• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shear stability - propozycje olejów do analizy

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Zgodnie z dyskusja, proponuję założenie składki i głosowanie tutaj na oleje, które moglibyśmy w pierwszej kolejności przetestować pod kątem odporności na ścinanie wiskozatora w teście 90 cykli.

Proszę wpisywać propozycje olejów do pierwszej analizy.
Propozycje ode mnie:
- Lotos 5w40
- Orlen Max Expert V.

Koszt około 675pln/2 oleje.
Cena zawiera koszt analiz 2 olejów ich zakup i wysyłkę do laboratorium.
 
Ja bym proponował porównać oleje o tej samej lepkości i normie, ale z dwóch stron skali "cenowej", fajnie by pokazało czy i jakie są różnice między takowymi.

Ode mnie jako propozycja dla popularnych ostatnio A5/B5 5W-30:
- Orlen MaxExpert F 5W-30
- Amsoil SS 5W-30 (ASL)
 
Bardzo dobry pomysł!
 
Ja również jestem za propozycją @jerseyAdmin, mieli byśmy rozstrzygnięty często pojawiający się dylemat, jak wiele zyskujemy kupując oleje z tej najwyższej półki cenowej, w porównaniu do najtańszej masówki.

A przy okazji, zobaczymy, czy te oleje lekkobieżne, to takie wodniste zło wcielone, jak niektórzy tutaj starają się tu uskuteczniać.
 
Shell Helix Ultra 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Lepsza gruba czy chuda, gusta są różne 😁
 
@placek, Ty zdajesz sobie sprawę w jakim celu robi się tą analiza?
 
Tak i chciałbym poznać wyniki tych dwóch konkretnych olejów. Niejako od nich zaczął się temat.
Dziękuję, poprawiłem.
 
Last edited:
"olejów" jest poprawną pisownią.
Ja mam chyba wątpliwości co do Twojego pojmowania problemu, ale OK, niech Ci będzie.
 
Shell stosuje bardzo dobry VM od Infineum, nie ma potrzeby testować. Eurol już tak.
 
Ja również jestem za propozycją @jerseyAdmin, mieli byśmy rozstrzygnięty często pojawiający się dylemat, jak wiele zyskujemy kupując oleje z tej najwyższej półki cenowej, w porównaniu do najtańszej masówki.

A przy okazji, zobaczymy, czy te oleje lekkobieżne, to takie wodniste zło wcielone, jak niektórzy tutaj starają się tu uskuteczniać.

Taki test nie rozstrzygnie takich dylematów, a jeśli już to w parze do Amsoil SS powinien startować Orlen ME Dex1 lub Cyclon Magma Ultra S :p
 
Tylko pytanie, czy oleje z normą Dexos1 gen2 i taka ich kombinacja w teście, są najpopularniejsze na forum ...
Dla mnie tak, dla innych niekoniecznie.
To może zastanówmy się, czego (oprócz cyferek) oczekujemy od analizy?
Na pewno nie rozstrzygnięcia "który lepszy", jak to napisał @placek, bo nie do tego ten test służy.
Przeanalizowanie olejów z 2 biegunów cenowych nie rozwieje dylematów.
 
Praktycznie ten test może tylko rozstrzygnąć spór o to dlaczego Eurol SL 5W40 nie posiada aprobaty MB229.5 ;)
Po za tym może posłużyć do wyłapania olejów które tracą np +10% lepkości. Bo to czy olej straci 2 czy 4% to nie ma wielkiego znaczenia zwłaszcza przy preferowanych na forum krótkich interwałach wymiany.
 
Moja sugestia żeby nie dublować olejów które są juz przetestowane u ruskich.
No chyba ze jak wojna to wojna i zrywamy wszelkie stosunki z tym narodem:)
Ja proponuję eurola sl 5w40 żeby rozstrzygnąć kwestię nie posiadania MB 229.5 rzekomo przez NOACK.
Można też przebadać oleje które mają KV100 blisko dolnej granicy konkretnego Sae np oleje A5/B5 pod Forda. Np taki Formula F jest blisko granicy.
 
Popieram żeby nie dublować olejów. HX7 z Shella też wypadł słabo. Według mnie popularne oleje, czyli vag (orlen), ford (lotos/orlen/motocraft), moze Lotos lub Eurol z 5w40, raczej tańsze bo dane porównawcze już są.
 
Lotos 5w40
Eurol sl 5w40
 
ja tam niezmiennie testowałbym Eneosa, a konkretnie Sustiny w skrajnych lepkościach,
mogę udostępnić nieodpłatnie 0w50 oraz 0w20, póki jeszcze je mam.
W drugim rzucie przetestowałbym tego nowego x Prime, jak już do nas dotrze
 
Może oleje, które posiadają oficjalne aprobaty vs te które ich nie posiadają
Lotos 5w30 C3 i Millers Trident C3 5w30
lub
Specol 0w40 i Castrol Edge 0w40 C3 (ew. Mobil1 fs)
 
Na podstawie wyników testu. -12.5% to niemal jak Mannol Elite z wynikiem -12.6%.
Shell wypada o tyle lepiej, że ma wyższą lepkość startową i powiedzmy, że pozostał w klasie SAE40
 
Back
Top