• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Wie ktoś czym różni się Shell Helix Ultra Diesel 5w40 od zwykłego Helix Ultra?
 
Ciekawe czy pojawi sie 5w40 api sp
Jest


 
Shell HU 5w40 jest wycofywany na rzecz 0w40? 5w40 HU widzialem w dużych bankach tylko dla diesla, wiadomo czy jest jakaś różnica oprócz nazwy?
 
Jest


Wiem ze jest ale nie w Pl
 
@Jaro4444 to byłaby piękna teoria, gdyby nie fakt, że Castrol Magnatec Stop Start A5 w lepkości 5W30 spełnia najbardziej rygorystyczne normy w tym segmencie. Żaden inny olej nie spełnia jednocześnie normy Forda WSS-M2C913-D i API SN oraz ILSAC GF-5. Castrol jest jednocześnie jednym z popularniejszych producentów jeśli chodzi o rozpoznawalność, dlatego liczy sobie kilkanaście-kilkadziesiąt % więcej za porównywalny olej co Mobil, Shell, Texaco itd. To z kolei czyni zeń wyjątkowo wdzięczny obiekt do podróbek. Nie uważam, że wszystkie przypadki które widziałeś, są winą podrobionego oleju ale na chłopski rozum, jak olej, który miałby czynić z silnika taką jesień średniowiecza jak Twierdzisz, mógłby jednocześnie spełniać najbardziej wyśrubowane normy branżowe? A przypomnę, że jednym z warunków normy Forda 913 jest utrzymanie smarowania łańcucha rozrządu w całym interwale który producent domyślnie przewidział na 20k km.
Tak się składa, że jeździłem swego czasu dużo i naprawdę agresywnie samochodem z silnikiem Ecoboost 2.0 240 KM. Stosowany był do niego początkowo olej OEM, później Magnatec Ford z normą 913D - tylko on miał wówczas oficjalnie to dopuszcżonie, a po nim Amsoil Signature Series 5w30 w specyfikacji anty LSPI. Nigdy nie miałem ochoty wrócić do Castrola, choć oficjalnie nie miał normy Forda...
Stoję na swoim stargowisku - Magnatec w popularnych lekkościach (czyli np 5w30 i 5w40) i starszych specyfikacjach (A3/B4) to syf oznaczony drogim blendem. Tych wlasnie smarowideł, stanowiących nadal 80 % rymku, dotyczył moj post a nie niszowego w sumie produktu dla Forda. Ktory swoją droga to też ciekawy byt z popiolami powyźej 1.24 % dedykowany do silników DI i diesli z DPF....
W przeciwieństwie do Magnateca oleje serwisowe Castrola np. 0w30 z normą VW 503.00 to były dobre produkty. Jednak nie zmienia to faktu - Castrol nie zagości w moim silniku przez to, że jest blendowany w wielu miejscach na świecie, w zewnętrznych blendowniach, byc moźe bez odpowiedniej kontroli jakości.
Aha norma 913D parę lat temu została zastąpiona wsteczne nową 950.
 
Last edited:
@Jaro4444 i inni, to wątek dotyczący Shell, a nie castrola.
Offtop się robi i trzeba będzie sprzątać...
 
Shell HU 5w40 jest wycofywany na rzecz 0w40? 5w40 HU widzialem w dużych bankach tylko dla diesla, wiadomo czy jest jakaś różnica oprócz nazwy?
Nie zgodził bym się łatwiej i taniej kupić 5w40 szczególnie z norma SN+. 0w40 na którym jeżdżę mam coraz większy problem aby go kupić w SN+ .
 
Według pani od autoryzowanego dystrybutora firmy Shell, SHU 0W40 SN PLUS juz nie będzie dostępny. Wszystkie dostawy będą już rzekomo z normą SP i w złotych butelkach. Oczywiście zostaną dotychczasowe zapasy magazynowe.
 
Last edited by a moderator:
Ja widziałem silniki jeżdżone na Magnatecu u dwóch mechaników i każdy powiedział to samo ze ten olej zostawia syf
Syfem to można określić "wiedzę" tych "mechaników".
 
Widziałem na jakiś zagranicznych stronach stan pierścieni tloków itp po helixach. Masakra to była. Jakieś czerwone tak jakby wżery osady jakby rozgrzane żeliwo. I pytanie. Była to masakra. Ogolnie opis do libku tlumaczyl to , że Helix na gtl zostawia takie kwiatki... pytanie czy była to prawda i czy olej był Shella czy nie od jakiegoś Wladymira ze stodoły pod Wladywostokiem.
 
Nie wierz we wszystko co zobaczysz w internecie 😉
Niedługo nie będzie jakiego oleju zalać bo na każdym komuś coś się przytrafiło.
 
Widziałem na jakiś zagranicznych stronach stan pierścieni tloków itp po helixach
Chłopie, co ja widziałem w internecie... ;)

Przez takie dziwne źródła i dziwne zdjęcia, filmiki później robi się opinia, która leci w świat. Nie zawracaj sobie tym głowy.
 
Bardziej interesujace bylyby tloki tzn. pierscienie.
Post automatically merged:

Z ciekawosci zajrzalem, nie znamy dokladnej historii, ale wyglada bardzo dobrze. Kontrola depozytow na wysokim poziomie:

Skoda Octavia Tour 1.6. BSE
Shell Helix HX7 10W-40

1644828714657.png

Zrodlo: http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?p=12140#p12140
 
Last edited by a moderator:
@poziom1989 no niestety nie znamy dokładnej historii i trzeba ufać temu co pisał ten użytkownik forum wrzucający zdjęcia silników, jak wyglądają w środku po danym oleju.
 
@poziom1989 to jest niemożliwe żeby po pół-syntetyku nie było śmietnika... 😝 a tak na poważnie, to może dzięki takim relacjom wreszcie zostanie obalony mit, że oleje semi, brudzą (oczywiście jeśli są wymienione odpowiednio parę tyś. km częściej).
 
Mozna zrobic genialny olej z mieszanina grupy I i III, z odpowiednim mixem AOs, dyspergatorow bezpopiolowych, detergentow i oczywiscie wysokiej jakosci VMs, najlepiej rowniez dyspergujacy.
 
Moim zdaniem to jest tak, że ludzie robią po 15-20 kkm na oleju (bo przecież producent dopuszcza :rolleyes:) w niekoniecznie pełno sprawnym silniku, a potem wypisują głupoty.
Shell to marka która należy też do grupy ryzyka w związku z masowymi podróbkami, więc ma to też swój wpływ.
Ale w skali internetowego hate-u Castrola i tak nie pobiją.
Robiąc w róznych autach interwały 8-10kkm, na różnych olejach (tanich i drogich) nigdy nie spotkałem się z sytuacją pt. "szlam, syf i kiła", więc ja nie rozumiem problemu. Nie miałem też nigdy problemu pt. "olej zabił silnik". Co, najwyżej moja ołowiana stopa miała jakiś impakt 😬
 
Back
Top