• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shear Stability - dyskusja

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Wrzuciłem wyniki analizy.
Ten wątek jest do dyskusji - taki mam plan, że tutaj się wymieniamy opiniami, w tym drugim wątku tylko czyste raporty.
Sposób prezentacji wyników się dopracuje - chyba stworzę tabelę, która będziemy uzupełniać.

Co do samej analizy i wyników - obydwa oleje przeszły test odporności na ścinanie wg wymagań normy MB 229.5, czyli 90 cykli, po których lepkość musi się utrzymać w klasie, czyli tutaj SAE40 (12.5-16,3).
Jeżeli chodzi o bezwzględne spadki lepkości, to moim skromnym zdaniem Lotos oferuje niezwykle stabilny produkt!
Spadek lepkości o 0,3 cSt względem lepkości wyjściowej stawia go w gronie olejów najlepszych pod tym względem w ogóle.
Podobne wyniki uzyskiwały oleje o lepkości 0w20, ale to inna klasa oleju i przede wszystkim inna cena.
Co do Eurola, to producent po pierwsze powinien zmienić normę na 229.5 zamiast 229.3. Olej ją pod tym względem spełnia.
Spadek lepkości znacznie większy - prawie 1.3cSt, co przewidywaliśmy we wcześniejszej dyskusji.


No i trzeba podziękować @wlyszkow, za wsparcie analizy.
Jak się okazuje, Polwax nie robi analiz osobom fizycznym!
 
Last edited by a moderator:
@SACZI dziekuje za organizacje!

Odnonie wyniku: Widac, ze Lotos stosuje jakis VMs Infineum z nizszym SSI. Wynik Eurola wcale mnie nie dziwi. Dlatego polecam z reguly oleje z nizszym VI.
 
Ale eurol i tak utrzymał wyższą lepkość od lotosa.
Określi ktoś jakie przełożenie ma 90 cykli na km lub h .
 
Tani Lotos a popisał się! Prawdę mówiąc, to zakładałem, że zaliczy test ale nie aż z tak dobrym rezultatem mając na względzie jego cenę.
I tu pojawia się pytanie może przedwczesne, czy Szanowne Forum planuje kolejne oleje do analizy SSI, jakie są w ogóle na to zapatrywania?
 
@Hubert1.....

zla intepretacja. Oraz nie przelozysz tego, w silniku dochodzi do naprezen mechanicznych np. pompa oleju.

Szanowne Forum planuje kolejne oleje do analizy SSI, jakie są w ogóle na to zapatrywania?
Jezeli bedzie zainteresowanie.
 
czy Szanowne Forum planuje kolejne oleje do analizy SSI, jakie są w ogóle na to zapatrywania?
Jak Polwax się przełamie i zgodzi się na obsługę "fizycznych" - nie ma problemu.
Jak znajdzie się chętna firma do wystawiania faktur - nie ma problemu.
Jak znajdą się fundusze na analizy - nie ma problemu.
 
I co CI z tej lepkości ?
Wiesz, że Polwax testuje do do 500 chyba cykli?
Zdajesz sobie sprawę, jak wtedy lepkość może polecieć?
Wiem można to jakoś przecież przeliczyć😉
 
Jak znajdzie się chętna firma do wystawiania faktur - nie ma problemu.
Może @wlyszkow cos w tym temacie pomoże?
A z dalszymi analizami to mnie osobiście by interesował specol gold chociaż go nie stosuję i raczej nie będę. Swego czasu mocno polecana oliwa ciekawe jak by wypadł. Co Ty na to @Michalos12 ?;)
 
@Hubert1 do takich wyliczeń trzeba mieć masę danych jakie posiadają konstruktorzy silników, nie mówiąc już o sposobie eksploatacji, wskazówką może być sama norma MB, która zakłada taki test. W domyśle jeśli przejdzie to zakładamy, że olej "wytrzyma" cały interwał...?
 
W roznych czesciach silnika zachodzi rozna predkosc scinania. Dlatego....po to mamy te testy, zeby to oszacowac.
 
Na specola z miłą chęcią
Tylko 5w40 czy 5w30?
 
5w40
Post automatically merged:

Jaki dystans określa norma mb 229.3 a jaki mb 229.5 ?
 
Z reguly najwiekszy spadek jest juz widoczny po 30 cyklach.
 
Czyli znowu Lotos :cool: zaskakuje jakością. Moim zdaniem powyżej oczekiwań (w końcu rodzimy producent nie należy do czołówki światowych rafineryjnych gigantów pod względem kapitału i udziałów w rynku światowym).

@Michalos12
A dlaczego nie 0w30 lub 5w20? Silniki które wymagają takiego oleju mają "ciaśniejsze pasowania", większe obciążenia, turbiny, rozrzedzenie paliwem (nowo projektowane silniki to przecież głównie DI). Niepożądany spadek lepkości to większe ryzyko uszkodzenia silnika niż w przypadku starszych konstrukcyjnie jednostek.
A więc stabilność na ścinanie ma kluczowe znaczenie. Olej sam w sobie też jest droższy niż "konwencjonalne lepkości".
 
Bo szpecol 5w40 to budżetowy szlagier forum ;)
Chętnie bym zobaczył jak jego wyniki wypadają na tle innego środka smarnego. Osobiście spróbowałem na gruzie i więcej nie wrócę 😄
 
Back
Top