• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Royal Purple 5W30 API SN PLUS Dexos1 gen2 - Toyota Auris II

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
czy analizy nowych z wykresem pod tabelką , to pełniejsza wiedza ?
Jeśli tylko umiesz poprawnie odczytać taki wykres to na pewno wiedza jest pełniejsza. Ale takich osób na forum nie ma wiele. Niby można wyczytać więcej niżli tylko: PAO jest lub nie ma, ale ja nie mam o tym pojęcia.
na podium nie siedzisz ,ale 4 miejsce masz pewne
Daj spokój 😁 Chyba 44 miejsce będzie bliższe realiom. Ale dzięki 🙂
widzisz ty masz blokadę na 5W30 ,a ja na 0W20
Nie rozumiem. Nie wiem czy w tej kwestii mnie rozumiałeś.
SAE 5W20 zalecane w dobieraczkach do mojego hyundai jakoś mnie nie przekonuje i nie wybiorę takiego oleju gdy będę miał "wolną rękę". Choć analiza specola 5W20 z hyundai coupe wyszła znakomicie.
Dlatego też mając taką toyotę jak Ty pozostał bym przy lepkości KV100 ok 10. Czyli jak RP z analizy.
Zbyt wielu z tych co się znają, używa wyższych lepkości (mogąc stosować niższe wg zaleceń producenta). Jednak z jakiegoś powodu ich nie stosują co nie przeszkadza im zalecać oleje o niższych lepkościach innym.
Można nie mieć wiedzy ale "każdy głupi ma swój rozum" ;)
 
@soszo ja nie umiem czytać wykresów ,chodziło mi o coś takiego ,analiza + wykres i już w podsumowaniu mogą wykres odczytać ci co je tworzą (podsumowania) , a dalej kolejni . Czyli pełniejsza wiedza ,w tym samym czasie i miejscu .

No tak źle zrozumiałem ,w kwestii blokady mentalnej .
RP miał KV100 10.5 , obecny Specol Gold ma 11.6 ,a kolejny SHU 5W30 ma 11.9 (analiza parti) ,czyli co krok wyżej .
Zbyt wielu z tych co się znają, używa wyższych lepkości (mogąc stosować niższe wg zaleceń producenta). Jednak z jakiegoś powodu ich nie stosują co nie przeszkadza im zalecać oleje o niższych lepkościach innym.
To zdanie jest pokrętnie nie zrozumiałe ,ale prawdziwe . Ja się nie znam a stosuję wyższą . Nie jestem zwolennikiem sprzeczek w tematach PAO-HC lub 0W20-5W30 . Gadka gadką ,dowody dowodami . Nie szukam potwierdzenia , po to by zaszachować innych , szukam czegoś co wyjaśni brak podstaw w takich sprzeczkach i nakreśli równość tych klas w podstawowych warunkach Toyot . Czemu doradzanie tak nie wygląda : Możesz stosować 0W20 jak w manualu zalecenie , ale możesz też stosować 5W30 . Pomijając producenta , zapędy na oszczędność w spalaniu paliwa , bo różnica pomiędzy tymi klasami to tyci jest , możesz stosować wyższą klasę która zapewni tyci większą ochronę .
No tak porady mogą być różne ,bo internet wszystko przyjmie ,ale nikt nikomu na siłę do silnika niczego nie wleje . Tylko po co tworzyć tyle pisaniny, skoro jedno i drugie podobnie wychodzi .
 
Nie jestem zwolennikiem sprzeczek w tematach PAO-HC lub 0W20-5W30 . Gadka gadką ,dowody dowodami . Nie szukam potwierdzenia , po to by zaszachować innych , szukam czegoś co wyjaśni brak podstaw w takich sprzeczkach i nakreśli równość tych klas w podstawowych warunkach Toyot . Czemu doradzanie tak nie wygląda : Możesz stosować 0W20 jak w manualu zalecenie , ale możesz też stosować 5W30 . Pomijając producenta , zapędy na oszczędność w spalaniu paliwa , bo różnica pomiędzy tymi klasami to tyci jest , możesz stosować wyższą klasę
@Skiper, sił do Ciebie już nie mamy ... ;)

To samo z Nissanem - dzwoniłem specjalnie do 4 ASO i w każdym polecali mi 5w30.
Jedno poleciło 0w20, jedno oprócz 5w30 poleciło jako "lepszą alternatywę", 5w40.

Więc tak, do Toyoty możesz wlać 0w20, do Nissana 5w30 i na tych olejach silniki mają pracować poprawnie.
Jak masz opory przed niskimi lepkościami, do Toyoty stosuj 5w30, do Nissana 5w40.
Klasy jakości:
- Toyota - oleje lekkobieżne klasy A5/B5 lub odpowiedniki RP, czyli ILSAC GF5
- Nissan - A3/B4 ewentualnie C3.

Proponowane oleje:
- Toyota: Amsoil SS 5w30 (najdroższy), wszystkie oleje z oplowską normą Dexos1 gen2,
- Nissan: 5w40 A3/B4 dowolny lub oparte o bazy PAO, czyli nieśmiertelny Meguin 5w40 i/lub Aral 0w40.


PS
Jak jeszcze będziesz marudził, to 🤬💪👊
;)
 
@SACZI a daj spokój , nie nudzicie się przynajmniej ;)

Wiesz to co w ASO ja za pewnik raczej nie biorę , oni tam mają swoją politykę , w której klient jest jedynie płatnikiem a nie decydentem .
Więcej przykładów z życia jest ,że kierują się bardziej swoimi interesami ,niż klienta . Ale dzięki że dzwoniłeś . Jak widać i tam jest misz masz decyzyjny 1/2/1 co daje 2-2 = 0.

5W30 i 5W40 takie leje , nie widzę sensu schodzić z oporów , tym bardziej w Nissanie co pobiera olej .Nawet zastanawiam się nad 5W50 i 10W40 .

Toyota Amsoil - kolejny do sprawdzenia , może być .Wedle Ciebie lejąc A3/B4 eksperymentuje mocno ?
Nissan Megiun - nie będę się wypowiadał na ten temat , mam inne zdanie oparte o dawne podsumowanie , po za tym ten temat Was drażni okropnie , a skoro mnie to nie interesuje to po co mi jakaś kara za to . Choć czasem myślę by w podpisie sobie wpisać dla podbicia laików , żartowałem hu z tymi laikami . Aral 0W odpada ,nie chcę o takich słyszeć nawet . Sorry .

@Standard ,jak coś tu się wydarzy ,to przechodzimy do https://www.oilclub.pl/index.php?th...-o-niskich-lepkościach.1554/page-8#post-59783, lub do kolejnej analizy Specola .
 
@Skiper to masz widocznie złe zdanie. Jak producent dopuszcza ACEA A3/B4 to taki możesz zastosować. Nikt Ci nie poleca oleju do tira 🤦‍♂️
Post automatically merged:

A co Ty masz do Arala Super Tronic 0W-40?
 
No właśnie w manualu (wersja po niemiecku ) z mojej Toyoty nie ma ACEA ,tym bardziej A3/B4.

Co mam do Arala ,opór na 0W i tyle .
 
To akurat dotyczyło Nissana. Odnośnie SAE 0W-40 vs 5W-40, uważasz, że są jakieś spore różnice? Nie... W większości przypadków inne proporcje mieszaniny olejów bazowych i wiskozatora. A masz tą świadomość, że możesz zrobić 5W-40, które w rzeczywistości będzie mógł być zakwalifikowany jako 0W-40? Jak zmierzysz lepkość strukturalną CCS w - 35°C. Czytaj uważniej forum.
Post automatically merged:

Ale w manualu Toyoty masz przecież API SN (?), nawet od SL.
 
Last edited by a moderator:
Nissan .Oj ty to lubisz zbijać z tropu i zostawiać z niczym na szczerym polu .

Toyota są API nie pisze o ACEA , nie mam wiedzy by postawić = A3/B4 .
 
Nie, opierałem się na tym co napisał @SACZI.
Post automatically merged:

Jeżeli Toyota wskazuje API SN i starsze, to masz szerokie pole wyboru.
 
W mojej głowie trudno będzie Ci zrównać 0W40 z 5W40 , nie wnikam w to nawet .
No to tak bez odpowiedzi , nie eksperymentuje w Toyocie zbytnio i OK .
 
To Ci tłumaczę, abyś to zrozumiał.

Ale jakie eksperymentowanie? Przypomnij jaki zakres lepkości?
 
Toyota , 0W20 , 5W20 , 5W30 i 10W30 API SL Energy-Conserving , SM Energy-Conserving , SN Resource- Conserving oder ILSAC- Mehrbereichsmotorol . 15W40 , 20W50 API SL , SM , SN .

Chodzi o normę ,zalewam A3/B4 i nie mam jej napisanej w manualu . Czy API mają odpowiedników w ACEA , nic o tym nie wiem .
 
API ma inne testy w porównaniu z ACEA.
 
No tak niby Specol pisze Standard SN,SM,CF , ale w tym przypadku mocniejsze jest potwierdzenie A3/B4 .
 
Specol raczej nie ma żadnych testów. Nie ma go w EELMQS ani w API. Jak pisał tomekevo mogą być to autorskie formulacje prezesa ale jest ryzyko jest zabawa. Dla mnie to większa niewiadoma niż AMG. Bańka szara więc nie kupuje się go dla ładnej etykiety.
 
@soszo czytałem tam o AMG , co do Specola nie padają zarzuty o kombinacje ponad pakietowe . Jeśli kombinują nawet to w jakichś ramach i nie eksperymentują jednak nadmiernie . Napisałem tak o Specolu , bo taka jest prawda ,że mocniejsze jest A3/B4 niż spełnienie API . Nie pamiętam teraz , czy to spełnienie to fakt zbadany ,jedynie bez wykupu API .
 
mogą być to autorskie formulacje prezesa
czyli AMG. Takie akcje to raczej tam. Ale ogólnie cały ten tekst jest kuriozalny i szkoda to nawet komentować.
jest ryzyko jest zabawa
zdecydowanie AMG

Dla mnie to większa niewiadoma niż AMG. Bańka szara więc nie kupuje się go dla ładnej etykiety.
Ja jednak zawsze wybrałbym Specola. Dlaczego? Wszystko zostało krok po kroku wyjaśnione w temacie AMG. Wystarczy czytać uważnie i ze zrozumieniem.
 
Szkoda ,że ignor nie blokuje też autorsko/prywatnych wątków 🥴
 
Istotna informacja .

Ponieważ w książce tego nie ma , a faktur pierwszego właściciela mam mało , to zapytałem o to w Toyota DE i taką odpowiedź otrzymałem .

- Nach Angaben vom Autohaus DIT Halle GmbH wurden alle Inspektionen an Ihren Auris nach Vorgaben von Toyota durchgeführt. Jedesmal wurde ein 5W30 Motor-Öl verwendet.

Mit freundlichen Grüßen, Ihre
Toyota Deutschland GmbH.

Krzysztof Olewinski
Kundenbetreuung

- Według informacji z salonu samochodowego DIT Halle GmbH, wszystkie kontrole Aurisa zostały przeprowadzone zgodnie ze specyfikacjami Toyoty. Za każdym razem stosowano olej silnikowy 5W30 .

Czyli potwierdzają się moje przypuszczenia ,odnośnie tego iż silnik latał zawsze na 5W30 . Można tylko domniemać iż fabrycznie silnik był zalany 0W20 , bo to podobno norma w Toyocie i pierwszy interwał był na takim oleju . A więc na pewno interwałów na 5W30 było 6 i teraz 7 na takim oleju .
 
Back
Top