• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Zalewam Shell HU do 4 samochodów w rodzinie - trzy z nich nie wymagają żadnych dolewek, a czwarty jeździł wcześniej na Motulu X cess, na którym trzeba było zrobić jedną dolewkę na interwał i po przejściu na Shell HU wymaga takiej samej dolewki. Absolutnie nie mogę potwierdzić szerzonej na forum opinii, że Shell HU znika szybciej/ więcej niż inne oleje.
Ja miałem olej shella 0w30 w Audi i znikał . Mimo ze wcześniej serwisowy 5w30 kilka wymian bez ubytków . Po zmianie z 0w30 na 5w30 znowu konsumpcji brak . W Kadjarze na Elfie brak konsumpcji po zalaniu Shella HU 0w40 zeszło przez 10 tys do 2/3 bagnetu z max stanu
Także coś jest na rzeczy z tym Shellem
 
Ja też mam 2/3 badnetu, a 1500km wcześniej było niecałe max. Auto ma 40tyś przebiegu na oleju Mobil1 i nie ubywał. Teraz był pierwszy raz zalany Shellem 0w40
 
@Bartos Shell to nie ta pólka co Mobil1. Całkiem inne oleje. Shell to tylko gtl w topowej serii.Exonn produkujacy wszystkie rodzaje baz korzysta z nich tworzac super formulacje. Taki Fs 0w40 to i gtl i pao i estry i mega parametry ktore za tym idą. A jak wiadomo kombinacje baz w formulacji daje najlepsze efekty bo laczy zalety wsxystkich baz... przepis na sukces?? Odpowiednie ich proporcje ale Exonn wue jak tworzyć oleje. Od niego zaczela sie era syntetyków zreszta. Shell ma także super oleje w niektórych klasach wybitnie dobre. Np 0w30 a5b5 klasa olej.
 
Samochód jest z USA, praktycznie cały czas w rodzinie i jeździł na Mobil 1 European Car Formula 0w40 (odpowiednik naszego FS).
A Shella wlałem bo ma mniej popiołów w porównaniu do Mobila (silnik turbo GDI), producent zaleca olej fullsaps.
 
Miales pobór oleju oleju wczesniej? Z czego zmieniłeś? Ja planuje zmienić z x cess+ archoil 9100 na shella wlasnie i zaczynam sie zastanawiac
Zmieniłem z Revanola VST 5W40, pobór na początku był i to masakryczny tak z 1l na 1000km. Przy wymianie odmy wylano z kolektora ok 0,5l oleju, po wymianie odmy ubytków nie było. Nawet na zatkanej starej odmie nie miałem takiego dymienia jak teraz, smród jest okropny. Na temat poboru Shella nic nie napiszę bo za mało przejechałem.
 
Miałem Shella helix ultra 5W40 w dwóch samochodach i w żadnym nie było poboru oleju. Wszystko zależy od silnika.
 
Shell HU 5W40 wyszedł Rosjanom noack 5,7, więc raczej przez odparowanie nie znika ;) każdy silnik ma trochę inną charakterystykę, nie jest tak, że oleje Shella, są gorszej jakości niż innych znanych producentów i przez to magicznie "znikają" w niektórych silnikach.
 
@Gdybyk

Jednym z powodów poboru oleju może być zbyt niska lepkość, ten konkretny Shell na przestrzeni lat zjechał z lepkością poniżej 13cst w 100st, więc w niektórych silnikach może mieć to jakiś znaczenie jeśli były one pierwotnie projektowane pod grubsze 5w40. Np na stronie Eurola jest coś takiego jak aditive advisor, gdzie w sytuacji kiedy silnik pobiera olej przyczyną może być zbyt niska lepkość.

Jeśli komuś szybciej znika SHU to może spróbować HX8 5w40, który jest grubszy. Jeśli na nim sytuacja się poprawi to chyba mamy odpowiedź co jest nie tak.
 
@tkm widziałem "filmik" u ruska jak grzeje oleje i Shell HU znika najszybciej i pozostawia gruz, a zwycięzcą byl Mobil 3000x1 5w40, tylko jedna rzecz, tam jest temperatura 250+C i nie ma obiegu, po drugie to filmik a nie warunki w silniku.
Co jedyne przy niższej lepkości może być słychać klawiaturę, ale nie pobór
 
Mój silnik w instrukcji ma zalecane 0w30, a leję 0w40 więc to nie lepkość. Poza tym większość nowych olei ma niską lepkość.
Poza tym jak pisałem, obniżenie poziomu jest tylko na początku na świeżym oleju. Potem stan się utrzymuje.
Niektórzy mają tezę że to przez GTL, może po prostu technologia Shella powoduje że na początku lekko wyparuje. CO nie ma wpływu na pracę silnika.

@Gdybyk też widziałem te filmiki, Shell nieźle puszcza dymek podczas gotowania.
Nie wiem czy dokładnie o tym samym filmie mówimy, ale gość pokazywał zależność parowania do koksowania. A ten koks co pozostał , jak on to określił dość często będzie się odkładał na pierścieniach i je zatykał.
 
@Gdybyk była już mowa o tych filmikach. Te eksperymenty raczej nic nie wnoszą.
Skoro Noack jest poniżej 6% to raczej nie trzeba martwić się parowaniem oleju.
 
@bot--killer przecież napisałem że tego typu testy kreują potem takie mity, że niby shell paruje, a w rzeczywistości ma niski Noack.
Shell HU nie da się ukryć że jest to olej skierowany na ekonomię, ale ma fajną bazę i słuszne parametry co czyni go b.dobrym.
Jeżeli ktoś ma jajowate cylindry w starszym silniku, albo pierścienie nowoczesne malutkie które zaniedba, to olej bierze w dużych ilościach.
Shell HU moim zdaniem może jedynie umyć do kości i ruszyć z brudu pierścienie, niż wyparować.
 
Ja tam z tego oleju jestem zadowolony, 13kkm i 2/3 miarki zniknęło, podoba mi się że olej nie zrobił się czarny (np. Orlen budżetowy nawet w czystym silniku czerniał, ten tylko ściemniał lekko)
Nie mam porównania ile by innego oleju zeszło, bo silnik świeżo po remoncie, nie wiem też którędy ubywa (przez odmę może coś uciekać, może też przez pierścienie mimo wszystko)
Cena przystępna mimo podwyżek, dobra baza (trochę lepsza niż klasyczne HC) i pakiet dodatków, czego chcieć więcej?
 
A to jaki problem na dobrą sprawę? Silnik eksploduje jak lepkość spadnie o 1 cst poniżej? Nie wydaje mi się, patrząc po tym ile silników jeździ z paliwem w oleju i żyją.
Minimum dla specyfikacji w40 spełnia, równie dobrze można powiedzieć że wiele olejów w30 ledwo spełnia ta specyfikację więc to "napompowane w20" etc. a w praktyce nie ma to żadnego znaczenia.
 
Back
Top