• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Ibiza 4 2.0 TDI

japiotr77

Użytkownik
Samochód
AUDI A8 D2 4.2
Marka samochodu
Seat
Budżet/ile litrów
250, 4,5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI CFHD
Data produkcji
13
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Znikomy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
MOBIL 1 ESP
Witam, czy mogę zmienić olej na jakiś inny? Czy aktualnie cenowo budżetowo wychodzi mobil Ok, dodam ze nie mam całej ekologii, i czy można tu coś pokombinować z olejem? Auto zmodzone na 190 koni.
 
W budżecie mieści się Eurol Fs 0w30. Używałem w 2.0 Tdi Cr też po mapie Mobil 1 esp 5w30 jak i wyżej wymieniony Eurol i ten drugi bardziej przypadł mi do gustu. Na Mobilu po 7 czy 8 tys km miałem wrażenie, że silnik głośniej pracuje. Na Eurolu dobijam do 10tys km i nic takiego nie zaobserwowałem a już druga wymiana na tym oleju.
 
miałem wrażenie
Daj sobie z "wrażeniami" spokój, bo bzdury wypisujesz!
Jak nie pomierzysz, nie porównasz widm, nie ma w ogóle o czym rozmawiać.
Te tzw "wrażenia" są strasznie subiektywne i zmienne.
Wystarczy inne Twoje samopoczucie (np wstaniesz rano "wczorajszy", albo w innym miejscu będzie stał samochód i odbiór dźwięku jest inny!
 
A po co te wykrzykniki? Napisałem o swoim odczuciu i tyle a chyba po to jest forum? Zresztą auto zawsze stoi w garażu gdzie jest zawsze zbliżona temperatura otoczenia a tym bardziej odbiór dźwięku. Dlatego dla mnie lepszym wyborem jest Eurol i tyle
 
Last edited by a moderator:
Możesz też popróbować z Mobila 0w40 esp, który posiada normy vw511.00. Drożej to Amsoil AEL 5W30, Ravenole vsw, vmp, tańszy i wcale nie gorszy to masz Orlen max expert v+ 5w30, który wg karty ma świetne parametry i spełnia najnowsze normy oem.
 
Z tymi odczuciami rożnie bywa i można się oburzać ale faktycznie w przypadku oleju przepracowanego i silnika 2.0 tdi słychać kiedy olej zaczyna "niedomagać". Nie tylko ja czy Kolega mamy takie obserwacje ale bardzo wiele osób. To też kwestia wyczulenia na różnice w pracy silnika. Ja na przykład po pracy silnika słyszę kiedy mam wypalanie dpf-a i nie chodzi tu o pracę na wolnych obrotach kiedy sa one podwyższone ale np. podczas przyspieszania. Nikt "normalny" tego nie słyszy ale ja tak choć ogólnie słuch mam kiepski. Oczywiście zmiana akustyczna w pracy silnika nie musi od razu oznaczać, że olej jest już do niczego ale tak się składa, że zmiana taka następuje zwykle w okolicach takiego przebiegu przy jakim powinno sie wymieniać olej choc róznie moze być na rożnych olejach i oczywiście w różnych warunkach eksploatacji. Dla mnie bardziej wymierną oznaką poddawania się oleju są zmiany w temperaturze jaką osiąga.
 
Back
Top