• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon Cupra ST 300, 2.0 TSI 4Drive - jaki olej po zakupie?

PanPanewka

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb II 3.6
Marka samochodu
Seat Leon Cupra ST 300, 2.0 TSI CJXC GPF
Budżet/ile litrów
5.7
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TSI CJXC GPF
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
n/a
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie mam pewności
Jaki olej masz obecnie
n/a
Witajcie,
W najbliższym czasie zmieniam auto. Padło na Leona Cuprę 300 (2.0 TSI CJXC z GPF). Jedno z aut, które oglądam ma niewielki przebieg (poniżej 50K km). Zastanawiam się, jaki olej do niego zalać po zakupie.
Cena tutaj nie gra raczej roli. Ma być najlepiej jak to możliwe. Dodam jeszcze, że w planach jest Stage 1, ale to pewnie już przy kolejnej wymianie.
Przejrzałem forum od deski do deski i jestem jeszcze głupszy, niż byłem zanim zacząłem to robić.
Do tych silników polecane są oleje od 0W20 do 0W40 przeróżnych producentów.
Dodam, że mam dość ciężką nogę, a auto sporo czasu będzie jeździć po mieście.
Jakie normy powinien spełniać olej w tym silniku? 502/505 czy bardziej 504/507?
Początkowo zastanawiałem się nad Eurolem Synergy 0W40 lub odpowiednikiem Ravenola. Czy zalewanie do tego Archoil AR9200 V2 ma sens?
Jeśli nie któryś z powyższych to może coś 0W30?
Proszę poradźcie!
 
Nie wiem jak bardzo te silniki są podatne na LSPI, ale osobiście szukałbym czegoś, co spełnia normę C3 (a najlepiej 504/507) i API SP. Z 0W30 nie kojarzę nic, z 5W30 ciekawy wydaje się Eneos Ultra X, Eurol Syntence 5W30 też spoko wygląda na papierze
 
Ja mam jakiś klon tego silnika i poszedł bym w 0w40 mobilna X3. z normą VW 511. Na normie 511 jeżdżą wszystkie audi w wersji RS więc olej musi być zdecydowanie lepszy niż 504 czy 508. Jak piszesz ze silnik ma być zawirusowany to taki olej będzie w sam raz.
Cena tez sensowna
Post automatically merged:

@DjStar te silniki nie znają LSPI.
 
5 cylindrowe silniki w RS'kach to jednak zupełnie inne konstrukcje. Specjalista nie jestem (dlatego pytam tutaj), ale chyba niekoniecznie to co dobre dla RS musi się idealnie sprawdzić w w 2.0 TSI.

Po dość skrupulatnej analizie forum zastanawiam się nad:
Penrite 10 Tenths Premium 0W40
Eurol Synergy 0W40
Eurol Syntence FS 0W30

Tylko czy Penrite ma aprobatę VW? Najbliżej tego, co poleca producent jest chyba Eurol 0W30.
 
Skoro cena nie ma znaczenia to może taki Amsoil Extreme Power 0w30 vw 504/507 API SN+, SP zma też norme 504 /507
 
Generalnie są 2 drogi. Albo idziemy w oleje z norma VW (504/507) albo nie kierujemy się normą i idziemy zwykle w full spasa w lepkości 0W40/5W40. W przypadku tych lepkości nie ma sensu kierowac się tym czy jest norma/aprobata 502.00 bo nie stawia ona wysokich wymagań. Wyższe lepkości tzn. 0W40/5W40 warto przemyśleć w przypadku kiedy planowane są modyfikacje. xW30 też będzie wystarczajace tym bardziej, że oleje z 504/507 mają lepkosci zwykle pow. 11,5 a więc w górnym zakresie lepkości. Eurol FS 0W30 sparwdza się w praktyce w 2.0 tsi o mocy prawie 400 KM, w którym ta moc jest wykorzystywana i myślę, że większość dobrych 504/507 sobie poradzi. Proponowany Mobil ESPX3 0W40 też może być ciekawą opcja.
Post automatically merged:

Skoro cena nie ma znaczenia to może taki Amsoil Extreme Power 0w30 vw 504/507 API SN+, SP zma też norme 504 /507
chyba w PL nie jest obecnie dostępny ten olej.
Post automatically merged:

Ja mam jakiś klon tego silnika i poszedł bym w 0w40 mobilna X3. z normą VW 511. Na normie 511 jeżdżą wszystkie audi w wersji RS więc olej musi być zdecydowanie lepszy niż 504 czy 508. Jak piszesz ze silnik ma być zawirusowany to taki olej będzie w sam raz.
Cena tez sensowna
Post automatically merged:

@DjStar te silniki nie znają LSPI.
Nie użył bym określenie, że lepszy tylko bardziej odpowiedni w określonych uzasadnionych przypadkach.
 
Samochód w garażu. Olej wymieniony przez poprzednika jakieś 2K km temu więc mocno się spieszył nie będę z wymianą, ale też nie ufam w 100% więc pewnie do miesiąca wjedzie nowy.
Biorąc pod uwagę, że auto obecnie ma ok 350KM (seria to 300) oraz 450 Nm (seria to 380) i na co dzień jeżdżone jest raczej normalnie, ale zdarzy mi się je czasem przycisnąć mocniej, nie wykluczam też jakichś trackdayów w przyszłości to na razie postanowiłem zostać przy 0W30 zgodnie z tym, co pisze @tomek evo.
Pytanie czy ostatecznie wybrać Eurol FS 0W30 czy celować w Amsoil.
Obecnie Amsoil widzę dostępny w wersji: AMSOIL SIGNATURE SERIES 100% SYNTHETIC MOTOR OIL 0W30 AZO
Widzę, że oba są dostępne u jednego ze sprzedawców na allegro, co do którego mam zaufanie (galon się ten sklep chyba nazywa).
Jedyny problem jaki widzę w kwestii Amsoil to brak oficjalnej aprobaty VW. Czy on na pewno będzie OK i nie zrobi kuku w silniku? :) Pytam całkowicie poważnie - jestem laikiem i wolę dmuchać na zimne.
...dodatkowo czy zalewanie do któregokolwiek z powyższych dodatku Archoil 9200 v2 ma jakikolwiek sens?
Przypomnę: 2.0 TSI CJXC (DNUA), ok 350KM i 450Nm. Przebieg niespełna 25 000km.
 
Jak cena to nie problem dla Ciebie to wybierz Amsoil SS, ciężko będzie znalezc coś lepszego. Do tego oleju nie zaleca się dodawania żadnych dodatkow. Normę VW sobie odpuść, ten olej mimo że jej nie deklaruje to na pewno o spełnia z nawiązką. Możesz zastosować płukanke postojową, ja polecam AR2820. Możesz się na niej spokojnie przejechać, tak do 30 min jeśli chcesz.
 
Wcześniej umknęło mi, że auto ma GPF-a dlatego uważam, że należy jednak zastosować olej o obniżonej ilosci popiołów. Co do Amsoil SS 0W30 AZO to świetny olej ale wymogów nowych norm VW nie spełnia i to nie z nawiażką ale w ogóle bo to inny typ oleju. Ja bym osobiście w tym wypadku zalał Repsol Master Racing 0W40 (dawniej Carrera). Tu jest gruntowny test tego oleju :
 
@tomek evo, dzięki wielkie.
Podsumowując, który z poniższych w takim razie będzie najodpowiedniejszy do silnika z niewielkiej przebiegiem, ze Stage 0.5 oraz GPF do normalnej jazdy na co dzień ale z przegonieniem auta mocniej od czasu do czasu.
- Repsol Master Racing 0W40 (pomimo braku normy 504/507)
- Amsoil European Car Formula 5W30 Synthetic (ma aprobatę VW 504/507)
- Eurol FS 0W30
- RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto USVO
 
Każdy z ww. olejów będzie wg. mnie bardzo dobrym wyborem. Ravenol i Eurol to mocno do siebie podobne oleje bo pakiet dodataków jest ten sam a Ravenol ma więcej gr. IV (PAO) i na papierze wygląda nieco lepiej ale kosztuje prawie 100,00 zł więcej niż gruntownie przebadany Eurol. Amsoil również na pewno będzie dobrym wyborem jednak trudno stwierdzić czy lepszym niż Ravenol czy Eurol. To jest bardzo dobry olej ale to nie jest szczyt możliwości tego producenta. Po prostu olej pod konkretną normę jest często ograniczony konkretnymi wymaganiami i to wymusza mniejszą lub większą standaryzacje.
Repsol to nieco inna bajka bo to w pełni PAO-estrowy olej o bardzo wyśrubowanych parametrach. Jednocześnie w przeciwieństwie do większości tego typu "usportowionych" olejów nie jest to "tłuścioch" dopakowany dodatkami "popiołowymi" tylko ma nowoczesny pakiet i popioły na poiomie odpowiednim do spełnienia normy C3, choć tej normy oficjalnie nie ma. To czyni go moim zdaniem produktem o dość wszechstronnym zastosowaniu tam gdzie wymagane sa obniżone popioły, jest wtrysk bezpośredni i ekologia w postaci GPF/DPF i nie mozna zastosować oleju full saps albo przynajmniej jego zastosowanie moze być problematyczne czy dyskusyjne. Osobiście wybrał bym Repsola tylko pytanie czy odpowiada Ci jego lepkość. Parametry zimowe ma takie, że much nie siada wiec tu nie jest problem ale lepkość w temperaturze roboczej jest dośc wysoka przez co nie jest to jakiś super oszczędny olej i musisz mieć świadomość, że w dużo niższej lepkości ten silnik też by sobie poradził. Z drugiej strony masę ludzi leje do tych silników 0W40 czy 5W40 i te silniki bardzo dobrze się z nimi dogadują a wielu wręcz nie dopuszcza do siebie zalania oleju o niższej lepkości w tym silniku. Jak zrobisz program i Ci wypluje hamownia prawie 400 kucy to pewnie i tak zaczniesz zastanawiać się nad czymś o wyższej lepkości niż XW30. Tyle ode mnie.
 
@tomek evo, co rozumiesz przez stwierdzenie, że to nie jest zbyt oszczędny olej? W sensie silnik lubi go spalać, czy spalanie PB jest przy nim relatywnie wyższe niż przy w30?
Btw: szukałem na szybko tego Repsola i w wersji 0W40 jest tylko Carrera, ale wspominasz wcześniej że to to samo więc nie ma tematu.
W takim razie jeszcze się zastanowię czy zalac właśnie jego czy póki co inwestować w Eurol.
 
Spalanie PB będzie wyższe bo olej będzie generował większe opory dla silnika ze względu na podwyższona lepkość kinematyczna w 100 stopniach.
 
Generalnie są 2 drogi. Albo idziemy w oleje z norma VW (504/507) albo nie kierujemy się normą i idziemy zwykle w full spasa w lepkości 0W40/5W40. W przypadku tych lepkości nie ma sensu kierowac się tym czy jest norma/aprobata 502.00 bo nie stawia ona wysokich wymagań. Wyższe lepkości tzn. 0W40/5W40 warto przemyśleć w przypadku kiedy planowane są modyfikacje. xW30 też będzie wystarczajace tym bardziej, że oleje z 504/507 mają lepkosci zwykle pow. 11,5 a więc w górnym zakresie lepkości. Eurol FS 0W30 sparwdza się w praktyce w 2.0 tsi o mocy prawie 400 KM, w którym ta moc jest wykorzystywana i myślę, że większość dobrych 504/507 sobie poradzi. Proponowany Mobil ESPX3 0W40 też może być ciekawą opcja.
Post automatically merged:


chyba w PL nie jest obecnie dostępny ten olej.
Post automatically merged:


Nie użył bym określenie, że lepszy tylko bardziej odpowiedni w określonych uzasadnionych przypadkach.
Jest dostępny, tylko trzeba dobrze poszukać.
 
To jeszcze Was pomecze co nie co w kwestii doboru.
Naczytałem się ostatnio sporo dobrego o amsoil ale też nie chce brać niczego co nie spełnia oficjalnej normy dla silnika który mam.
Wcześniej z oferty Amsoil widziałem jedynie:
Amsoil European Car Formula 5W30

Ale teraz znalazlem jeszcze:
Amsoil Extreme Power 0w30
Który z tych dwóch olejów będzie rzeczywiście lepszy?
No i czy warto dopłacać w stosunku do Eurola?
 
Back
Top