tys km od wymiany. Bez znaczenia 0w czy 5w.
Mi osobiście Shella wypijał najwięcej przed naprawą.
Do czasu rozwiązania problemu trzeba eksperymentować czego zuźyje najmniej. Ja bym zaczął od Lotosa Synthetic 5w40, jest kilka wpisów tutaj że chociaż czysty silnik zostawia.

Pozdrawiam!
Chętnie poznam metodę na to jak dotrzeć do informacji w komputerze pokładowym jeżeli chodzi o poziom oleju. Co oznacza "modernizacja" silnika? Gwarancji już nie ma - jedyną gwarancje jaką mam jeszcze aktywną to na korozję na pare lat :)
 
Kropki moźna uruchomić przełącznikiem menu kompa w ciągu 30 sek od uruchomienia silnika albo po włożeniu karty hands free do slota.
Ale to może zależeć od wypasienia kompa pokładowego.
Naprawa silnika to w zależności od stanu nowe uszczelniacze zaworowe, tłoki i pierścienie. A jak porysowane cylindry, to cały blok.

Pozdrawiam!
 
Mówimy o tym samym samochodzie? Ja mam Megane IV (4) i nie mam nawet slota na kartę w niej.
 
Last edited by a moderator:
Nie masz możliwości przy wchodzeniu w menu komputera, sprawdzenia poziomu oleju? Nie wyświetlają Ci się kropki? Ten system też jest czasami zawodny i najlepiej ufać tylko bagnetowi, a wskazania komputera traktować jako dodatkową kontrole.
 
Chłopy, bo walnąłem gafę i zamówiłem przez przypadek ten olej:
zamiast tego:
Jest jakaś różnica?
 
Chłopy, bo walnąłem gafę i zamówiłem przez przypadek ten olej:
Zarówno Castrol jak i Shell zaleca do tego silnika olej do diesla - tylko zależnie od okresu kiedy sprawdzasz nie zawsze jako pierwszy wybór. Pewnie przez lepsze mycie i tendencje do otworzenia się nagarów.
Mam ten silnik w Captur 2014 -w 2017 w ramach umowy serwisowej wymieniony na nowy (przedtem wymiana rozrządu, pompy olejowej, czyszczenie chemią Forte itp.)
W 2016/2017 silnik przeszedł modernizację i modele 2017 najczęściej mają już poprawiony silnik. Wersja pierwotna to niestety loteria - jeśli pożera olej sprawdziłbym ciśnienie na w cylindrach - najczęściej na 3 pierścienie się zapiekały i w dalszej perspektywie nie było co ratować. Do tego stan dolotu, rozrządu, pompę oleju itp.
 
Back
Top