• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Samochód na dojazd do pracy 10 tys. Czyli ekonomia i czysta eksploatacja

Toyota Yaris pierwszej generacji 1.4 D4D 75KM, lub Toyota Yaris II 1.4 D4D 90KM.
Fajne też mam na oku. Tylko obecnie cena problemy z korozja i w sumie mi się dziwnie siedzi z przodu. Grande Punto są tańsze i wygodniej mi jest z przodu. Jednak nie wykluczam
 
Podpowiedzcie mi proszę czy w Priusie IIIgen jest możliwość hydraulicznego regulowania luzów zaworowych?
 
Właśnie kilka tygodni temu nabyłem Kia Picanto, starszą, 2004, jako do pracy by było ekonomicznie, mój przypadek jest odmienny, pali malutko, była już na LPG, zrobiłem w mieście dokładnie 312km na ok 30L gazu, teren górzysty czyli coś ok 10.5L a więc benzynki powinna brać ok 8L, myślę że to jest okej jak na jazdę po mieście z pagórkami.
 
Patrząc na stosunek masy i mocy do spalania to jest dużo. Niestety benzynowe silniki Kia nie należą do oszczędnych. Rio 1.4 też mi paliło ok 9l LPG ale już Swift 1.3 6-7l
 
Oddaję głos na Peugeota 307.
Jeździłem wersją 5d z najmniejszą benzyną 1.4 75 KM rocznik 2002.
Bardzo duze i wygodne wnętrze, na 4 dryblasów albo 2 foteliki z tyłu. Dużo schowków i kieszeni. Świetna widoczność przez wielkie szyby. Nie miał korozji. Spory prześwit jak na zwykły kompakt.
Silnik daje radę w mieście, w trasie można utrzymać prędkość do 150 km/h. Przy 3000 obr jest 120 km/h, nie jest głośno.
Spalanie 5.5 - 6 trasa, 8 miasto z klimą i w zimie. Zbiornik 60 litrów. Silnik błyskawicznie się nagrzewa.

Wyszło kilka typowych problemów, ale wszystkie są do ogarnięcia. Cieknące podszybie, linka zmiany biegów, korozja na złączach elektrycznych, cewka, wtryskiwacze.

A no i najważniejsze, dostęp do filtra oleju od góry, można wymianę z odessaniem pod blokiem zrobić :cool:

Pozdrawiam!
 
1.4 75 KM
Szukałbym 1.6 16v TU5 109KM + LPG. Kosztowo wyjdzie taniej, niż 1.4 na benzynie, a zapas mocy i momentu obrotowego większy. Tylko cholera, bardzo mało sztuk... W takiej opcji przy 1.4 jest w czym wybierać, bo chyba najpopularniejszy w tej budzie.
 
Szukałbym 1.6 16v TU5 109KM + LPG. Kosztowo wyjdzie taniej, niż 1.4 na benzynie, a zapas mocy i momentu obrotowego większy. Tylko cholera, bardzo mało sztuk... W takiej opcji przy 1.4 jest w czym wybierać, bo chyba najpopularniejszy w tej budzie.
Potrzebowałem głównie do miasta na krótkie dystanse, więc mała benzyna jak najbardziej.
Trasy wpadały "przy okazji" i nie było wstydu.

Pozdrawiam!
 
TU5JP4 jest paliwożerny na mieście, jak na benzynę wolno rozgrzewa się.
 
Back
Top