• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon ST 1.6 TDI

paperson

Nowy użytkownik
Samochód
-
Auto: Seat Leon ST 1.6 TDI 77kW DPF
Obecnie stosuję: Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL. Olej wybrałem, gdyż ma wysoki TBN w dopuszczalnym przy VW 507 00 zakresie oraz niską odparowalność. Punkt płynięcia świadczy o jakości zastosowanej bazy olejowy i/lub dodatków poprawiających płynność oleju. Olej wymieniam co 15 tys. km.
Zalecana specyfikacja z instrukcji: olej niskopopiołowy VW 507 00.
Przedział cenowy: <400 zł
Codziennie robię ok. 60 km (dojazdy do pracy) powiatówkami, czasami miasto. Wychodzi: 80/20 (trasa/miasto). Rocznie ok. 30 tys. km.
Dobry wybór czy polecacie coś innego?
 
Wedlug mnie bardzo dobry wybor.

Jako alternatywe polecam:

https://oil-club.de/index.php?thread/20-redline-euro-series-5w-30/

Rowniez bardzo wysoka jakosc.

Lub cos tanszego:

https://oil-club.de/index.php?thread/4190-mobil1-esp-5w-30/
http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=51&p=360#p360
 
Jeżeli ma być lepszy olej, to nie wiem czy jest...Wybrałeś jeden z najlepszych na rynku, na mocnych bazach, a wersja Improved jest na najnowszym pakiecie z borem. Czyli mamy zachowanie niskiego popiołu a jednocześnie wzmocnienie pakietu antyzużyciowego i wyższy TBN, ponad 8 do niecałych 6 jak miała pierwsza wersja. Dobrany interwał do warunków jazdy wydaje się być ok. ale dla pewności zrobiłbym UOA i wtedy potwierdził bądź zweryfikował interwał. Odnośnie zmiany ....wydaje się być zbędna w przypadku używania tylko samego oleju, bo jest opcja olej+dodatek, ale nie każdy chce się w to bawić.
 
Moim zdaniem też nie ma sensu zmiany. Co innego gdybyś szukał tańszej alternatywy ale skoro budżet Cię nie ogranicza zostań przy amsoilu
 
Przepraszam za OT ale czy ten olej Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL warto "dokoksować" dodatkiem 9100? Czy to przerost formy nad treścią? Bo zaczynam zastanawiać się kiedy warto dodawać dodatek a kiedy nie.
 
W tym przypadku można ewentualnie dodać.

Według mnie można dodać do olejów, w których brak modyfikatorow tarcia. Ale ogólnie zdania są podzielone. Producenci jednostek napędowych z reguły ich nie polecają.
 
Prócz modyfikatora tarcia kolejnym argumentem do zalania AR9100 może być to, ze podnosi TBN nie zwiększając popiołów, chociaż Amsoil słynie z wysokiego TBN i nawet AEL mimo specyfikacji ACEA C3 ma wg. producenta TBN 8.8 co w tej klasie jest wysokim wynikiem. Do normalnie użytkowanego auta moim zdaniem lekki przerost formy nad treścią bo już z AR zrobi nam się olej po ponad 300zł, a ja zawsze jestem zdania, ze warto zachować granice rozsądku ;)
 
Ja jestem zwolennikiem stosowania do diesli oleji do diesli a nie eko zalewajek ACEA Cx. Porządny olej do diesla to np AMSOIL 5W30 Max-Duty Signature Series Diesel Oil DHD. Zalewam go u siebie i u znajomych i sprawdza się super. Najnowsze normy API CK-4. Popioly 0.9% dla DPF w sam raz. W pakiecie jest sporo Magnezu co dla ropniaka jest +. Normyu API CI,CJ,CK są duzo lepsze dla Diesli, lepiej sobie radzi taki kiedy jest rozrzedzony ropa, nagarem czy sadza . W wiekszosci oleji C3 maxem jest chyba API CF. Ja mam DHD dopakowane AR9100 i mam dodatkowo sporo Boru i Magnez z oleju
Mam analize VOAw porownaniu do AEL ale mala rozdzielczosc niestety.
Polecam tez jak taniej.
TOTAL Rubia TIR 9900 FE 5w30 - jest analiza u ruskich Edit:// z domieszkami PAO+Estry
Mobil Delvac LE

3 z lewej DHD, kolejne 2 AEL
ZFJYves.jpg
 
[mention]paperson[/mention] zgłoś się do Wojtka z Archoila, robi to szybko i profesjonalnie w Polarisie. Koszty podane na jego www.My chętnie przyjmiemy takie UOA do naszego działu analiz :)
[mention]Gardor[/mention] mam podobne zdanie jak [mention]Plywak[/mention] poziom kasy skacze do wysokich poziomów i jak pisałem można rozważyć opcję tańszego oleju choć na dobrych bazach i doprawić go AR9100, ochrona nieporównywalnie wyższa bez zwiększania popiołów.
 
To dobry pomysł ,dużo ludzi nawet nie wie ,że ''ponad przeciętny Kowalski'' może sam we własnym zakresie zrobić badanie oleju a dodatkowo cena takiego badania to już temat magia.
 
Back
Top