• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Samochód na dojazd do pracy 10 tys. Czyli ekonomia i czysta eksploatacja

kepa416

Użytkownik
Samochód
BMW E60 535d
Cześć,

Szukam auta na dojazdy do pracy. Dziennie około 100 km. w obie strony. Obecnie spalanie 8l ON na 100 km to dość spory koszt i bicie km w moim 535d nie ma sensu.

Szukam czegoś co przewiezie 2 osoby, także 2d nadwozie to nie problem. Prędkości raczej niskie bo drogi powiatowe i gminne. Raczej szukam ON że względu na spalanie ale PB nie wykluczam. Auto raczej bez problemów z korozja. Wymagania to może klimatyzacja i dobre światła.

Na razie oglądałem Clio 3 z 1.5 dci. Miałem ten silnik w Megane byłem zadowolony. Patrzyłem na Focusa 2 1.6 pb z LPG. Co jeszcze możecie polecić?
 
Może VW Golf V 2.0 SDI (75 KM) lub Golf IV 1.9 SDI (64 KM) ?
 
Fiat Grande Punto w benzynie + LPG? To pali 6-7 litrów gazu :) .

EDIT: 1.9JTD też mógłby być spoko.
 
Last edited:
Za dyszke to znajdziesz Citroena C1, narzeczona miała pół roku i niestety wpakowała się w nią ciężarówka więc furka poszła do kasacji, ale ogólnie to ja i ona bardzo zadowoleni. My mieliśmy 1.0 benzynę - spalanie okolice 5l benzyny, części śmiesznie tanie, opony wszycho tanie, światła bardzo dobre i z klimą znajdziesz jak poszukasz. Kolejny plus to silnik na łańcuchu więc kolejny koszt odchodzi ;)
Na dojazdy do pracy polecam mocno
 
Polecam jak kolega Pablo666 - Grande Punto. Obecnie śmigam takim do pracy (trasa Wołomin - Warszawa ok 50km dziennie). Mam wersję dwudrzwiową z 2008 motor 1.2 65KM bez gazu. Spalanie wychodzi mi 6,8L PB95 według komputera i pewnie mniej więcej się zgadza. Także montując LPG pewnie będzie z 8L. Zaznaczam, że połowa dziennej trasy to trasa S8 gdzie lecę w przedziale 120-150km/h. Auto całe w fabrycznym lakierze, nie ma problemów z korozją. Dałem za niego jakoś 9k na początku roku. I powiem szczerze, że nawet przyjemnie się nim śmiga.
 
Kia Picanto?
 
Znajomy śmiga Yariską 1,4 D-4D 90KM i bardzo sobie chwali niskie spalanie.
Po zakupie tylko EGR ogarnął i śmiga bezawaryjnie.
Ewentualnie jeszcze Auris z tym silnikiem, ale wtedy już kiepsko z dynamiką.
 
Co jeszcze możecie polecić?
Skoda Octavia pierwszej generacji 1.6 MPI + LPG
Renault Laguna II 1.6 K4M 107-110KM + LPG \ 1.8 - 120KM F4P do 2004r
Audi A3 1.6 MPI + LPG
Clio III 1.2 75KM + LPG
Renault Megane II 1.6 K4M + LPG
Peugeot 307 1.6 TU - 109KM + LPG

Diesel:
Toyota - cokolwiek z 1.4 D4D 90KM
VAG - cokolwiek z 1.9TDi 110KM na pompie.
 
W tym budżecie Golf IV albo jakieś Renault na benzynę.
 
Renault Laguna II 1.6 K4M 107-110KM + LPG \ 1.8 - 120KM F4P do 2004r
Clio III 1.2 75KM + LPG
Renault Megane II 1.6 K4M + LPG
Peugeot 307 1.6 TU - 109KM + LPG
I ja się zgadzam z tymi propozycjami, "bezproblemowe" silniki" no i w tym wieku nadal często zdrowe nadwozia. Jedynie Clio III szukać minimum 1.4 benzynkę.
Silnik 1.6 od VAG'a jest OK, do póki nie zacznie wciągać oleju. Mam 2 przypadki w rodzinie GOLF IV 1.4 16V 02r. ( żarł olej a i zimą wypluwał go przez bagnet gdy przymarzła odma ) oraz Golf IV 1.6 16V 04r. ( nie brał oleju ale jak zaczął to nagle i przytarło wał ).
 
A 1.5 dci czy 1.6 tdci?

Wiem że pb łatwiejsza ale łatwiej mi przelknac 5l on niż instalacje LPG na start
 
Zależy który rok tego 1.5 dci ;)
 
No to pytanie jak to wygląda. Bo ja K9K czyli ten z 2005r. Bez dpf i dwuamsy to u mnie zrobił w Megane 2 180 tys. Ogólnie byłem zadowolony tylko przy prawie 400 tys. 4 wtryski i pompa poszły do remontu.
 
Mam służbowego Kangura 1.5 dCi 2008r, przy którymś tam oleju wyrzucilismy panewki - profilaktycznie i tak jak mówisz około 400 poleciał komplet wtrysków, poza tym nic się nie dzieje. 1.6 TDCi to też bodajże któreś były bez DPF, dwumasy i z turbo bez zmiennej geometrii czyli minimalizujesz koszty do maximum, może warto czegoś takiego w jakiejś fieście poszukać ;)
 
niż instalacje LPG na start
Szukaj z LPG, jaki problem?

tylko przy prawie 400 tys. 4 wtryski i pompa poszły do remontu.
No i to jest właśnie to, że nigdy nie wiesz, na co trafisz. Jak to było traktowane, oraz ile ma faktycznie zrobione przebiegu. Albo kupisz spoko, albo kupisz przypudrowany i za chwile koszta remontu przekroczą wartość nowej instalacji LPG 2x. Stąd polecam szukać już z LPG.

1.6 TDCi to też bodajże któreś były bez DPF, dwumasy i z turbo bez zmiennej geometrii czyli minimalizujesz koszty do maximum, może warto czegoś takiego w jakiejś fieście poszukać
Wersje 90KM były bez DPF, turbina miała stałą geo, a wtryski były regenerowalne. Fiesta, Focus, 308. Bardzo fajna jednostka napędowa.
 
Jeżeli 1.5 dCi to od 2012r z poprawioną pompą oleju (nie padają panewki), a 1.6 HDi od 2011r w wersji 8zaworowej.

1.6 TDCi jest słabe, bo ma wtryskiwacze Siemensa/Continentala które nie są trwałe.

Wersje 90KM były bez DPF, turbina miała stałą geo, a wtryski były regenerowalne. Fiesta, Focus, 308. Bardzo fajna jednostka napędowa.

Wcale nie jest taka fajna, bo wraz ze wzrostem przebiegu trapi ją wiele usterek. Wszystkie mankamenty/wady konstrukcyjne usunięto w modernizacji tego silnika, kiedy dostał głowice 8-zaworową (nie bez przyczyny).

Całkiem dobra propozycja to 1.4 HDi 68KM. Silnik od początku bez wad konstrukcyjnych, z trwałym układem wtryskowym, oszczędny.

Były montowane w 206/206+/207 - to byłby mój obiekt zainteresowań.
 
Back
Top