• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-3 237 tyś. km

Many28lce

Użytkownik
Samochód
SAAB 9-3 Aero
Marka samochodu
Saab 9-3
Budżet/ile litrów
6 litrów
Styl jazdy
Silnik
B207R 2.0 210KM
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30
Jaki olej masz obecnie
Ravenol 0w40
Siemanko. Chętnie poczytam opinie doboru oleju do mojej furki z przebiegiem 237000 km . Moc fabryczna 210KM. Autko od nowości tj. Od 2004 do 2014 jeździło na 0w40 Mobil 1(nie wiem jaki konkretnie). Od 2014 do 2018 na shell 5w40(nie wiem jaki konkretnie), w moim posiadaniu od 2018 roku i już mnie czeka piąta wymiana. Pierwsza wymiana na Motul x-cess przez 3 wymiany co 7500 km. Czwarta wymiana Motul x-Max 0w40 i po 8000 km Ravenol 0w40. Przed drugą wymianą miska w dół i praktycznie zero syfu po 14 latach. Najmniej zadowolony byłem z motula X-max największy pobór oleju po 7000 km. Co moglibyście polecić na zmianę o ile warto zmieniać Ravenola.
 

Attachments

  • 4B35EA42-E6DF-4C33-B808-733383913CD0.png
    4B35EA42-E6DF-4C33-B808-733383913CD0.png
    520,2 KB · Odwiedzin: 237
  • D98ABC98-63EE-49B6-86EF-FF00FEEEF40E.png
    D98ABC98-63EE-49B6-86EF-FF00FEEEF40E.png
    485,6 KB · Odwiedzin: 226
Last edited by a moderator:
@Many28lce Wciąż czekam na argumenty, bo wyniki analiz znam bardzo dobrze.
 
Ja np mam takie nieodparte wrażenie, analizując karty różnych producentów, że mimo, iż oba oleje mają drugą liczbę oznaczoną jako '40' to ich zachowanie 'na cieplo' i wytrzymałość temperaturowa (np temp zapłonu) jest już inna -na korzyść tego z przedrostkiem '5w'. Aczkolwiek mogę się mylić więc i niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi 🤷🏻‍♂️ zapewne o to chodzi autorowi.
 
@Many28lce musisz zrozumieć kilka rzeczy. Te parametry ulegają wahaniom, w zależności od partii i nawet laboratorium.

A w tym porównaniu nie ma miejsca na lepszy olej, tylko odpowiedniejszy. Meguin 0W-40 posiada bardzo dużą zawartość PAO 4 cSt, a co za tym idzie? Osiągnie lepszy wynik opierając się o CCS i MRV, natomiast ucierpi temp. zapłonu, NOACK, przede wszystkim HTHS, należy dodać nieco więcej wiskozatora. Lecz SAE 5W-40 (PAO 6 i 8 cSt) będzie mieć wyższy (gorszy) CCS i MRV, ale....lepszy NOACK, temp. zapłonu i HTHS. Różnice nie będą duże, ale warto mieć to na uwadze. I każdy indywidualnie musi zdecydować, który olej będzie odpowiedniejszy.
 
Last edited by a moderator:
Jest też jeszcze jedno ale, o czym miłośnicy porównywania cyferek nie pamiętają. W sumie dwa, ale drugi jest nie do wyjaśnienia dla nas więc pomińmy.

Różnice między podobnymi olejami, jak tutaj, mieszczą się w granicach błędu pomiaru. To są już pojedyncze procenty czy wręcz części procenta. Te analizy powinny służyć do sprawdzenia zgodności receptury z danymi producenta oraz do ich uzupełnienia jeżeli producent nie podaje wszystkich parametrów. I do podstawowego poznania pakietu dodatków. Dzięki nim wiemy, czy to co siedzi w butelce zgadza się z tym co deklaruje producent, możemy poznać czy i jakie bazy są stosowane, od biedy wiemy czy producent stosuje metaliczne dodatki głównie czy możliwe że siedzi tam coś innego.

Ale, na bogowie mili, nie do porównania dwóch niemal identycznych olejów. Przecież to podstawy. Ostatnie klasy podstawówki, może klasa czy dwie wyżej że takie różnice w badaniu substancji nie są praktycznymi różnicami. Zrobić 30-50 badań obu olejów z różnych partii, ale ciągle na tej samej recepturze, wyciągnąć średnie z tych badań i to byłoby już jakieś porównanie.
 
Będzie Meguin testowany. Ravenol ok ale zbyt często mieszają składem z tego co wyczytałem i też taką informacje uzyskałem w jednej z hurtowni.
 

Attachments

  • 619B6738-7275-454A-84D9-DF976CD668F9.jpeg
    619B6738-7275-454A-84D9-DF976CD668F9.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 216
  • ED803916-D0B8-478A-852A-0564C282D7E6.jpeg
    ED803916-D0B8-478A-852A-0564C282D7E6.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 237
  • 0893B11E-446B-4219-B13F-F263A0737954.jpeg
    0893B11E-446B-4219-B13F-F263A0737954.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 208
jeszcze ciepły 🙂
Post automatically merged:

Myśle, że pokuszę się o analizę zużycia. To będzie najwcześniej początek przyszłego roku.
 
 
Jak budżet pozwoli to się zrobi i Ravenola 👌
Post automatically merged:

Dodam, że Motul data produkcji 2 lata wstecz od zakupu ale ponoć norma, Ravenol 5L świeży a 1L początek 2017.
Post automatically merged:

Jak budżet pozwoli to się zrobi i Ravenola 👌
Post automatically merged:

Dodam, że Motul zawsze data produkcji 2 lata wstecz od zakupu ale ponoć norma, Ravenol 5L świeży a 1L początek 2017.
 
 
Witam ponownie, na całym interwale na Meguinie SL zauważyłem klepanie dochodzące z silnika i co za tym idzie głośniejsza i mniej kulturalna praca silnika. Aktualnie jeżdżę ponownie na Motulu X-max 0w40 i jak dla mnie ten olej najlepiej pasuje do B207R. Silnik chodzi cichutko i gładko. Pozdrawiam
Post automatically merged:

Witam ponownie, na całym interwale na Meguinie SL zauważyłem klepanie dochodzące z silnika i co za tym idzie głośniejsza i mniej kulturalna praca silnika. Aktualnie jeżdżę ponownie na Motulu X-max 0w40 i jak dla mnie ten olej najlepiej pasuje do B207R. Silnik chodzi cichutko i gładko. Pozdrawiam
Tak wiem, że narzekałem na motula ale Meguin też skończył się przy 7000 przebiegu i pobór oleju znacznie wzrósł.
 
Dzięki za info. Nie każdemu pasuje PAO, ja sam niezbyt chętnie stosuje oleje z tą grupą. Taki urok doboru oleju - jeden będzie szczęśliwy, drugi nie :)
 
Zbliża się kolejna wymianaoliwy. Tym razem z Motula na Meguina i taka myśl mnie naszła czy do tego oleju warto dodać archoil 9100 lub 9200 lub mix. Czy może ten olej sprosta wymaganiom Turbo Benzyny bez dodatków.
 
Back
Top