• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-3 2.0T 220KM/380NM

harry

Użytkownik
Samochód
Saab 9-3 2.0T
Marka samochodu
Saab 9-3
Budżet/ile litrów
6L/200 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0T B207R 210KM
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
150ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W40/5W40
Jaki olej masz obecnie
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40
Cześć wszystkim, zbliża się wymiana oleju w moim samochodzie. Jazda w większości na LPG. Poprzednim olejem był Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40, który zakupiłem ze względu na dobre opinie na tym forum. Zastanawiam się też nad budżetową opcją do tego silnika ze względu na dużą ilość tras w ostatnim czasie i zmianie oleju co 3 miesiące, więc myślałem o Valvoline Synpower 5W40.
 
Valvoline są ok, możesz śmiało lać. Z budżetowych możesz też zerknąć na nasze (w sensie polskie) oleje. W zasadzie wszystkie analizy poza wtopą z dwoma Lotosami, potwierdzały ich jakość w niczym nie ustępującą zagranicznym smarowidłom.

Z budżetowych i bardzo dobrych olejów są jeszcze Gulfy. Także polecę, bardzo fajne oleje chociaż nie są specjalnie znane.
 
Myślałem żeby do oleju dorzucić może jakiś dodatek co myślicie o Liqui Moly CeraTec, czy lepiej pójść w jakiegoś Archoila
 
Było parę osób które lały Cerateca i sobie chwaliły. Archoila w zasadzie wszyscy chwalą, albo mają neutralny stosunek na zasadzie nic nie naprawił, nic nie popsuł.

Ja bardzo rzadko cokolwiek dolewam, w zasadzie w awaryjnych sytuacjach jak "czuję" że olej nie daje rady (albo jak mi ktoś dodatek sprezentuje ;)) wiec ci specjalnie nie doradzę co dolać.
 
Zależy czy jest więcej do mycia, jeśli tak to 4x bogatszy pakiet z Power Flush się przyda i można do godziny umiarkowanej jazdy z płukanką przed wymianą oleju.
 
Ja Ci doradzę shell helix ultra 5w40 to z takich "lepszych" nie pao olejów. Jeżeli chcesz coś tańszego to śmiało możesz zalewać naszego lotosa a z zagranicznych elf/total eurol Sl, wszystkie 5w40.
 
@wlyszkow Na następną wymianą mogę zalać Archoil 9100 jak teraz lałem Cerateca?

Oilsyn ReleaseTech Power Flush jaką ma lepkość?
Można stosować AR9100 po Ceratecu stosowanym wcześniej.

Power Flush ma niską lepkość aczkolwiek wyższą niż benzyna albo rozpuszczalniki.
 
Cześć, SHELL HELIX HX8 ECT 5W-40 też ma w sobie bazę GTL?

HX8 to w większości HC, seria Ultra posiada bazy GTL, ale też nie wszystkie.
Ten 5w40 to GTL.

Tutaj masz wątek o oliwach Shell.
 
A jeszcze polecacie jakąś grubą 40-stkę do około 150-180 zł za 5l? Do tej pory miałem Meguina i Valvoline, lecz chciałbym czegoś nowego spróbować.

Do tej pory wytypowałem 2 kandydatów Shell Helix HX8 (z dopiskiem ECT lub bez) 5w40 albo Eurol Super Lite 5w40
 
Last edited:
ale jego lepkość jest w dolnych granicach 5w40
5W40, to 5W40. To, że jest w dolnej granicy, nie ma znaczenia. Zdecydowanie Shell Helix Ultra 5W40 na bazie GTL będzie bardzo dobrym wyborem. Eurol Super Lite to olej oparty o HC. Bardzo dobry olej, ale ja chyba bym postawił na GTL. Czy ty masz lepkość w górnej, czy w dolnej granicy SAE to nie ma większego znaczenia, bo nie przewidzisz, czy jego lepkość będzie drastycznie spadać.
 
Wielokrotnie na forum przewija się informacja, że turbo benzyna ma tendencję do rozrzedzania oleju paliwem. To jak to w końcu jest? Czy nie lepiej zastosować olej posiadający lepkość w górnej granicy normy aby była jakaś rezerwa?
Cytując z analizy Eurola SL 5W40 :
Olej spełnia standardy SAE 5W40. Zakresy lepkości w 40C oraz 100C znajdują się w górnych rejestrach – ochrona na miejscu pierwszym.
Eurol Super Lite – to olej starej dobrej szkoły, którego celem jest ochrona i widać to w lepkościach zakresowych oraz po poziomach dodatków anty zużyciowych (ZDDP). Wysoka lepkość to także większa odporność na rozcieńczanie paliwem.

Natomiast post wyżej:
5W40, to 5W40. To, że jest w dolnej granicy, nie ma znaczenia.
 
To jak to w końcu jest?
Analiza oleju przepracowanego.

Czy nie lepiej zastosować olej posiadający lepkość w górnej granicy normy aby była jakaś rezerwa?
Niekoniecznie. Wszystko zależy od formulacji, oraz zastosowanych baz. Duże stężenie ZDDP, czy wysoki VI również mogą mieć swoje minusy.
 
Szukałem grubej "40" bo dużo tych silników jeździ na oleju 5w50 i nic się z nimi nie dzieje

Tak z ciekawości wpisałem w narzędziu Shella mój samochód i na 1 wybór wybiera HX8
1643457070985.png
 
Back
Top