• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell HELIX HX7 10W40 : Chrysler 300m Special (part II)

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Shell HELIX HX7 10W-40

pojazd : Chrysler 300m Special 3.5 SOHC

Poprzedni test : https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-hx7-10w40-chrysler-300m-special.468/

Trasa/miasto : 50/50 %
Trasy miejskie to głównie krótkie odcinki : 2-4 km

Podstawowe paliwo podczas eksploatacji : LPG.

Aby zbadać granice, uzytkownik zrobił tym razem dłuższy dystans.

Jak widac na wartościach z ICP, zmana w ilości pierwiastków metali Fe/Al jest zauważalna.
Obraz z filtra również pozwala zaobserwować podobne zmiany.
Poprzednia puszka miała znacznie mniej nierozpuszczalnych zanieczyszczeń.
Osad w puszce praktycznie nie istniał, do tego pojedyńcze ślady po metalach na lamelach wkładu filtracyjnego.

Tak więc teraz powrót do OCI 7-8kkm.

1606069222829.png


1606069286748.png


1606069332309.png


1606069401759.png


1606069462458.png
 
Bardzo wysoki TAN, wygląda na efekt dzialania siarki i wody ze spalania.
Skoro dużo krótkich odcinków to nie lepiej zalać 5w30 dla szybszej cyrkulacji? Oczywiście Dex1 Gen2 :cool:

Pozdrawiam,
 
Dzięki za sugestię.
Ten silnik z jakiegoś powodu spala znacznie więcej paliwa niż podobne jednostki (LPG&noPb)
Pomiar składu spalin nie wskazał nic szczególnego. Inne sprawdzenie też nie wskazały jasno przyczyny.
Wyniki nie są jakiś dużym zaskoczeniem. W tych silnikach przekroczenie bariery 8kkm wymaga lepszego oleju.
User dostał za zadanie sprawdzić stan układu wentylacji silnika (PCV), profilaktycznie.
Niższe zakresy lepkości nie wchodzą już w grę ;)
 
Procesy starzenia wzrosły, widać, że olej musi "walczyć" w trakcie interwału, również obecność innych metali działają jako katalizator, przyspieszają ten proces chemiczny.

LPG również się przyczynia.

Niższą lepkość bym nie polecił w tym przypadku.
 
Dokładnie.

Umieściłem ten przykład, bo w pewien sposób obrazuje zmiany jakie potrafią mieć miejsce przy zmianie dystansu.
Co prawda jest to zestaw tylko dwóch pomiarów.
Warunki pracy silnika nie przypominają warunków na testowym rig-u w kontrolowanym środowisku i parametrach ;)
Niemniej zarysowuje się obraz nieliniowego wzrostu zużycia w wybranych obszarach, w stosunku do dystansu.
 
Miałem okazję oglądać analizę rosyjskiego Shella 10w40 hx7. Już w nowym oleju była bardzo duża zawartość siarki.
 
Back
Top