• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Royal Purple 5W30 API SN PLUS Dexos1 gen2 - Toyota Auris II

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
@Skiper aby ocenić precyzyjniej warto by było mieć VOA tego oleju. Ti pewnie stosują osobno, jest to dodatek AW. Odnośnie K, może być rzeczywiście powiązane z obecnością soli drogowej, pewnie sypią aktualnie u Ciebie?

Ogólnie patrząc na tą analizę nie ma się do czego przyczepić, profil jazdy nie jest zbyt optymalny, potwierdza to obecność paliwa oraz wody, lecz przy przebiegach +/-8000 km adekwatny.
 
Ja wstawiłem to by się czegoś dowiedzieć ,poprawić lub zmienić .
Możesz zmienić TYLKO charakter eksploatacji samochodu, wtedy analiza wyjdzie piękna.

Odnośnie analizy i oleju - nie ma się do czego przyczepić.
Olej - sprawdza się w silniku (ale i silnik ma niewielki przebieg, więc każdy się sprawdzi).
Metale zużyciowe na niskim poziomie.
Trochę Fe i praktycznie brak Cu i Pb, czyli panewki i łożyska ślizgowe nie dostają w kość.
Do 10 tys km mógłbyś dojechać, ale przy eksploatacji na dłuższych dystansach.

Głupotą było tylko kupowanie tego RP w kosmicznej cenie.
Za 87 PLN/5L z przesyłką masz praktycznie "identyczny" olej (na pewno z tym samym pakietem).
Ja na nim 60 tys km w TGDI przejechałem:

Koszt olejów spełniających podobne normy, ale "renomowanych" producentów kształtują się od 120 do ~150 PLN.
 
Dzięki za odzew .
Są wpisy o adekwatnie i OK , bez wpisów sam bym tego nie wydedukował . Moja wiedza do kompletnej oceny analizy za mała raczej .

To jest moja pierwsza analiza , na przetarcie szlaku , tak by przy kolejnych z olejami które mają tu VOA , były tylko lepiej , bez banalnych problemów logistycznych i innych .

@SACZI Synerlek to firmowy super dodatek RP oparty na siarce , ale już chyba wiem ,że on w nim nie występuje . W opisie tego oleju na stronie producenta jest wzmianka , ale po ilości siarki w jakichś analizach pewnie nie wyjdzie że on był/jest obecny .
Pytałem o to, bo jakoś nie widziałem tu w analizach tytanu , pewnie masz rację że to w związku z aprobatą normalka prawie .

@poziom1989 no tak nie ma VOA , było by łatwiej w porównaniu . Olej pobierałem 30/11/2020 , nie sypali jeszcze wtedy soli jak pamiętam .
Ja widzę swoje błędy tak :
Profil jazdy - no tak idealnie było by więcej latać .
Paliwo - powinienem próbkę pobrać przed 6900 ,a na pewno nie po 6400 .
Woda - w dniu pobrania dopiero szykowałem peta , wylałem wodę ,odstała do góry nogami i jeszcze suszyłem ją suszarką w środku , może zostało coś tyci . Może powinienem sporo wcześniej naszykować peta . A może w przesyłce ,warunki i dlatego ,lub w labie nie otworzyli na jakiś czas przed pobraniem . Z zimnego w ciepłe i rosa gotowa .
No bo tak naprawdę z jakiego powodu jeszcze mogła by się pojawić woda w oleju ?

@SACZI charakter to masz na myśli ilość km ?

Ilość Fe to pewnie wynik dziewictwa tego silnika w płukaniu , czyli po płukance wyleciało by to co przez te 50kkm tam się nagromadziło .
Zerowe ilości Cu i Pb , czyżby to było wynikiem tego RP super filmu olejowego ?
Tylko w opisie piszą o Potasie jakby to było zużycie , płyn . Ale potas jest zaszeregowany jako zanieczyszczenia .
Jak wy widzicie ten Potas = 14 ?

Tak co do ceny , pierwszy i ostatni w takim koszcie , wyleczyłem się tu z takich kosztów i to naszym olejem . Jak coś podpasi w życiu , to potem jak narkotyk . Tak jest z olejem za 70pln i ze stosowaniem płukanek postojowych .

Ciekawi mnie jeszcze ,jak rozpatrujecie 40C , 100C i indeks . Bo liczba kwasowa do zasadowej ,jasno wskazuje będąc na równi , do wymiany .
 
Last edited by a moderator:
Jak rozpatrujesz lepkości ?
 

Attachments

  • 2020_Royal_Purple_Catalog_FNL_032020.pdf
    4,9 MB · Odwiedzin: 345

Inne labolatorium, lecz daje jakiś obraz.
 
Czyli co mam wnioskować , spadek w indeksie i 40C to pryszcz ,a w 100C dolna granica SAE30/SAE20 .
 
Tak, w szczególności jak jest paliwo.
 
Dobra czyli te wskaźniki lepkościowe pospadały przez paliwo .Ale tragedii nie ma , może tylko 5W20 .
A czy ja dobrze widzę ,że w porównaniu do tego co zamieściłeś , bardzo mało spadły ilości Molibdenu i Tytanu ?
W ogóle te pierwiastki z dodatków poza magnezem , borem pospadały tyci . Gdyby nie paliwo i woda to można by dalej latać .
 
Po to się zleca analizę, aby określić interwały w stosunku do profilu jazdy.
 
No tak , ale ja tylko gdybam z tym lataniem dalej .
Po części ta analiza , by sprawdzić ten super drogi olej marketingowy .

Co do Liczby zasadowej / Liczba kwasowa , zrównanie to wskazanie do wymiany ?
Czy można by było jeszcze dalej coś .
 
@Skiper, wymiany co rok lub co 10 tys km.
Olej 5w30, może być z normami, jak ten RP.

Charakter jazdy = dłuższe odcinki,ale tego nie zmienisz ot tak sobie.
 
Wymiany jak pisałem zawsze dyktuje rok ,a ilość km na tym oleju i tak jest spora , wliczając początek pandemii .
No tak charakteru od tak nie zmienię i tak staram się nie robić odcinków po 4km , a gdyby nawet to na koniec coś dłuższego jednostajnego .

Co do paliwo/woda w oleju . AR 6900 czy 6400 powinny powiązać jeśli takowa była w baku . A tu też pewnie bak dziewica w stosowaniu czegokolwiek . Lub mój błąd z petem . Natomiast co do paliwa mogły zaszkodzić już te środki , albo znowu ja i za długo na wolnych silnik pracował .

Fe to pewnie pozostałości po strikte zmianach olej/olej . Nie było płukania to się nagromadziło może .

Jestem ciekaw rozpatrzenia liczba kwasowa vs zasadowa , oraz nitrowanie i utlenianie .
 
Woda w oleju to raczej nie z paliwa tylko z powietrza. Z krótkich odcinków, niedogrzanego oleju. Masełko pod korkiem się nie robi?

Fe na takim poziomie to normalna sprawa.

TAN/BN prawie równo, dlatego binas96 napisał, że "olej wymieniony w punkt".
 
Last edited:
Masełka pod korkiem i w rurce bagnetu nie widziałem nigdy . No tak krótkie odcinki , ale jakby są dwa typy .
1. Jadę na miasto 4km i z powrotem 4km , po jakimś czasie tego samego dnia znowu gdzieś jadę np . w dwa miejsca na mieście i wracając robię 7-10km na + bez zatrzymywania .
2. Jadę na miasto 4km i wracając nie robię znowu 4km , tylko +7-10km i dopiero garaż .

Tak więc nie latam tylko 4/4km dziennie . Z reguły nie robię dziennie mniej niż 15km , bywa 20 coś , 30 coś ,40 coś a nawet 50-60km w jeden dzień . Przy okazji podniesienia średniej spalania w mieście , potem wracając i robiąc dłuższą drogę ,spalanie wraca na miejsce . Od początku posiadania tego auta tak nie robiłem , a zacząłem właśnie dla tego, bo w mieście średnia idzie do góry ,a po dodatkowym kawałku drogi wraca na miejsce .Oczywiście tras jak na lekarstwo ,ale poniekąd ze względu na spalanie , staram się latać więcej i nie pamiętam kiedy ostatnio było tylko 4/4km . I tak latam bez potrzeby po kawałku codziennie , jeśli miało by się to powiększyć to będzie przesada .

Co do AR6900 , od zalania tego oleju do 3kkm była dolewka , potem nic przez 2kkm i dopiero po 200km z 6900 od nowa pojawiły się ubytki oleju . Nauczka jest by pobierać olej do analizy przed specyfikami do paliwa ,lub później je stosować .

Fe , Potas ,woda i paliwo to jeszcze się okaże przy kolejnym oleju w analizie . Bo nie wiem czy dobrze odczytuje , ale wychodzi taka tendencja , jakby najlepiej przed olejem który będzie badany ,zastosować najprostszą płukankę postojową . Wtedy uniknie się pozostałości nagromadzonych po wcześniejszych wymianach olej/olej .

O to mi właśnie chodziło , by przetrzeć mój szlak analiz , tak by robiąc kolejne ,nie popełniać banalnych błędów . Ten olej to i tak przy obecnej świadomości mega za drogi , na pewno są tańsze i też wytrzymają podobnie te 8kkm .Ale jako przykład , test dla siebie i obycie w tym na forum , jest bardzo dobry . Wymyśliłem to tak spontanicznie , mimo iż tej firmy olejów już nie będę kupować , to na początek jest w sam raz ,a przy okazji dowiedziałem się czegoś o silniku i tym cud oleju .Interwały wolno u mnie lecą , więc to była jedyna okazja ,zanim będą analizy olei bardziej przystępnych cenowo , co do których mam plany .

@SACZI patrzyłem na analizę twojego oleju . Masz podobny poziom paliwa . Nie rozumiem czemu lab u ciebie to zaznacza na żółto , skoro GDI ma w tym większy standard procentowo przewidziany . Powinno być odwrotnie ,ja na żółto ,a u Ciebie na zielono .Podobnie TBN/TAN z kolorami ,jeśli u Ciebie TBN niższy jest na żółto , to czemu u mnie też niższy jest na zielono . No i u Ciebie tytan jest na żółto a u mnie na czerwono , jakby nie zczaili że to dodatek . Ogólnie lab poleciał w kulki , ja im taki opis dodałem , że brakowało tylko peselu , a oni nie wpisali nazwy oleju , nic w ID2 ,bzdury w typie urządzenia (zrobili mi silnik na biogaz ) ,brak w tabelce ile było dolewek . Gdyby nie numer zamówienia , to miałbym wątpliwości czy to analiza mojego oleju . Domniemam ich błędy , ze względu na to ,że mogli inny silnik brać pod uwagę , ale i olej też bo tytan zrobili na czerwono ,tak jakby brali inny olej pod uwagę . Ah nie napiszesz nic ,to się dopytają ,a napiszesz wszystko ,to oleją .:confused:

Masz bardzo podobne wyniki , poza u mnie większą ilością Fe ,Potasu i wodą . No i zastanawia mnie czemu nitrowanie/utlenianie u mnie jest wysoko .

Gdyby u mnie nie było paliwa i wody , to domniemam brak spadku lepkości i przy tyci spadkach w pierwiastkach , olej nadawał by się na 10kkm może

Może to banalne , ale nie rozumiem innych nazw w tabelce kontra TBN/TAN i chyba inne nazwy są nitrowania i utleniania . Po co to tak jest . Wy stosujecie TAN/TBN a w tabelkach co innego i człek się zastanawia ,to czy nie to .
 
Last edited by a moderator:
@Skiper, nie możesz pod żadnym względem porównywać naszych analiz, mimo, że cyferki są podobne podobne.
Swoja podlinkowałem tylko w celu pokazania identycznego pakietu.
Nie sądzę również, aby te dwa oleje były identyczne - RP musial olej zrobić "lepiej", bo różnica w cenie jest zbyt duża.
Inna sprawa, czy to cokolwiek silnikom daje.
 
Ten olej to średnia półka, w walmarcie w USA kosztuje 35$ za 5qt. Nie wiem jak można za niego zapłacić 70zl/1qt.
 
@SACZI no może i nie ma co porównywać , ale podobieństwo obrazu jest spore ;)
Powiedź mi , masz GDI i przy takich sporych przelotach pokonywanych , taki poziom paliwa wyszedł ?

Na przykładzie tej analizy , mogę się dowiedzieć jaki wpływ na olej ma mój standard , serwowany dla silnika . Oczywiście pewne sprawy trzeba wyeliminować , nie popełniać błędów ,a jednocześnie mieć na uwadze ,że do takiego stanu mogły się też przyczynić inne czynniki .

Zanim bym tu chciał ochoczo stwierdzić ,dobrze że latam na 5W30 , bo co to by się zrobiło w takiej sytuacji z 0W20 . To trzeba by się dowiedzieć , czy ze względu na paliwo i wodę , przy takim spadku lepkości ,0W20 by to bardziej zredukował/zapobiegał ?

@xpl1337 Tak też już wiem o tym od kont jestem na forum . A tak normalnie , jak byś mało wiedział i naoglądał się wałeczkowych testów + super film olejowy , to też byś uległ .Mocny marketing średniego HC + pochodzenie USA , a u nas to czasem ludzie na te USA lecą mocno . Nietuzinkowy kolor , brak chętnych do podrobienia , jedyny dystrybutor w Polsce i gotowe . 70pln za nie cały 1L to u tego dystrybutora norma bym powiedział , te HPS i XPR może nawet trochę wyższa cena . Kiedyś patrzyłem na np (5W30 ) i jak najpewniejsze miejsce zakupu, a jak szukałem cudu , to doszedł marketing i filmiki . Jednak nie ma tego złego , bo zwątpiwszy w te cudo ,zawitałem tu . Od tej pory taka kasa na olej nie poleci , hamulce same się włączają :) Tym bardziej że producent oszukuje , bo w opisie tego oleju nadmienia o Synerleku , a tak naprawdę w tym oleju tego nie ma .

Nie wiem co mam myśleć o labie , robią robotę na kolanie i nie patrzą w dodane informacje . Poprawili się i wpisali nazwę oleju ,ale są inne braki i zmienili komentarz ,w którym stwierdzili woda= pobrany olej w zimnym silniku . No chyba po złości to wpisali .

Pierwotny opis :

Oznaczone dane nie wskazują koniecznosci natychmiastowej naprawy. Obserwuj jak dany parametr zmienia się w czasie oraz
monitoruj stan urządzenia i płynu. Liczba kwasowa jest UMIARKOWANIE WYSOKA. UMIARKOWANY POZIOM zawartości wody.
Liczba zasadowa jest NIEZNACZNIE NISKA. Potas jest na NIEZNACZNYM POZIOMIE; Źrodła potasu: płyn chłodniczy (płyn przeciw
zamarzaniu), dodatek do oleju lub suplement, topnik lutowniczy, powłoki na nowych łożyskach, powłoka przeciwrdzewna lub
środowiskowe. NIEZNACZNY POZIOM metali pochodzących z rejonu cylindra (tłoki, pierścienie, tuleje, itd.); ROZCIEŃCZENIE
PALIWEM jest na NIEZNACZNYM POZIOMIE; Wymagana klasa lepkości oleju, aby poprawnie ocenić lepkość; Proszę dostarcz
brakujące informacje o smarze. Potrzebujemy producenta, typ i klasę lepkości oleju, aby właściwie określić dane;


No podawałem jak BYK .

Poprawiany opis :

Oznaczone dane nie wskazują koniecznosci natychmiastowej naprawy. Obserwuj jak dany parametr zmienia się w czasie oraz
monitoruj stan urządzenia i płynu. Liczba kwasowa jest UMIARKOWANIE WYSOKA. UMIARKOWANY POZIOM zawartości wody.
Obecność wody może być spowodowana pobraniem próby z ZIMNEGO URZĄDZENIA; Liczba zasadowa jest NIEZNACZNIE
NISKA. NIEZNACZNY POZIOM POTASU może wskazywać na płyn chłodzący; Wycieki płynu chłdniczego na tym poziomie
najprawdopodobniej nie zostaną wykryte podczas normalnej diagnostyki; Sugerowane baczne MONITOROWANIE POZIOMU
PŁYNU CHŁODNICZEGO pomiędzy próbkami; NIEZNACZNY poziom żelaza; Informacje o próbce zostały dodane albo ponownie
przeprowadzono testy lub dodatkowe testy zostały dodane i raport został wygenerowany ponownie;

Ja tu jakoś się gubię w spójności ,raczej widzę dopiero dostosowanie opisu do wyników analizy , po przemyśleniu .
 
Last edited by a moderator:
@Skiper, zbyt szczegółowo do tej analizy podchodzisz.
Twoja toyota ma juz 8 lat, rocznie robisz ok 10 tys km - ile jeszcze nia będziesz jeździł?
10 lat da ci 100tys km nalotu plus te ok 50, które już jest.
Nie ma się czym przejmować, tylko normalnie eksploatować samochód traktując go z odpowiednią kultura techniczną.


Z tego co ja z niej odczytuje, silnik igiełka, sposób eksploatacji tragiczny, interwał prawidłowy, aczkolwiek do 10 tys mógłbyś dojechać mimo tan~=tbn.

I paliwem bym się nie przejmował, bo jak wcześniej Ci sugerowaliśmy, silnik z powodzeniem na 0w20 może pracować.
Tutaj przy 5w30 masz zapas lepkości.
Ode mnie tyle.
 
Back
Top