• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.4 tsi, bioracy olej

gkm86

Nowy użytkownik
Samochód
seat leon 1.4 tsi 2013
Marka samochodu
Seat Leon 5F
Budżet/ile litrów
150/5
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI 122km
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1.5L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30
samochod ze slynna wada olejowa. bierze duze ilosci oleju, moze jego zmiana pozwoli troche to zmniejszyc. wydaje sie, ze na motulu 5w30 bierze go z 200ml wiecej na 1000km.

planuje robic plukanki i sprawdzic kilka olejow, juz nie mam za wiele do stracenia :)
 
@tomek1986 Kupy nie trzyma się to, co napisałeś. O 3 nie miała ea111 i nie miała też ea211 122 KM. W tym aucie były tylko 1.4 140 i 150 KM.
 
kod silnika to CXSA, przebiego troche ponad 135k km, jesli mnie pamiec nie myli. Tak, to te ze slynna wada olejowa. ogolnie masakra :) remont tego silnika to 12-15 tys pln, czyli polowa wartosci auta. kupno innego silnika, to zapewne ten sam problem.
sprobuje innego oleju, ale wiem, ze silnik sie skonczyl i tym go nie wylecze. jednak musze troche nim jeszcze pojezdzic.

co do komentarza o truciu innych - na badaniu technicznym mial sprawdzane spaliny i pan nie wskazywal na jakis problem.

ogolnie bede juz trwale omijal stajnie VW
 
Przy takim spalaniu oleju to trzeba myśleć o sprzedaży informując o wadzie, póki jest to jeszcze cokolwiek warte lub remontować. Jeżdżąc tym narażasz się na jeszcze większe koszty. Olej swoje kosztuje, katalizator dostaje po tyłku okrutnie. Tu trzeba działać i to natychmiast.
 
Zalać 5w40 c3 Orlena lun Lotosa i jeździć a kasę zbjerać na remont
 
Tego trupka nie ma co leczyć
Lej 15w40 lub 20w50 i kup drugi silnik.
A jak sie nie opłaca, to sprzedaj auto na części
 
No - szczególnie wersję midsaps 20W. :)
 
remont tego silnika to 12-15 tys pln
Nie no, grubo, faktycznie. A swap? Przy tej cenie remontu, to stawiam, że używany słupek też z jakieś 10 tys. Temu silnikowi już nic nie pomoże, a tym bardziej nie zaszkodzi, więc lej dosłownie cokolwiek najtańszego. Przy takim poborze aż dziwne, że jeszcze kompresja jest i na wszystkie cylindry pali.
 
Remont silnika 1.4 ea211, to fikcja, chyba że mowa o wymianie tłoków, a wtedy można to zrobić za ok 6 tys. zł. Producent nie przewidział nadwymiarowych panewek, mało tego, nawet nie wolno odkręcać wału korbowego, bo wtedy cały blok na śmietnik. Nowy wał jest w sprzedaży tylko zmontowany z nowym blokiem.
Lanie gluta nic nie pomoże, jeśli już, to trzeba lać jakiś tani olej sae30, najlepiej niskopopiołowy.
@gkm86 Jest furtka na problemy z tym silnikiem, można kupić słupek silnika CZC 125KM, tam są całkowicie wyeliminowane wady, jest tylko jedno ale. Między silnikami CMB/CXS a CZC jest różnica w pompie wysokiego ciśnienia paliwa, a przełożenie samej pompy nie wchodzi w grę, bo jest inne mocowanie do pokrywy zaworów. Trzeba z silnika CMB/CXS odkręcić pokrywę zaworów, która jest zintegrowana z wałkami rozrządu (rozrząd do wymiany przy okazji) i założyć ją do silnika CZC, następnie przykręcić tam pompę ze starego. Wtedy taki słupek można montować i wszystko chodzi. Różnica w pompie między starszymi i nowszymi, to efekt przejścia z normy euro5, na euro6, założenie nowszego silnika z nowszą pompą będzie skutkować nierówną pracą, bo ECU jest inaczej wysterowane.
 
slupek to okolo 6000zl plus 2000 za swap.

chlopaki ja nie licze na cuda, mam teraz wazniejsze wydatki, wiec bede lal olej, raz taki, raz inny… moze cos trafie. teraz jezdze na motulu 504/507 i bierze wiecej. Wczesniej byl valvoline 5w30, bylo nieco lepiej.

kompresja? jest nawet podwyzszona :)
to auto bylo na diagnostyce u slynnego youtubera prof chrisa. swiece w nagarze, podwyzszona kompresja - tego sie tam dowiedzialem.
 
Słupek CZC w dobrym stanie kosztuje ok 2 tys., za 7,5 tys niedawno jakiś gość sprzedawał nówki z zerowym przebiegiem. Kompresja jest podwyższona, bo tłoki pływają w oleju, jakby była wykonana próba olejowa. Takie jeżdżenie prędzej, czy później (raczej prędzej) skończy się poważną awarią i lawetą. Tak miał jeden z moich klientów, jego 8 letni Peugeot 1.2 żłopał ponad litr oleju na 1000 km, przebieg ok 110 kkm, w ubiegły czwartek korba zrobiła dziurę w bloku.
 
Ostatnio widziałem filmik jak kamerką zaglądał fo cylindra i mówił, że przypadłość TSI to wyrobione uszczelniacze trzonków zaworów , bylo widac jak na dłoni jak ściekający olej tworzy nagar na trzonku i grzybku .

Gość pracował w serwisie Audi , a teraz od 10 lat na własny rachunek serwisuje VAGi więc wie co mówi.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Przy takim spalaniu sprzedaj go. Leon 3 fajne auto chciałem takiego kupić ale jest duży popyt na Seata i ceny bardzo poszły do góry w stosunku do innych marek.
 
u slynnego youtubera prof chrisa.
Eeee, u kogo? "Profesora"? A z czego robił "profesurę"? Z brania kasy od LM za wciskanie ich produktów? Nie ujmujmy prawdziwym Profesorom nazywając kogoś takiego "profesorem".
PS. Wykonaj próbę szczelności sprężonym powietrzem i wszystko wyjdzie jak na dłoni, gdzie jest nieszczelność i którędy żre olej. Pomiar kompresji jest g....o warty - nie daje odpowiedzi prawie na nic.
Post automatically merged:

Lac 20w50 i moze do tego 1l/1000km zejdzie
Lepiej 25W70 + motodoktor. :p Jak szaleć to szaleć
 
Last edited:
Ostatnio widziałem filmik jak kamerką zaglądał fo cylindra i mówił, że przypadłość TSI to wyrobione uszczelniacze trzonków zaworów , bylo widac jak na dłoni jak ściekający olej tworzy nagar na trzonku i grzybku .

Gość pracował w serwisie Audi , a teraz od 10 lat na własny rachunek serwisuje VAGi więc wie co mówi.
Auto Dyżur EKG, odcinek z wypadaniem zapłonu w Jettcie, jakby ktoś był zainteresowany :)
 
Back
Top