• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Serwis klimatyzacji

17 bar nie jest za dużo, bo poprawny zakres to 14-20 bar
Nadal uwazam że przy tych temperaturach jakie mamy za oknem to jest lekko sporawo ale wolnoć tomku w swoim domku każdy robi jak uważa. Pewnie skraplacz juz traci lamele albo zawalony liscmi i blotem.
 
Chłodnica klimatyzacji ma 3 lata
 
Z tego co sie dowiedzialem to klimatyzacji nie nabija sie na cisnienie tylko na wage, ktora jest scisle okreslona w kazdym samochodzie. Wiec, zeby to zrobic dobrze trzeba miec pewnosc, ze uklad jest calkowicie pusty i posiadac dokladna wage. Napelnianie na cisnienie jest oczywiscie mozliwe, ale tylko przez osobe dobrze znajaca sie na temacie chlodnictwa i z podgladem na wysokie cisnienie i temperatury . Sam manometr na przylaczu niskiego cisnienia to za malo, nie da sie w ten sposob prawidlowo napelnic ukladu. Do tego dochodzi kwestia wykonania prozni, ktora ma za zadanie osuszyc uklad z ewentualnej wilgoci ktora jest niebezpieczna dla sprezarki.

Taka sytuacja z dziś. Tak mnie tknęło, aby zrobić serwis.
Nie wiem czy akurat ta maszyna sama jest w stanie ocenić ile oleju zeszło (niektóre potrafią, niektóre nie), bo w niektórych na pewno patrzy się samemu na miarki w pojemniku ile przybyło przy ściąganiu.

Przegląd po 5 latach robiony :)

WhatsApp Image 2022-05-13 at 16.54.50.jpg
 
Z tym olejem to trochę przesadzili...
 
Nic nie przesadzili, normalna dawka. Niektóre maszyny ścigając olej nie mają pomiaru, tylko serwisant widzi ile zeszło oleju i tyle się dodaje. Dodatek 15-25 ml oleju do świeżego ładunki jest na porządku dziennym. Tym bardziej miałeś 50% ładunku w układzie przed serwisem.
 
A druga sprawa, że stacja nie odseparowała w ogóle oleju po odzysku czynnika, co świadczy o tym, że nadmiaru nie było. Też dodałbym ok 20 ml oleju.
 
Uzupełniłem czynnik chłodniczy w klimatyzacji - znowu wieje lodem.

View attachment 11802

Weź podeślij mi jakiś link 🙂
Kupię, w tamtym roku miałem kupować, w zasadzie równolegle z Tobą robiłem serwis, ale jednak byłem z tym u gościa od klimy.
 
Nic nie przesadzili, normalna dawka. Niektóre maszyny ścigając olej nie mają pomiaru, tylko serwisant widzi ile zeszło oleju i tyle się dodaje. Dodatek 15-25 ml oleju do świeżego ładunki jest na porządku dziennym. Tym bardziej miałeś 50% ładunku w układzie przed serwisem.
A druga sprawa, że stacja nie odseparowała w ogóle oleju po odzysku czynnika, co świadczy o tym, że nadmiaru nie było. Też dodałbym ok 20 ml oleju.
Dlatego unikam serwisów, bo zalewają sprężarki olejem. Kilka serwisów i oleju będzie dwa razy więcej niż powinno, sprężarka załatwiona
 
Tak jasne 🤣 jak jest nadmiar oleju w układzie to maszyna ściąga olej podczas odzysku czynnika. Ale skąd możesz to wiedzieć...
 
@luckyboy olej krąży w całym układzie klimy, więc jak ściągają gaz to i siłą rzeczy olej.
 
@luckyboy olej krąży w całym układzie klimy, więc jak ściągają gaz to i siłą rzeczy olej.
Olej zmieszany z czynnikiem. Jeżeli przed serwisem klimatyzacja nie włączała się, to olej wraz z czynnikiem może nie zostać w ogóle odzyskany. Najwięcej oleju wymienisz ściągając czynnik po pracy klimatyzacji.
 
Dlatego unikam serwisów, bo zalewają sprężarki olejem. Kilka serwisów i oleju będzie dwa razy więcej niż powinno, sprężarka załatwiona
Ale przecież samemu nabijasz klimę z puszki, w której jest już olej. Czyli samemu przy każdym uzupełnienieniu tylko dodajesz więcej i więcej oleju do układu ostatecznie samemu nie wiedząc ile go tam masz, bo przecież nie robisz próżni, żeby odciągnąć nadmiar z poprzednich strzałów.
Czyli jak ktoś dodaje konkretną ilość, to źle, ale jak samemu zaaplikujesz ilość samemu sobie nieznaną, to dobrze? Ciekawa teoria 😁
 
robisz próżni, żeby odciągnąć nadmiar z poprzednich strzałów.

Celem próżni nie jest odciągnięcie nadmiaru oleju. Żadna maszyna nie odciąga nadmiaru oleju. Celem próżni jest osuszenie układu z wilgoci.
 
Nadmiar oleju wyjdzie z czynnikiem. Nie zawsze 1 raz wystarczy żeby pozbyć się nadmiaru.
Z moich obserwacji najczęściej nadmiar oleju jest po wymianie sprężarki na nową. Komuś nie chce się wylać oleju i nalać tyle co było w starej tylko montuje fabrycznie napełnioną. Robiąc obsługę powiedzmy raz na 2 lata nikt Ci nie utopi układu w oleju bo tyle co się odzyskało tyle się napełnia no chyba ze odzystało się 0 g albo 100g to wtedy trzeba myśleć co się robi.
 
Pamietajmy, że olej do sprężarki jest dodawany bezpośrednio w korpus, oczywiście jak jest nowa. Ciekawy jestem czy nie powinno się go tez tu uzupełnić np. po 10 latach. Pamietam jak w Audi zmieniałem sprężarkę z chłodnica i osuszaczem z powodu wyjścia tłoka przez obudowę to zrobiłem płukanie całego układu. Przepuściłem 5L płynu i nawet nie wiecie jaki czarny syf leciał.
 
W sprężarce też da się wymienić olej tylko wymaga to demontażu kompresora.
 
A da się kupić czynnik r134a do samodzielnego napełniania?
 
Back
Top