Budżet niezły, ale mocno na wyrost (chyba, bo nie podałeś ile tego potrzebujesz). Z olejów to Orlen V 5W-30 będzie ok, nasze analizy pokazały że niczego mu nie brakuje, fajne smarowidło i za rozsądną cenę. Filtry to chyba obojętne, każdy przeżyje ile trzeba i będzie działał, nawet "nasz" Filtron. U mnie @Kaczorek79 jak nie przywiozę OEM montuje chyba Boscha?
Filtron zdaniem wielu osób obniżył ostatnio loty jakościowe - tu na forum też takie opinie widziałem o ile mnie pamięć nie zawodzi. Mam znajomego mechanika, w ciągu jednego tylko miesiąca miał do czynienia bodajże z pięcioma czy sześcioma wadliwymi filtrami oleju z Filtrona. Osobiście poszedłbym w cokolwiek innego, byle markowego.
Ja też filtrona nie polecam do 2.0tdi, gumowy oring puszczał olej. Mógłbym uznac, ze to jednostkowy przypadek, jednak wiecej osób pisało o podobnej sytuacji.
W przypadku tej normy to wybor jest naprawde spory i tutaj to juz bardziej preferencje co do marki.
Sprawdz takie produkty:
Total Ineo Longlife 5w30
Fuchs titan pro C3 5w30
Mobil1 esp 5w30( chociaz ten warunkowo, bo ostatnio sie chyba mocno sklad pogorszyl)
Co do filtrow oleju to polecam marki:
Purflux
Ufi
Mann
Pozostale filtry rowniez mozna stosowac tych firm.
Jezeli ktos chce byc mocno alternatywny to mozna uzyc produktow pzl sedziszow.
A ja polecam z filtrów:
- Olejowy na pierwszy montaż idzie HENGST E340H D247, sprawdzałem filtr OE z Hengstem w zamienniku jest to 1:1 poza znaczkiem VW. Jeżeli kupisz filtr Manna Hu70 20, to w pudełku tak samo jest Hengst tylko ze znaczkiem Manna. Moim drugim wyborem jeżeli chodzi o filtr oleju jest Knecht/ Mahle OX 787D Made in Austria, ale ostatnio biorę tylko Hensta bo jest po prostu tańszy.
- Powietrza polecam Manna C30 005, jest to filtr OE tak samo, tylko bez znaczka VW. Hengst E1090L jest tak samo bardzo dobrze wykonany jak OE, jest Made in Poland, różni się odcieniem papieru filtrującego jest jaśniejszy niż Manna, ale wykonanie super. Filtr powietrza od Knecht/Mahle nie wiem dlaczego ale ma o około 25% krótszy papier w porównaniu do Manna czy Hengsta i jest klejony na części czystej filtra, a nie jak w przypadku ww analogów od strony brudnej. Sprawia wrażenie mniej "stabilnego" można go zgniatać w rękach, nie wiem czy to ma jakiś wpływ , ale jest taki trochę bardziej badziewny.
- Filtr paliwa Oe to oczywiście UFI i to polecam, ale jeżeli masz ochote przetestuj Hengsta sprawia wrażenie bardzo dobrego wykonania i jest tańszy.
- Kabinówkę biorę zazwyczaj Manna albo Filtrona ale przetestuje Hengsta bo mam wrażenie że jakością biją teraz całą konkurencję.
Jeżeli chodzi o olej to zawsze polecam Rowe Multisynth DPF VW 504/507 5w30, bo na tym oleju mam najniższe temp przy butowaniu i jest tani (ok 165 zł za 5 l). Teraz pewnie zaleję Millersa Trident 504/507, aby sobie przetestować i przy tym jest jeszcze tańszy niż Rowe.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.