jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Podziękowania za udostępnienie analizy dla firmy Prager, która jest dystrybutorem marki Repsol w Polsce.
Specyfikacja: SN/CF
1. Olej spełnia standardy SAE dla lepkości 5w50
2. Lepkość w 100C – 17 – w dolnych granicach zakresu. Generalnie to nie jest najgrubszy olej w tym zakresie.
3. Indeks Lepkości 168 – dobry, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
4. TBN lekko powyżej 8,0 – nie za wysoki ale wystarczający. Wynika to ze składu.
5. Pakiet dodatków standardowy , wygląda na Infineum, Poziomy ZDDP i wapnia są w typie mid saps, nieduży dodatek molibdenu (redukcja tarcia), i bor utrzymujący zabrudzenia w zawiesinie.
6. Temp. Zapłonu 241 – bardzo dobra wartość, olej jest termostabilny.
7. CCS – 5700 jak na olej tej lepkości wynik bardzo dobry.
8. NOACK – 6,36 świetna wartość, mocny olej.
9. Temp. Płynięcia -57C bardzo dobra wartość, jedna z najlepszych w klasie, niskie temperatury mu nie straszne.
10. Widmo IR pokazuje że olej jest oparty na bazach IV grupy (PAO 70%) z dodatkiem baz grupy V (ESTRY ok. 5%).
Podsumowanie.
Repsol Carrera 5w50 to nowoczesny olej sportowy, który może być spokojnie używany w jeździe cywilnej. Pakiet dodatków jest szeroki, jednak ZDDP nie za wysoki, więc długie dystanse nie dla niego. Świetnie sprawuje się w niskich temperaturach (-57C) a także w rozruchu (niski CCS). Dodatkowe atuty to wysoka termostabilność i wybitna odporność na ubytki.
Specyfikacja: SN/CF
1. Olej spełnia standardy SAE dla lepkości 5w50
2. Lepkość w 100C – 17 – w dolnych granicach zakresu. Generalnie to nie jest najgrubszy olej w tym zakresie.
3. Indeks Lepkości 168 – dobry, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
4. TBN lekko powyżej 8,0 – nie za wysoki ale wystarczający. Wynika to ze składu.
5. Pakiet dodatków standardowy , wygląda na Infineum, Poziomy ZDDP i wapnia są w typie mid saps, nieduży dodatek molibdenu (redukcja tarcia), i bor utrzymujący zabrudzenia w zawiesinie.
6. Temp. Zapłonu 241 – bardzo dobra wartość, olej jest termostabilny.
7. CCS – 5700 jak na olej tej lepkości wynik bardzo dobry.
8. NOACK – 6,36 świetna wartość, mocny olej.
9. Temp. Płynięcia -57C bardzo dobra wartość, jedna z najlepszych w klasie, niskie temperatury mu nie straszne.
10. Widmo IR pokazuje że olej jest oparty na bazach IV grupy (PAO 70%) z dodatkiem baz grupy V (ESTRY ok. 5%).
Podsumowanie.
Repsol Carrera 5w50 to nowoczesny olej sportowy, który może być spokojnie używany w jeździe cywilnej. Pakiet dodatków jest szeroki, jednak ZDDP nie za wysoki, więc długie dystanse nie dla niego. Świetnie sprawuje się w niskich temperaturach (-57C) a także w rozruchu (niski CCS). Dodatkowe atuty to wysoka termostabilność i wybitna odporność na ubytki.
Last edited: