• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Selenia Digitek PureEnergy 0W-30

Selenia Digitek PureEnergy 0W-30

Analizę ufundował @jerseyAdmin

Jakość:
  • ACEA C2
Aprobaty:
  • Fiat 9.55535-GS1
Strona produktu:


selenia-digitec-0w30-c2-pierwiastki.jpg


selenia-digitec-0w30-c2-ir1.jpg


selenia-digitec-0w30-c2-ir2.jpg



Opis:
  • Olej spełnia wymogi normy SAE J300 dla lepkości 30 (9,3-<12,5), lepkość jest w pobliżu dolnej granicy
  • Indeks lepkości 158, niezbyt wysoki, jednak olej nadal powinien spełnić zadania ochronne w pełnym zakresie temperatur
  • Pakiet dodatków standardowy dla olejów "europejskich" w normie ACEA C2. Dość sporo wapnia, standardowe poziomy fosforu i cynku, praktycznie brak magnezu. Bor jako dodatek wielofunkcyjny, prawdopodobnie dyspergator, a także molibden. Krzem jest dodatkiem przeciwpiennym, pozostałe metale w śladowych ilościach pochodzą najprawdopodobniej z innych dodatków: związków zapobiegających korozji i przeciwutleniaczy.
  • TBN 8 - w normie dla olejów opracowanych z myślą o bezsiarkowych paliwach
  • Widmo FTIR wskazuje na prawdopodobne oparcie oleju o bazy mieszane (HC + PAO) z przewagą grupy IV oraz domieszką estrów.
Podsumowanie:
Olej jest prawdopodobnie lekko podrasowanym ACEA C2 aby spełnić wymagania silników koncernu FIAT. Może być stosowany zarówno w pojazdach grupy Stellantis wymagających normy Fiat GS1 jak i w innych samochodach które potrzebują oleju z normą ACEA C2 (także w okresie gwarancji). Biorąc pod uwagę wyniki mrożenia oraz widmo FTIR olej można polecić jako alternatywę dla podobnych (także cenowo) olejów z dodatkiem PAO jak Liqui Moly TopTec 4310 albo Synthoil LL 0W-30.

Ich jedyną wadą jest kiepska dostępność oraz wysokie ceny poza ASO Fiat/Alfa Romeo.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
20220201_100011.jpg 20220201_093947.jpg

Opakowanie:
20220201_094038.jpg 20220201_094059.jpg
 
Last edited:
Bo normy ACEA to normy europejskie, a API amerkańskie. Nawet w nazwach masz:
- ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles): Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów
- API (American Petroleum Institute): Amerykański Instytut Naftowy

Więc producent na poszczególne rynki zaleca oleje jakie są tam dostępne wg najpopularniejszych norm. Na tej samej zasadzie moja Kia ma polecane ACEA C2, a amerykańskie wersje mają API SN.
 
To ogarniam, ale tu chodzi mi o LPSI i związaną z nim normę SN+ i SP. Ta Selenia chyba nie została zrobiona pod ograniczenia tego zjawiska?
A więc mając giulię z 2019r. USA szukać oleju SN+/SP czy raczej C2?

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Nie słyszałem jeszcze o 2.0T GME w którym by wystąpił LSPI. Wszystkie te silniki są produkowane w Tremoli były produkowane w Tremoli do 2022, tak więc raczej się wiele nie różnią. Tak jak napisał @jerseyAdmin różnica wynika z rynków. Mieszkałem w ÓSA tylko rok więc nie do końca się orientuję jakie tam panują zwyczaje jeżeli chodzi o wymianę oleju. Założę, że tak często jak zaleca producent, lejąc to co podaje producent. Nie wiem czy olej API SP jest droższy niż SN czy SN+, ale często rekomendacje producentów to umowa biznesowa.

Wracając do samego silnika i pytania, to najlepiej by było założyć wątek o dobór oleju. Ja leję w/w Selenię i nie widzę powodu zmiany. API SP też raczej nie zepsuje tego silnika.

Edit: od 2022 2.0T GME na ÓSA są produkowane w Kokomo Engine Plant w stanie Indiana.
 
Last edited:
Back
Top