• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

S3 8l 1.8T++

alban

Nowy użytkownik
Samochód
S3 8l 1.8T +++
Marka samochodu
Audi S3 8L
Budżet/ile litrów
300/5L
Styl jazdy
Silnik
1.8T zakuty stroker
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nieznany, silnik na dotarciu
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 X-Clean+ 5w40
Szukam oleju do S3 8L.
Silnik jest zakuty, kuta korba, kuty tłok, nowa głowica, turbo etc.
Rozwiert pod kute tłoki 82,5mm (seria 81mm), pasowanie 0,08mm.
Pasowanie luźne więc spodziewam się poboru.
Styl jazdy mocno mieszany, trasa raczej bez wielkiego ognia - jeżdżę na tempomacie. Po mieście czasami mu wklepię, na ćwiartki, track day etc też będzie jeździć i dostanie tam trochę ognia - docelowo wymiany co ~5k km.
Budżet nie ma większego znaczenia, szukam poprostu dobrej oliwy. Póki co zalalem to, co miałem na stanie bo i tak bardzo subtelnie go traktuje ale zbliża się pierwsza wymiana i niedługo później strojenie - chciałbym coś sensownego.

Planuję dołożyć chłodnice oleju bliżej zimy.
 
Ja bym zaczekał na informacje, ile tego poboru oleju mamy.
 
To ja do Fuchsa dorzucę jeszcze Penrite Enviro+ 5W40, no i chyba klasycznie, jeżeli silnik będzie dostawał trochę w palnik, Motula 300V Power 5W40. Tylko jak Titan i Enviro są dostępne w 5l kanistrach, tak 300V jest w 2l puszkach, no i bądź co bądź wyjdzie najdrożej w przeliczeniu na litr.
Ewentualnie może Mobil1 FS 0W40, albo ESP X3 0W40? FS często jest stosowany przez właścicieli A45 AMG, także dosyć solidnie wyżyłowanych jednostek. Ewentualnie na jakieś trackdaye, czy ćwiartki możesz go dopakować którymś AR-em.

Osobiście brał bym albo FS 0W40, albo Enviro+ 5W40. Titan i 300V to już typowo wyczynowe oleje i jazda na daily, nawet z cegłą na prawej nodze, to moim zdaniem nadal nie są warunki, do których zostały stworzone.
 
Autor napisał, że silnik jest dosyć luźno pasowany. Czy w takim wypadku nie sprawdzi się lepiej coś bardziej lepkiego, pokroju 5W50?
 
Wał ori nominał po polerce bez odchyłek w wymiarach z pasowaniami również nominalnymi.
Zamówiłem na próbę i pierwszą wymianę Fuchs Titan Race Pro s 5w40, mam zrobionego pierwszego tysiaka za sobą, jest sporo opiłków, wrócę dziś do domu i zmieniam olej, akurat miałem jedną ostatnią sztukę w IC, ze zniżką kosztował mnie 254,88zł/5L.
 
Back
Top