jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Synthetic Plus 10W-40
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @SACZI , @Dulin7 , @Alex , @michalm83 , @Hubert1 , @Leo , @jns6 . Serdecznie dziękujemy!
Olej do analizy udostępnił @Dulin7 . Serdecznie dziękujemy
Jakość:
Opis:
Olej przeznaczony do stosowania w silnikach dopuszczających lepkość 10w40, benzynowych i wysokoprężnych z jak i bez turbodoładowania.
Najczęściej będą to silniki pochodzące z lat 90-tych XX w.
Spełnia dość świeżą normę API SN, co dla starszych silników wymagających znacznie wyższych poziomów ZnDDP, może nie być korzystne.
Dość wysokie poziomy dodatków przeciwzużyciowych pomogą zapewnić odpowiedni poziom zabezpieczenia przeciwzużyciowego.
Po 8 godzinach w -24 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @SACZI , @Dulin7 , @Alex , @michalm83 , @Hubert1 , @Leo , @jns6 . Serdecznie dziękujemy!
Olej do analizy udostępnił @Dulin7 . Serdecznie dziękujemy
Jakość:
- API SN
- ACEA A3/B4
- API CF
- MB 229.1
- VW 501.01, 505.00
Opis:
- Olej spełnia standardy SAE40, lepkości blisko środka przedziału
- Pakiet dodatków standardowy dla tej lepkości i formulacji. Wysoka zawartość wapnia ("detergent"). Dużo krzemu pełniącego rolę przeciwpienną oraz dodatków wielofunkcyjnych opartych o molibden i bor. Mo prawdopodobnie jako przeciwutleniacz oraz modyfikator tarcia, bor możliwe jako dyspergator.
- TBN 9,8, wartość poniżej minimalnego progu dla A3/B4. Formalnie nie spełnia wymogów normy, jednak, że dzisiejsze paliwa są znacznie uboższe w związki zawierające siarkę, która w wyniku procesów zachodzących w silniku, zakwasza olej
- VI (indeks lepkości) 152 standardowy. Klasa oleju 10W nie wymaga uzyskiwania wysokiego indeksu lepkości.
- FTIR oraz MSDS wskazują na mieszaninę bazy III (HC) oraz II. Nie potrafimy określić proporcji danej bazy.
Olej przeznaczony do stosowania w silnikach dopuszczających lepkość 10w40, benzynowych i wysokoprężnych z jak i bez turbodoładowania.
Najczęściej będą to silniki pochodzące z lat 90-tych XX w.
Spełnia dość świeżą normę API SN, co dla starszych silników wymagających znacznie wyższych poziomów ZnDDP, może nie być korzystne.
Dość wysokie poziomy dodatków przeciwzużyciowych pomogą zapewnić odpowiedni poziom zabezpieczenia przeciwzużyciowego.
Po 8 godzinach w -24 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Last edited by a moderator: