• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Selenia Digitek PureEnergy 0W-30

Selenia Digitek PureEnergy 0W-30

Analizę ufundował @jerseyAdmin

Jakość:
  • ACEA C2
Aprobaty:
  • Fiat 9.55535-GS1
Strona produktu:


selenia-digitec-0w30-c2-pierwiastki.jpg


selenia-digitec-0w30-c2-ir1.jpg


selenia-digitec-0w30-c2-ir2.jpg



Opis:
  • Olej spełnia wymogi normy SAE J300 dla lepkości 30 (9,3-<12,5), lepkość jest w pobliżu dolnej granicy
  • Indeks lepkości 158, niezbyt wysoki, jednak olej nadal powinien spełnić zadania ochronne w pełnym zakresie temperatur
  • Pakiet dodatków standardowy dla olejów "europejskich" w normie ACEA C2. Dość sporo wapnia, standardowe poziomy fosforu i cynku, praktycznie brak magnezu. Bor jako dodatek wielofunkcyjny, prawdopodobnie dyspergator, a także molibden. Krzem jest dodatkiem przeciwpiennym, pozostałe metale w śladowych ilościach pochodzą najprawdopodobniej z innych dodatków: związków zapobiegających korozji i przeciwutleniaczy.
  • TBN 8 - w normie dla olejów opracowanych z myślą o bezsiarkowych paliwach
  • Widmo FTIR wskazuje na prawdopodobne oparcie oleju o bazy mieszane (HC + PAO) z przewagą grupy IV oraz domieszką estrów.
Podsumowanie:
Olej jest prawdopodobnie lekko podrasowanym ACEA C2 aby spełnić wymagania silników koncernu FIAT. Może być stosowany zarówno w pojazdach grupy Stellantis wymagających normy Fiat GS1 jak i w innych samochodach które potrzebują oleju z normą ACEA C2 (także w okresie gwarancji). Biorąc pod uwagę wyniki mrożenia oraz widmo FTIR olej można polecić jako alternatywę dla podobnych (także cenowo) olejów z dodatkiem PAO jak Liqui Moly TopTec 4310 albo Synthoil LL 0W-30.

Ich jedyną wadą jest kiepska dostępność oraz wysokie ceny poza ASO Fiat/Alfa Romeo.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
20220201_100011.jpg 20220201_093947.jpg

Opakowanie:
20220201_094038.jpg 20220201_094059.jpg
 
Last edited:
Nie widać obrazków😭
 
Dziwne, ja widziałem. Załadowałem jeszcze raz.
 
O teraz są
Post automatically merged:

Jak dla mnie taki sam jak Castrol ss c2
 
Którego castrola masz na myśli?
Próbowałem przyrównać ten olej do jakiegoś Petronasa ale TDS żadnej z 0W30 C2 nie pasuje. Coraz bardziej interesuje mnie Petronas. Szkoda, że A5B5 ma tylko z najniższej serii 3000. Pewnie gdyby była z 7000 to brałbym od razu.
 
Moja instrukcja niby dopuszcza 0W40 ale jeszcze jeden przegląd gwarancyjny przede mną, a ASO nie chce słyszeć o innej lepkości jak 5W30. Później się zobaczy.
 
Jestem już po wymianie tej Seleni więc mogę się wypowiedzieć :) Olej spoko, efekty na oko i ucho w stylu Castrola SS 5W-30 C2 czyli bardzo przyjemna praca silnika. Nie było słychać początków degradacji w okolicach 6500-7000 jak jest w wypadku większości smarowideł.

Olej bardzo przyjemny, w porównaniu z OEM KIA 5W-30 C2 to wręcz luksusowy (OEM daje efekty jak Orlen FR i znowu będę się ratował dodatkiem :(). Gdyby nie cena to byłby fajnym oleje do silników wymagających normy ACEA C2.
 
Last edited:
@jerseyAdmin, "przerobiłeś" jak dobrze liczę - 11 olejów.
Ma to sens?

PS
Ja w P307, 160 tys km zrobiłem na 1, dość prymitywnym oleju (Total 7000 10w40) i to bez płukanki...
 
Gdyby nie to forum wciąż bym jeździł w jednym aucie na Mobilu 3000 X1 5W40 z beczki i Pemco 10W40 w drugim.
O ile w niej wogóle był Mobil.
Nabrałem świadomości to i teraz eksperymentuje.
 
U mnie w H4M, Specol 0W40 jest wyraźnie głośniejszy od poprzedniego Millersa Trident 5W40.
 
Nie ma, zmieniam oleje w sumie dla forum, bo robie też analizy tych które wybiorę.

Na razie mam gwarancję, po niej prawdopodobnie wrócę do swojego ulubionego oleju czyli Motula 300V i już przy nim zostanę
 
Last edited:
Dlaczego teraz mam 5W-30? Bo taki mają w ASO :D Jak biorę olej od nich to mam 5W-30, jak swój to zależy co kupię. Stosuję obie lepkości zamiennie, na Pomorzu lepkość zimowa ma niewielkie znaczenie.

Czasami sobie myślę że paru osobom tutaj by się styki przepaliły jakby się dowiedzieli wg jakich kryteriów ja dobieram oleje do swojego samochodu :D Nie mam na myśli ciebie, po prostu tak mnie naszło jak poczytałem sobie ostatnie tematy z doborów oleju :)
 
Też kiedyś o tym myślałem, że za dużo się kombinuje z olejami :) zmieniać maks co 10 tys w miarę dobry olej i już ale tak z ciekawości człowiek kombinuje sobie życie
 
Jestem już po wymianie tego Specola więc mogę się wypowiedzieć :) Olej spoko, efekty na oko i ucho w stylu Castrola SS 5W-30 C2 czyli bardzo przyjemna praca silnika. Nie było słychać początków degradacji w okolicach 6500-7000 jak jest w wypadku większości smarowideł.

Olej bardzo przyjemny, w porównaniu z OEM KIA 5W-30 C2 to wręcz luksusowy (OEM daje efekty jak Orlen FR i znowu będę się ratował dodatkiem :(). Gdyby nie cena to byłby fajnym oleje do silników wymagających normy ACEA C2.
Jakiego oleju dotyczy opis bo już się pogubiłem?
 
Oj, jak się pisze w nastu zakładkach naraz to można się pomylić :p
 
Może ktoś wie jak to jest, że ten olej zalecany jest m.in. do AR giulia/stelvio w europie, podczas gdy w USA do tych aut Fiat od 2019r. zaleca olej SN+ i SP? Nawet elektroniczne instrukcje otrzymały zmiany w rocznikach 2017-2018r. Auta na EU i USA prawdopodobnie różnią się tylko GPF którego w USA nadal nie ma, a w EU montowany jest chyba od 2018r.
Tutaj o tym szerzej:
 
Back
Top