• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.4 tsi, bioracy olej

gkm86

Nowy użytkownik
Samochód
seat leon 1.4 tsi 2013
Marka samochodu
Seat Leon 5F
Budżet/ile litrów
150/5
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI 122km
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1.5L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30
samochod ze slynna wada olejowa. bierze duze ilosci oleju, moze jego zmiana pozwoli troche to zmniejszyc. wydaje sie, ze na motulu 5w30 bierze go z 200ml wiecej na 1000km.

planuje robic plukanki i sprawdzic kilka olejow, juz nie mam za wiele do stracenia :)
 
To nie temat na forum olejowe z tak duzym poborem
Mozesz sobie robic plukanke DMSO i dla ciekawosci zalac 5w-50 i zmierzyc pobor ale remont i tak czeka
 
W Leonie 3 był już EA211 czyli poprawiony motor. Pobor 200ml na 1000km to nie ma tragedii. Zamiast 5W50 ->5W40
 
Ślepy jestem😎
 
Ja teżprzeczytałem że 200 ml😝
 
Z takim poborem to lej co tańsze 5w30 norma 504/507, lotos/orlen pewnie wyjdzie najekonomiczniej. Z ciekawości jaki przebieg tego auta? Bo aż dziwne że masz aż takie duże zużycie oleju w tym silniku.
 
zaoszczędź sobie pieniędzy na płukanki, kolejne oleje i dolewanie 15l na interwał (!!!) i zrób remont.
 
Ja bym tylko zmieniał filtr co 16 kkm a olej tylko dolewał.,podejrzewam że olej nawet niejest zabrudzony
Zalej mu jakiś czas 5w40
 
Last edited:
Tak jak pisał @Kevin88 ta generacja silników, z tego co wiem, nie cierpi na "słynną" wadę olejową. Takie zużycie raczej nie jest normalne dla tych silników, choć więcej na ten temat może powiedzieć @Kaczorek79 - ma chyba ten sam silnik w swoim Golfie
 
te starsze 1.4tsi czyli 122KM po 200tys+ km poprostu kończą żywot, był nawet taki niemiecki test bardzodługo dystansowy który to pokazał, więc niejako problemu olejowego nie mają, tylko ta żywotność...

a ten nowsze 125KM na pasku, ciekawe czy też po 200 umierają
 
te starsze 1.4tsi czyli 122KM po 200tys+ km poprostu kończą żywot, był nawet taki niemiecki test bardzodługo dystansowy który to pokazał, więc niejako problemu olejowego nie mają, tylko ta żywotność...

a ten nowsze 125KM na pasku, ciekawe czy też po 200 umierają
Zobaczymy jak te "współczesne" jednostki 1.0 itp dojadą wogóle do 200 tyś km. Śmiem wątpić.
 
Leon 3, Octa 3, Golf 7 i A3 3 gen mają tylko ea211 z 1.4 ccm, ale przez pierwsze 2 lata najgorsze były CMBA 122 KM (wady głowicy i tłoków). W 2014r zastąpili go CXSA 122 KM, głowicę poprawili, a tłoki tylko w niektórych przypadkach. Autor tematu ma zapewne CMBA, bo rocznik na to wskazuje, do 70-80 kkm nic się z nimi nie działo, później już tylko równia pochyła, odkładający się nagar od spalonego oleju powodował kolejne usterki. Ja mam CXSA chyba z tymi lepszymi tłokami, bo 144 kkm i nic oleju nie bierze. Cała reszta ea211, czyli 125, 140 i 150 KM nie posiada w/w wad.
 
Ale niska trwałość ogólnie ten 1.4 TSI na świecie. Miałem octavię 3 1.4 TSI 122 KM EA111 2014 rok mimo ze miał 70 tys. km to duzo palił srednio o 1 litr na 100 więcej w porownaniu do megane 1.6 115 KM i brał olej i po miesiacu go pozbylem. Nigdzie nawet na świecie nie widziałem przebieg więcej niż 150 tys.km w ogłoszeniu.
 
Back
Top