• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

  • Uwaga!

    Włączyliśmy system, pozwalający na ograniczenie możliwości pisania w dziale "Dobór oleju". W chwili obecnej wszyscy użytkownicy mogą w tym dziale pisać. Jednak administrator ma możliwość wyłączenia tej możliwości na wniosek moderacji lub wg własnego osądu.

    Możliwość udzielania porad będzie ograniczana tymczasowo lub na stałe osobom które tworzą OT, wchodzą w niepotrzebne dyskusje z innymi użytkownikami, takim które udzielają porad mimo że niedługo wcześniej same o pomoc prosiły. Moderacja będzie także większą uwagę zwracać na "czerwony tekst" w opisie działu dobór oleju. Nie będzie on rygorystycznie przestrzegany, jednak w miarę możliwości prosimy się do niego stosować. Nagminne łamanie zaleceń tam zawartych także będzie skutkować ograniczeniem dostępu do tego działu.

    Dziękuję za uwagę
    Administrator

Royal Purple 5W30 API SN PLUS Dexos1 gen2 - Toyota Auris II

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Wg mnie silnik igła, nie ma co przesadzać. Eksploatacja z gatunku jak zabić samochód, ale Toyka sobie radzi bez problemów. Dobrze byłoby mieć VOA tego oleju żeby porównać co jest zanieczyszczeniem co składnikiem oleju, ale te parametry które widać są spoko. Żelazo w normie, rozcieńczenie paliwem przy takiej eksploatacji bardzo niskie TAN-TBN się zrównały, ale to benzyniak więc pewnie do 10000 by można pociągnąć.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
zbyt szczegółowo do tej analizy podchodzisz
A to już tak zwyczajowo , jak wiesz . Ostatni VW był zemną przez 10 lat , czyli zawitał jak miał 3 lata , a odszedł jak miał 13 lat . Przepracował przez całą budowę domu i jeszcze inne przed i po .Nie wiem jakoś tak się dzieje ,że co auto to dłużej jest . Może dlatego , że coraz nowsze kupowane i dlatego nie wiem . Ja jakiś zmienny nie jestem , staram się poprostować to i owo w aucie , potem wiem co mam i do zmian mnie nie ciągnie dalej . Mógłbym powiedzieć ,że co auto to przepisy się zmieniają i zasady .

10kkm mógłbym ,ale już rok minął nie wypada .
To tu teraz , to jest kolejny poziom dogrania , olej + silnik + warunki .Ja czasu i interwału zawsze pilnowałem , może kiedyś nie koniecznie ze spiną na 10kkm ,choć takich pow. było mało . Sposób eksploatacji tragiczny , tylko jak się spojrzy na społeczeństwo to powszechny raczej .

Obecnie poleciała AR2820 i 5W30 Specol Gold . Kolejna analiza pokaże czy bez środków do paliwa będzie lepiej . Oraz po płukaniu czy będzie mniej Fe . Swoje jakieś błędy też można wyeliminować , jednak warunków za bardzo nie zmienię .

Na przedbiegi ten olej i analiza w wielu kwestiach przydatna 👍. Jest wiedza o silniku po poprzednikach i wiedza o oleju i wpływie własnym na obydwa . Uważam ,że dobrze że nie czekałem do analizy oleju, w który bardziej celuję, zawsze dalej można coś poprawić .
Post automatically merged:

Wg mnie silnik igła, nie ma co przesadzać. Eksploatacja z gatunku jak zabić samochód, ale Toyka sobie radzi bez problemów.
Warto się przekonać o tym, jak widać ja sam bym tego nie wymyślił a i Wy bez analizy to takie wróżenie z fusów by było .
Jak nic polecam sobie ,dla siebie poanalizować olej z własnej bryki .:rolleyes:
Kolejna analiza , może być tylko bardziej przejrzysta .;)
 
Last edited:

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
W tym teście jakby potwierdzało się to co w analizie (brak centralnego punktu) , brak zanieczyszczeń ,syfu i zużycia . Inna sprawa to zobaczyć w tym paliwo i wodę .

SAM_6713.JPG
SAM_0913.JPG
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Wiesz ,za późno już było zmieniać na papier od drukarki . Pierwsze krople były na tym co widać , to i ostatnie tak zrobiłem . Następne już będą na papierze .

Zapomniałem wyżej dopisać ,foto 1 to po 1000km z tym olejem RP , a foto 2 to po 7600km .
A tu ten rudawy kolorek po 6100km .
po 6100 km (2).JPG
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Nie wiem czy się bardzo pomylę w swoim stwierdzeniu ,ale puki go nie napisze to się nie dowiem .

Te silniki wedle opinii tutaj pojadą na wszystkim i w dopuszczeniach mają mega wachlarz . Silnik latał od urodzenia na 5W30 , dalej u mnie to samo i warunki dla niego to strikte miasto ,gdzie Toyoty to miejskie auta i przynajmniej 3/4 z nich takie warunki mają . W silniku syfu nie było i nie ma , jeśli pobory (notorycznie trzymając MAX) ma w granicy 350ml na 8kkm .Nie zamierzam stwierdzać, że najlepiej 5W30 , bo nie ma co przesadzać i spinać się na takie wybory , ale tak rozsądnie może można by postawić znak = .Oczywiście kolejne analizy innych 5W30 ,z innych półek cenowych też coś wniosą , jak myślę . Ciekawy jestem ,czy są tu takie analizy z tych silników na 0W20 , tylko to może być słabe odniesienie .Podsumowując ,takie pytania obiektywne mi się nasuwają:

Czy wyniki tej analizy nie kładą cienia na spinach by lać tylko 0W20 ?
Czy wyniki tej analizy nie stawiają mocnego znaku = co do stosowania 0W20 i 5W30 ?
Czy względem stosowania 0W20/5W30 w miejskich warunkach , nie jest czasem jedynym kluczem odpowiedni interwał ?
 

Standard

Użytkownik
@Skiper Duzo do myslenia daje Twoja analiza UOA w powiązaniu z fakatami odnośnie warunków eksplotacji, które przytaczasz n/t silnika 1ZR-FAE.

Według mnie klucz w warunkach miejskich to interwał około 7500 km, bez wzgledu na rodzaj oleju.

Ja zastanawiam się teraz nad zalaniem - po zimie - 5W20 Orlenu - silnk 2ZR-FAE. Do Specola byc może wrócę.
 
Last edited:

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
@Standard mnie dosłownie do tego = naprowadza Twoje jedno zdanie w inny wątku + ta analiza . Zaznaczam że nie chodzi o zrównanie olei 0W20/5W30 , bo mają inne własności , jedynie chodzi o stosowanie obydwu w standardowych warunkach miejskich .

Zamierzam jeszcze z czasem sprawdzić jak wypadnie 5W30 Specol Gold i dalej 5W30 Shell HU . O ile olej z analizy kosztowo przekracza raczej ceny nawet 5W30 TGMO , to kolejne już będą z niższych półek cenowych . Do tego obecne 5W30 TGMO to nie GTL a Shell jednak tak , no i ten RP to HC z może 10-15% PAO , a Gold tylko HC . Było by może bliższe porównanie względem 0W20 TGMO GTL , do 5W30 Shell HU też GTL .

No właśnie rysuje się tak jakby klucz interwału ,bez względu na to czy 0W20/5W30 . Zaznaczyć trzeba ,że nikt nie myśli o niższych ,czy wyższych klasach . Zobaczymy jak się wypowiedzą w tym temacie bardziej wszechwiedzący .

Swoje warunki dla silnika znam , a gdzie przeczytam te o których piszesz dla tych silników ?

Z zastosowania 5W20 Orlenu C5 , będzie zadowolony kolega @rob_roy , bo to mi polecał.
Czemu ze Specola zrezygnowałeś ?
 

Standard

Użytkownik
@Skiper
Dostepna tutaj analiza NMR Specol 0W20 pokazuje niewielka albo w ogóle ilość PAO. Nieco mnie to rozczarowało, poniważ przed zalaniem, w komentarzach, często podkreslano PAO w tym oleju. Na Specol silnik pracuje kulturalnie, cicho, a Valvematic potrafi byc słyszalny w tych silnkach.

W poprzednierj Toyocie Ave - ten sam silnk - miałem Mannol 0W20, Valvematic był słyszalny na Mannol, ale po analizie tego oleju okazuje się, że to był tak naprawde 0W16:oops: analiza Mannol 0W20.

Poza tym chce spróbować tego Orlen 5W20, z ciekawości po prsotu. Ma lepkość w górnej granicy dla Xw20, nie chce iść w dól z lepkośćią. Poza tym Orlen to jakaś tam gwarancja powtarzalności receptury.

Specol nie porzucam całkiem, byc może wróce.
 
Last edited:

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
No popatrz patrzyłem tam kiedyś w wątku NMR ,ale w wykresy się nie wczytywałem z przyzwyczajenia . Albo ze względu na to ,że nie zerkam nawet na 0W20 .Patrzyłem w wątek z analizą tego Specola z 2020 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/specol-gold-0w-20.1716/ ,nie ma w podsumowaniu słowa o PAO ani HC i dalej nikt nie wspomina o tym ,a jedynie Saczi stwierdza , że nie wiemy . Sugerowałeś się tym co w analizie z 2016 było .Jeśli szukasz PAO lub GTL w jakichś 0W20 , to przynajmniej wiesz teraz ,że w tych Specol i Mannol tego brak. Te które zamierzam sprawdzić ,to HC i GTL ,rozczarowania chyba nie będzie . Tylko w jednym przypadku brak analizy ,a w drugim potwierdzenia lepszego .Ale wedle danych lepkościowych będzie coraz wyżej , RP ,Specol ,Shell .

Czyżby taka sytuacja sugerowała ,że analizy świeżych bez takich wykresów na początku ,są ubogie. Co ma miejsce w analizach naszych olei obecnie .

Widzisz sam , kontra Mannol o którym piszesz ,niby to nie ma znaczenia bo widełki powinien trzymać każdy . Ale ja wolę zalewać SAE30 i nie interesować się za bardzo indeksem , 40C i 100C . Najwyżej będzie blisko SAE20, choć te co chcę sprawdzić to Specol na środku ,a Shell Ultra 5W30 jest bliskie SAE40 . Zakładając warunki , paliwo i wodę trzeba się liczyć ze spadkiem jednak . Oczywiście mogłem na to jakiś wpływ mieć , okaże się przy kolejnej analizie , do nauki własne błędy najlepsze .

Źle zrozumiałem z tymi warunkami :cool: . Czy moje warunki ,jakie tu przedstawiłem , możemy uznać za typowe w mieście ,jak myślisz ?
Oczywiście może być gorzej , czyli co dzień 4km w jedną i 4km drugą , mała mieścina .Ja starałem się , by nie było aż tak tragicznie ,co może się równać warunkom w większych miastach niż moje .

Do Specola może powrócisz ,ale nie 0W20 i 5W30 , obstawiam że 0W30 przetestujesz ?

Widzisz kolega @rob_roy jest zadowolony , mógłby tu z nami trochę pospekulować ;) . Moje trzy pytania są nadal aktualne .
 
Last edited:

soszo

Użytkownik
nie ma w podsumowaniu słowa o PAO ani HC i dalej nikt nie wspomina o tym ,a jedynie Saczi stwierdza , że nie wiemy

Specol 0W30 w MSDS ma do 20% Dec-1-en, homopolimer, uwodorniony, dec-1-en, oligomery, uwodornione czyli PAO. Czy jest 1 czy 20% tego się nie dowiemy.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Ja was rozumiem po części i po części nie rozumiem . Raz karty be ,raz cacy . Zależy kto o nich pisze ,czy co . A Shell 5W40 w MSDS ma wszystko wymienione i nic potwierdzone .


Może na inne wcześniejsze pytania cztery się ustosunkujecie, jako ci z wiedzą .:rolleyes:
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
No i jest jak zwykle , niewygodne pytania zostają bez odpowiedzi ,wartości tajemnicy to forum dodaje jak nic .
A reklama innej oliwy oczywiście tak tak poleciała .
 

soszo

Użytkownik
Czy wyniki tej analizy nie kładą cienia na spinach by lać tylko 0W20 ?
Czy wyniki tej analizy nie stawiają mocnego znaku = co do stosowania 0W20 i 5W30 ?
Czy względem stosowania 0W20/5W30 w miejskich warunkach , nie jest czasem jedynym kluczem odpowiedni interwał ?

Być może chodzi o te pytania ale tylko są trzy 😉

Na trzecie pytanie to zielony34 odpowiedział już dziesiątki razy za nim zostało zadane.


Drugie pytanie jest po części odpowiedzią na pierwsze. Była udzielona odpowiedź chyba przez Saczi, że mozna zostać przy lepkości oleju z analizy.

Zarzuty do forum, że czegoś nie ma i chęć ciągnięcia tematu w nieskończoność to norma ze strony skiper. Może dlatego nikt po raz któryś nie chce odpowiadać.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
@soszo tak te pytania , są to ogólne pytania , w wyniku mojej analizy ,ale zadane ogólnie jako rozwiązanie nie tylko dla mnie i nie tylko dla mojej Toyoty . Nie wiem może tak tylko ja mam , ale odpowiedzi tu i teraz były by czymś innym ,niż odpowiedzi gdzieś tam w przestrzeni forum .

Sumując pytań znaczenie co do takich silników : Ta analiza podważa strikte polecenia 0W20 ,które wykluczają na równi polecenia 5W30 , w warunkach miejskich i interwale do 10kkm . Taka teza może być niewygodna ,a czy nieskończoność ,raczej by ukróciła kłótnie odnośnie Toyot i wprowadziła równowagę i spokój . Czy Ty tego nie zauważasz ?
@soszo zgadzasz się ?

4.
Czyżby taka sytuacja sugerowała ,że analizy świeżych bez takich wykresów na początku ,są ubogie. Co ma miejsce w analizach naszych olei obecnie .
W kontekście analizy Specola 0W20 i po czasie wykresu w NMR . Czyli bez wykresu od razu pod analizą PAO ? , po wykresie już wiadomo może tyci PAO .
 

soszo

Użytkownik
Ja do wszechwiedzących się nie zaliczam ale czytam dość "namiętnie" treści zamieszczane na forum. Co do specola 0W20 i "tyci PAO" to ca 10% całkiem realne.
Specol karty MSDS udostępnia na życzenie. Nie prosiłem karty 0W20 ale myślę , że w kwestii PAO będzie taka sama jak w 0W30 czyli ≤20%.

Co do 0W20 w toyocie to ta analiza nic nie podważa. Mimo to nie pchałbym się w taką lepkość ale to bardziej blokada mentalna. TGMO 5W30 dla mnie jest odpowiednim wyborem do tego silnika.

Oleje takie jak to RP z analizy są nowocześniejsze i chętnie bym taki zalał sobie do Hyundaia. Może Motul ecolite 5W30, może Yacco GDI, Eurol Protence GN II itp.
 
Last edited:

Standard

Użytkownik
@Skiper Ten wątek nie poszedł na marne. Czytuję go systematyczne. Drążysz temat nieustepliwie i cyklicznie.

Interesujacy, bo mam podobne spostrzeżenie i bardzo zblizony sposób eksploatacji samochodu z bliźniaczym silnikiem - 2ZR-FAE.

Co do Specol Gold 0W20.
Powszechne były na forum wypowiedzi n/t zawartości PAO w tym oleju ok. 20-50%. Pomijając aspekt techniczny - taki olej z taką zawartością bazy sytntetycznej dłużej utrzymuje swoje parametry - tak to rozumiem z lektury forum. Czyli de facto, konkludując, w domysle jest "lepszy":).

Co więcej zadawałem pytania - też docelowo w poscie, do osób pod nikami forumowymi, którzy takie informacje podawali. Cisza.:)

W tym momencie wizerunek tego lubryfikantu został nadwyrężony. Analiza MNR - link w poście powyżej - pokazuje śladową albo w ogóle zawartość bazy PAO.

ps. Specol Gold 0W20, biorąc pod uwage to co teraz o nim wiem - NMR - co sobą prezentuje - moim zdaniem - ma lekko zawyżona cenę.
 
Last edited:

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
@soszo Co do wiedzy umówmy się ,na podium nie siedzisz ,ale 4 miejsce masz pewne i buty brak u Ciebie . Ja jestem krytyczny wobec wiedzy i możliwości wyksztolenia się na chemika olejowego . 100% przychodzi tu po poradę , z tego jakiś procent pozostaje ,dla reszty szkoda życia na wnikanie ,tym bardziej że to wszystko niepewne jest jak fusy , ja mam pewność ,że chemikiem nie będę .

Specol 0W20 , stwierdzenie z podium pod NMR już takie konkretne nie jest "Amsoil z pewnoscia zawiera bardzo wysokie stezenie PAO, natomiast Specol i Mannol nie lub w ogole." ( nie wysokie lub w ogóle ) . Logicznie nie wysokie może równać się 10% ,ale raczej w ogóle to wykluczenie całkowite .Ten olej i tak mnie nie interesi ,może błędnie ale tak rozumiem ten opis ,kontra 10% PAO.

Oczywiście może za wcześnie jest na stawianie takich tez , może kolejne analizy np. moje innych 5W30 powielą coś dalej . Ale już teraz widać jedno , Toyota na 5W30 w strikte miasto warunkach wychodzi normalnie . A jeśli analizy 0W20 w takich silnikach wychodzą podobnie, to ja nie widzę powodów napięć w polecaniu obydwu klas na równi sobie .Ewentualnie nie robienie z 5W30 jakiegoś strasznego diabła w zastosowaniu do Toyoty . Mój RP z analizy drogi ,ale jak tu oceny były nic nadzwyczajnego , wręcz za drogi jak na HC , Także olej z analizy nie jest jakiś superaśny , by powątpiewać w inne cenowo 5W30 .
O ile tu jest mniejszy poziom spinki typu Toyota =0W20 ,to w poleceniach widać dyskryminację 5W30 , gdzie indziej jest to gorętszy problem jak wojny PAO=HC . Co może skłaniać do myślenia ,że takie tezy mogą być niewygodne też i tu , tylko w mniejszym procencie . A dalej jest to powodem braku tu wypowiedzi wszechwiedzących . Pomimo jakiegoś wyniku , potwierdzanie go , to dla niektórych może być strzał w kolano .

@soszo widzisz ty masz blokadę na 5W30 ,a ja na 0W20 ,czy z tego powodu mamy się sprzeczać . Jeśli analizy obydwu w strikte mieście i Toyocie wyjdą podobnie , to po co się upierać . Ja nie opluwam 0W20 ,ani nie lubuję 10W40 . Nie jestem fanatykiem , patrzę na różne polecenia i bzdurne sprzeczki . Dziwi mnie też bardzo jedna sprawa , tematy w doborze z silnikami Toyoty , co jeden to 0W20 TGMO . Dlaczego nawet tu ,co do innych marek w poleceniach widać jakieś testowanie tego czy tamtego , a w przypadku Toyot tylko to co producent w ASO leje . Jeśli ten RP i 5W30 TGMO w podobnej cenie i HC ,to dlaczego ktoś stwierdza RP za drogi ,a TGMO super oliwa .

Wypada napisać , pożyjemy zobaczymy , to samo auto , inny 5W30 i ...... .

@soszo 4 pytanie , czy analizy nowych z wykresem pod tabelką , to pełniejsza wiedza ?

@Standard chyba jesteśmy sami z tą tezą jako pewnik , inni nabrali wody . Wygląda to jak pisanie do samego siebie , po to by ewentualnie wyprowadzić kogoś z równowagi , by się zdradził . Pytanie co będzie skutkiem , banan ,zgoda ,czy zamykamy tymczasowo .🤔 Teraz algorytmy podejmują decyzje nawet o tym czy coś pasuje czy nie . Niewygodne = niechciane ,ale prawdziwe . Tylko który król do błędów się przyznawał , lepiej profilować .

Czy drążę , piszę co myślę o tym co widzę, sam wiesz czy to powody do laików . Mnie tu nie lubią , ale ja tu nie przyszedłem szukać kumpli , kółka fanowego jednego , ani szczekać jak inni którzy podlizują się sami sobie . Mierzi mnie takie zachowanie , zero zależności , nic w temacie typu wszedłeś między wrony , kraczysz jak i ony . Omijam masy , więc czasem te masy na mnie spadają jak grom , nie robię jak inni bo to fajnie jest przyjmowane, takie kolesiowe bardzo wiesz . A nowego zawsze zrozumiem i nie odegram się na nim za innych zagrywki . Sam widzę czasem jak ,nowi z 30 postami polecają olej ,a ja mam zakaz . Tylko ten ktoś zmierzył mnie jedną miarą , a ja jestem mega krytyczny i nic i tak bym nie polecił , bo sam wybieram za długo . Nie wszyscy są butni i za pewni siebie .

Ja 1ZR-FAE , ty 2ZR-FAE podobne przemyślenia , jedziemy na jednym wózku . Ty w swoim wątku też chyba zadawałeś krytyczne pytania , bo potem przy braku odzewu pamiętam , że napisałeś w wątku moim Toyota Auris II. Podobne pytania , podobne zagadnienia ,podobny odzew ?

Specol 0W20 , pod analizą 2020 nie ma takich stwierdzeń PAO , widziałeś gdzieś w poleceniach olei do aut ?
Jak pamiętasz gdzie pisało 20-50% PAO to zamieść , chętnie zobaczę niki . Czy twoim zdaniem te wykresy z wątku NMR nie powinny być wklejone w wątki pod analizami tych olei ? Nie każdy obejrzy analizę i gdzieś tam sam wykres .
 
Top