• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 5F 1.8

Marcin

Użytkownik
Samochód
Leon 5F 1.8
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
200/5l
Styl jazdy
Silnik
1,8 TSI
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 C3
Jaki olej masz obecnie
Specol 5W30 C3 504/507
Witam,
Szukam złotego środka do mojego silnika. Przelot 70kkm obecnie Specol 5W30 C3 504/507 +archolil 9100.
Jeździłem na Motulu, Totalu, Shelu, Millersie. Najgorszy chyba był Motul bo okazało się że musiałem dolać parę setek
Wymieniam olej co 10-12kkm. Zrobiony delikatny program na 230 koni
 
W tym budżecie Eurol Synthence FS 0W30. Bardzo dobrze sprawdza się w TSI. Z tańszych masz Shell AV-L 0W30, Texaco PRO DSV 5W30. Ten Specol moim zdaniem też ok zwłaszcza z AR9100.
 
Zastanawiałem się też nad Mobilem 1 ESP 5w30 i Eurola też biorę pod uwagę
Mam wrażenie że Shell niczym się nie różni od Specola nawet temperatury pracy były te same
 
Mi też silnik nie brał niczego, co do tej pory lałem, teraz mam ESP 5W30, który do 8kkm trzymał poziom, następnie zaczął się powoli ulatniać.
 
Mobil esp jest dużo lepszy od Shella i Specola zwlaszcza. Silnik zaczął pobierać olej być może. A może trafileś podróbe Mobila.
Nie zaczął! Taka sama sytuacja co na Motulu. Olej kupiony od autoryzowanego przedstawiciela. Wychodzi że nie jest lepszy dla tego silnika
Post automatically merged:

Mobil esp jest dużo lepszy od Shella i Specola zwlaszcza. Silnik zaczął pobierać olej być może. A może trafileś podróbe Mobila.
Co masz do Specola? Moim zdaniem niezły olej. Wszystkie testy zamieszczone na tym forum potwierdzają, że jest całkiem dobry. W moim silniku zachowywał się ja Shell.
 
Last edited:
Sprawdziłem jeszcze Eurola i wychodzi, że mój silnik bardzo lubi PAO. Zjadł jeszcze więcej niż Mobila. Generalnie co trasa to dolewka.
Najgorsza okazała się temperatura bo potrafił do 120 stopni dolecieć. Wróciłem do Shella i zalałem 0/w30 AV-L. Chyba zostanę przy tym. Nic nie ubywa i temperatura nie straszy
 
Na Shellu zaczął też zjadać olej. Nie jakieś wielkie ilości, ale parę setek dolałem. Zastosowałem płukankę Archoil, tą co można na niej jeździć. Po 6 tyś. zlane wszystko i zalany meguin 0W40 bez żadnych dodatków. Zrobione 5 tyś. i zero zużycia.
Wychodzi, że płukanka wypłukała nagar z pierścieni ale skąd się wziął. Zaznaczę, że wymieniam olej co 10-12 tyś.
Czy silniki VW nadal maja problem z nagarem, czy może dodatki AR odkładają się i zalepiają pierścienie?
 
Last edited:
Back
Top