- Marka samochodu
- SEAT Ibiza V
- Budżet/ile litrów
- 220 / 5l
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.5 TSI 150KM
- Data produkcji
- 2018
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- n/a
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 504 00 / VW 508 00
- Jaki olej masz obecnie
- VW OW20 LL 508/509 (OEM)
Cześć. Chciałem poprosić o pomoc w doborze oleju - pacjentem jest Seat Ibiza V z silnikiem 1.5TSI 150KM ACT.
Aktualny przebieg auta - 75 tys.km - już po gwarancji.
Ostatnia wymiana w ASO (poprzedni właściciel) - OW20 LL OE VW.
Auto użytkowane datąd poza dużym miastem ale od teraz będzie głównie w mieście, również w korkach. Standardowa trasa do pracy to ok. 7-8 km w jedną stronę + wyjazdy poza miasto ale bez długich tras. Nie zauważyłem od zakupu (ok. 1 miesiąc) nadmiernej konsumpcji oleju do tej pory.
Instrukcja obsługi zaleca:
- VW 504 00 dla ustalonych wartości serwisu (czas/przebieg), przy czym mogą nieznacznie być zwiększone normy emisji spalin
- VW 508 00 dla elastycznego serwisu między przeglądami.
Planuję regularne wymiany oleju 1x w roku (przebiegi pewnie w okolicy 8-10 tys. km rocznie = między wymianami)
Instrukcja nie podaje norm np. API ani żadnych innych poza normą wg VW.
Zakładam, że lejąc VW 508 00 decyduję się wyłącznie na 0W20, a stosując VW 504 00 mogę lać np. 0W30.
Różnica w lepkości między OW30 a OW20 wydaje mi się znacząca - jeśli chodzi o ochronę silnika przy użytkowaniu auta w mieście na krótkich trasach to wydaje mi się, że bardziej ufałbym OW30 LL III (niż 0W20) ale za to nowy LL można dostać w normie API SN Plus, na pewno jest to olej nowszej generacji.
Może doradzicie i wytłumaczycie który olej lepiej będzie stosować ? Te 4% oszczędności w spalaniu (dla VW 508 vs VW 504) czy kilka mg tlenków mniej nie jest dla mnie istotne ale ochrona silnika i brak potencjalnych problemów jak najbardziej.
Rozważałem:
- NESTE PRO+ W (LL III 0W-30 lub LL IV 0W-20),
- FUCHS TITAN GT1 (LL III lub LL IV - jw.),
- SHELL Helix Ultra (AV-L OW20 lub C2/C3 OW30).
Aktualny przebieg auta - 75 tys.km - już po gwarancji.
Ostatnia wymiana w ASO (poprzedni właściciel) - OW20 LL OE VW.
Auto użytkowane datąd poza dużym miastem ale od teraz będzie głównie w mieście, również w korkach. Standardowa trasa do pracy to ok. 7-8 km w jedną stronę + wyjazdy poza miasto ale bez długich tras. Nie zauważyłem od zakupu (ok. 1 miesiąc) nadmiernej konsumpcji oleju do tej pory.
Instrukcja obsługi zaleca:
- VW 504 00 dla ustalonych wartości serwisu (czas/przebieg), przy czym mogą nieznacznie być zwiększone normy emisji spalin
- VW 508 00 dla elastycznego serwisu między przeglądami.
Planuję regularne wymiany oleju 1x w roku (przebiegi pewnie w okolicy 8-10 tys. km rocznie = między wymianami)
Instrukcja nie podaje norm np. API ani żadnych innych poza normą wg VW.
Zakładam, że lejąc VW 508 00 decyduję się wyłącznie na 0W20, a stosując VW 504 00 mogę lać np. 0W30.
Różnica w lepkości między OW30 a OW20 wydaje mi się znacząca - jeśli chodzi o ochronę silnika przy użytkowaniu auta w mieście na krótkich trasach to wydaje mi się, że bardziej ufałbym OW30 LL III (niż 0W20) ale za to nowy LL można dostać w normie API SN Plus, na pewno jest to olej nowszej generacji.
Może doradzicie i wytłumaczycie który olej lepiej będzie stosować ? Te 4% oszczędności w spalaniu (dla VW 508 vs VW 504) czy kilka mg tlenków mniej nie jest dla mnie istotne ale ochrona silnika i brak potencjalnych problemów jak najbardziej.
Rozważałem:
- NESTE PRO+ W (LL III 0W-30 lub LL IV 0W-20),
- FUCHS TITAN GT1 (LL III lub LL IV - jw.),
- SHELL Helix Ultra (AV-L OW20 lub C2/C3 OW30).