• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

SAAB 99 2.0 GL 100 KM '83

alf

Nowy użytkownik
Samochód
VW Touran 1.5 TSI
Marka samochodu
SAAB 99
Budżet/ile litrów
4L
Styl jazdy
Silnik
2.0 GL benzyna/gaźnik
Data produkcji
1983
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SF / 5W30, 10W30, 10W40 (opcjonalnie 15W40 lub 15W50)
Jaki olej masz obecnie
Valvoline MaxLife 10W40
Poszukuję dobrego oleju do mojego staruszka i ew. jakiejś płukanki i dodatków, jeśli trzeba. Przebiegi roczne niewielkie - około 1000 km. Przebieg całkowity około 250.000 km. Ubywania oleju nie zauważyłem (poza drobnymi wyciekami). Aktualnie zalany jest Valvoline MaxLife 10W40, ale zbliża się termin wymiany. Budżet nie gra roli. Polecicie coś ciekawego?
 
Pozostań na tym MaxLife, ja bym nic lepszego nie szukał.
 
W sumie, to ten MaxLife nie jest złą opcją. Do konstrukcji z tych lat, szukał bym czegoś w normach A3/B3 z wyższą zawartością ZDDP.
Może Gulf Formula G 5W40, Lotos Semisynthetic 10W40, bardzo bogato ZDDP jest w Orlenie Max Expert 10W40. Ale, czy jest sens kombinować? Valvo to dobre oleje.
 
Może Total 7000 lub Elf 700.
Pakietowo podobne do Lotosa.

Ale jak na valvoline dobrze się sprawuje i cena nie przeszkadza, to równie dobrze można na nim pozostać.
 
Oczywiście dużo lepszym olejem od tego MaxLifa jest PMO Max Mileage 10W40 - sprawdzony olej przeze mnie, w klasie olejów 10W40 godny polecenia.
 
A co w nim lepszego? Plus za to, że firma z Polski.
Będzie dobry, w zasadzie cokolwiek współczesnego będzie lepsze niż projektanci tego silnika zakładali. Ja bym pewnie zalał Specola Gold 5W40.
 
Praca silnika na plus, zero klepania zaworów nawet przy -15, znikomy pobór oleju pojawiający się dopiero po przebiegu 5-6 tyś km. Niestety na max life 10w40 nie było tak cudownie :)
 
A co się działo na max life ?
 
Jakoś nie polubił się z moim silnikiem, bo wciągał go ponad przeciętnie - to już na Motulu 6100 miałem niższy pobór niż na Valvo. Poza tym zimne starty nie były zbyt przyjemne dla ucha, czasem potrafiły zawory przyklepać, co nie zdarzyło mi się na żadnym innym oleju. Ogólnie mam uraz do tej oliwy.
 
Ta PMO jest takie polskie że szkoda gadać 😅

Do puli wyżej wymienionych należy dorzucić Texaco Havoline Extra ;)
 
Back
Top