• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ale to żadna nowość, wypowiedź Skipera zabrzmiała jakby oilclub.de odkrył, jakoby HC było cały czas na zmianę z GTL jako standardowa praktyka.
 
Również pisałem odnośnie wpisów na niemieckim forum, że jak ktoś nie rozumie niemieckiego, nie powinien interpretować dosłownie tłumaczenia przy pomocy Google.
 
@poziom1989 cytowałem w skrócie odpowiedź po twoim poście tam ,wspomniałeś wtedy że już analiza nowego u nas jest i tam ktoś tak napisał . Nie chodzi tu o braki GTL , jeśli przy braku tego pisało Ultra bez PurePlus to OK . Tam chodziło o coś podobnego jak mi , czyli nijakie a zarazem szerokie opisy w MSDS , umożliwiają producentowi szerokie możliwości zmian . Co może skutkować tym ,że dziś butla i za jakiś czas ,to w środku może być inny towar . Dlatego ktoś tam zbagatelizował naszą drugą analizę , bo przy takich zapisach może to nie być wyznacznik ,w czasie ani krótkim ani długim . Co innego jeśli jest zapis tylko FT w % ,a co innego jak bez FT i procentów jest wyżej zapisane wszystko z wyborem ,co najmniej dwa numery . Zapisowo i matematycznie w drugim przypadku jest więcej możliwości kombinacji dla producenta ,a dalej loterii dla klienta . Może nowe zapisy pokazują co przy mniejszej ilości GTL może być dodane , ale przez wielość i do wyboru dwóch z iluś , jest podobnie jak bez tej wielości numerów CAS . Gdyby wielość numerów była sobie ,a zapis % GTL by był nadal, to wizualnie było by lepiej .

To jest odpowiedź po Twojej informacji o analizie II .

"vollkommen sinnlos. bin nicht dabei wollt ich sagen :).

shell hat nach der eu-verordnung (kapitel 4 artikel 20 absatz 1 f.) drei öle unter helix ultra 5w-40 registrieren lassen. eine (eins/1) analyse sagt nichts über die im umlauf befindliche güte des öls aus da die registrierten bestandteile von bis zulassen und solange dieses konstrukt besteht auch weiterhin zulassen werden. eine analyse ist vollkommen insignifikant und das ergebnis geht nahe zufallsereignis. variationsmöglichkeit ∞. identifikationsmöglichkeit fehlt auf dem gebinde völlig.

(ebenso bei 0w40 (x3), hx5 15w40 (x3), hx7 5w40 (x2), hx7 10w40(x2) uswusf)"

Tłumaczenie :


Zgodnie z rozporządzeniem UE (rozdział 4 art. 20 ust. 1 f.) Shell zarejestrował trzy oleje pod helix ultra 5w-40. (1/1) analiza nie mówi nic o jakości oleju w obiegu, ponieważ zarejestrowane składniki pozwalają i tak długo, jak ta konstrukcja będzie istnieć. analiza jest zupełnie nieistotna, a wynik jest prawie przypadkowy. możliwość wariacji ∞. Nie ma możliwości identyfikacji na pojemniku.

(również z 0w40 (x3), hx5 15w40 (x3), hx7 5w40 (x2), hx7 10w40 (x2) itp.

@tkm ten numer 001H2263 to partia , gdzie tego szukać ?
@SmartCheetah wygląda to (zapisy w MSDS) jak otwarta furtka, do zmian których w żaden sposób nikt nie wybada , bo nawet analiza dziś ,a butla za 6mc to może być inny udział jakichś substancji .

Fakt jest jeden ,tam olali drugą tu analizę , bo nie ma pewności by to był wyznacznik .
 
@Skiper, Shell pisze o gazie ziemnym wprost na opakowaniu, więc coś mi się ta spiskowa teoria nie spina. Wycinek z pierwszego lepszego zdjęcia z neta, na górze angielski, na dole polski.

Screenshot_2021-01-01-21-06-24-83_a038fdda0361bc57fee075193df50ddc.jpg

Post automatically merged:

Chyba, że dyskutujemy o tym, że mogą dawać mniejszy udział baz GTL względem HC. Zupełnie pozbyć się GTL na rzecz HC to z pewnością cichcem nie zrobią, tak samo jak nie zrobili tego wcześniej, gdy sygnalizowali zmiany zastępując nazwę marketingową Pure Plus, Active Cleansing czy co tam wtedy było.
 
Last edited:
No tak tam napisali, że po opakowaniu nie idzie poznać. Może to mój odpowiednik w DE napisał, nie wiem nie znam ich.
Obecnie zakupiony co mam, dwa typy były klarowne i już 3 osoby wąchały dla testu, potwierdzają mniej capi niż Specol. Tylko tu chodzi o przyszłość w wiązaniu się z tą marką. Nie wiem jeszcze jak silniki zareagują na te Shelle ,ale tak abstrahuje sobie.
 
Główna różnica między specyfikacjami API SP i API SN PLUS polega na tym, że nowa specyfikacja API SP została zaprojektowana w celu zapewnienia ochrony przed LSPI (przedwczesnym zapłonem przy niskiej prędkości) i zwiększonej ochrony przed zużyciem łańcucha rozrządu i zaworów dolotowych.
Specyfikacja API SP przewyższa API SN PLUS w kilku obszarach, w tym poprawionej odporności na zużycie, zmniejszonym tworzeniu się osadów na tłokach i poprawionej stabilności przeciwutleniaczy. Dzięki temu w silnikach, dla których zalecana jest specyfikacja API SN PLUS, można stosować olej o specyfikacji API SP.
 
API SN + również.. Ale SP została rozszerzona.
 
@poziom1989 tłumacz w Gogle pomylił się gdzieś powyżej ?
Piszesz SN + , to nie to samo co SN PLUS ?
API SP - na oil.ru szykują się do analizy tego .
 
To jest to samo, ja to w ten sposób zapisuję
 
No to nie rozumiem o co chodzi , w moim poście wyżej jest przecież SN PLUS .
Drugi raz , tłumacz się gdzieś pomylił powyżej ?
 
Last edited by a moderator:
Panowie, małe pytanie, tak troche odbiegające od głównego tematu: czy Shell HU 5W30 jest w wersji anty LSPI tak jak np. SHU 5W40 ? Nie mam tu na myśli oficjalnej normy SN Plus (tego jak narazie nie ma), ale czy pakietowo coś sie zmieniło ? Pamiętam, ze kiedys było porównanie tych dwóch Shelli na forum, ale nie moglem odszukać teraz.
 
Poczytaj wcześniej tu ,koledzy mi odpowiadali ,że składem są prawie identyczne .Więc tak jakby jest ,ale bez napisów .

Pomyłka , pytałem o to samo w swoim wątku ,ale odpowiedź nie padła .
 
Last edited by a moderator:
Oficjalnie nie, lecz jak kolega wyżej napisał 5w30 i 5w40 składem są prawie identyczne.
 
Wg kart msds wygląda to tak:

Shell Helix Ultra 001A9013 (vhvi)
Shell Helix Ultra 001H2263 (GTL/Fischer-Topsh)

Zakładając, że karty są aktualnie to szukasz produktu, który na butelce będzie miał oznaczenie 001H2263.
Pytałem ale zniknęło to gdzieś .
@tkm gdzie szukać na bańce tego numeru 001H2263 ?
Pytam bo 1L po mrożeniu ,natomiast 4L nieotwierane .
 
@Skiper

nie pamiętam w którym miejscu to jest (jeśli w ogóle), może warto zadać to pytanie dystrybutorowi. Przy następnym tankowaniu na shell zerknę.
 
Jutro sprawdzę u siebie. Bańkę 1L mam na 100%.
 
No tak pisałeś , dlatego pytam gdzie szukać bo mam kilka butli . Te numery to mi wyglądają po prostu na taki sap numer systemowy danej klasy . A takie na butlach nie występują raczej , to jest taka numeryczna nazwa .
Np. kod produktu 001E9389 5W30 HU Profesional AG , w MSDS te numery są .

001A9012 5W30 HU tak jest w MSDS z 2018.
001A9013 5W40 HU tak jest w MSDS z 2020.
 
Próbowałeś odczytać kod QR z opakowania?
 
No o tym nie pomyślałem i nie odczytywałem jeszcze .
 
Back
Top