• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Ibiza (KJ1) 1.5 TIS 150KM ACT

kubekch

Nowy użytkownik
Samochód
BMW 330i LCI xDrive
Marka samochodu
SEAT Ibiza V
Budżet/ile litrów
220 / 5l
Styl jazdy
Silnik
1.5 TSI 150KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
n/a
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504 00 / VW 508 00
Jaki olej masz obecnie
VW OW20 LL 508/509 (OEM)
Cześć. Chciałem poprosić o pomoc w doborze oleju - pacjentem jest Seat Ibiza V z silnikiem 1.5TSI 150KM ACT.

Aktualny przebieg auta - 75 tys.km - już po gwarancji.
Ostatnia wymiana w ASO (poprzedni właściciel) - OW20 LL OE VW.

Auto użytkowane datąd poza dużym miastem ale od teraz będzie głównie w mieście, również w korkach. Standardowa trasa do pracy to ok. 7-8 km w jedną stronę + wyjazdy poza miasto ale bez długich tras. Nie zauważyłem od zakupu (ok. 1 miesiąc) nadmiernej konsumpcji oleju do tej pory.

Instrukcja obsługi zaleca:
- VW 504 00 dla ustalonych wartości serwisu (czas/przebieg), przy czym mogą nieznacznie być zwiększone normy emisji spalin
- VW 508 00 dla elastycznego serwisu między przeglądami.

Planuję regularne wymiany oleju 1x w roku (przebiegi pewnie w okolicy 8-10 tys. km rocznie = między wymianami)

Instrukcja nie podaje norm np. API ani żadnych innych poza normą wg VW.
Zakładam, że lejąc VW 508 00 decyduję się wyłącznie na 0W20, a stosując VW 504 00 mogę lać np. 0W30.

Różnica w lepkości między OW30 a OW20 wydaje mi się znacząca - jeśli chodzi o ochronę silnika przy użytkowaniu auta w mieście na krótkich trasach to wydaje mi się, że bardziej ufałbym OW30 LL III (niż 0W20) ale za to nowy LL można dostać w normie API SN Plus, na pewno jest to olej nowszej generacji.

Może doradzicie i wytłumaczycie który olej lepiej będzie stosować ? Te 4% oszczędności w spalaniu (dla VW 508 vs VW 504) czy kilka mg tlenków mniej nie jest dla mnie istotne ale ochrona silnika i brak potencjalnych problemów jak najbardziej.

Rozważałem:
- NESTE PRO+ W (LL III 0W-30 lub LL IV 0W-20),
- FUCHS TITAN GT1 (LL III lub LL IV - jw.),
- SHELL Helix Ultra (AV-L OW20 lub C2/C3 OW30).
 
Z wymienionych Shell lub Fuchs z normą 508/509 w miarę możliwości z normą API SN+ lub SP (Im mniej wapnia tym lepiej).
Dodatkowo Mobil 1 X2 (o ile pamiętam) ma 508/509.
 
Last edited by a moderator:
Jest kilka olejów, 504/507, które spełniają nawet API SP, m.in. Meguin Compatible 5W30, czy Addinol Giga Light MV 0530 LL, ale ten w Polsce raczej ciężko dostępny
 
Back
Top