@harry u mnie to samo i do tego ten czysty wydech.. myślałem wcześniej że korzystam z zajebistego oleju (Ravenol VST) ale jak widać nie był na tyle dobry
Wlałem tego Shell Helix Ultra 5w40 do osiołka z 370k km, gdzie niby rekomendowany jest Fordowski 5w30 A1/B1 i jestem na razie zadowolony; brak poboru oleju po 2k póki co. Olej lekko tylko ściemniał, przy wycieraniu w papier tak jakby czysty, lekko brązowy. Turbawka fajnie gwiżdże po rozgrzaniu, ale ciszej niż na tym Fordowskim OEM, osiągi i spalanie takie samo albo bardzo podobne.
Wcześniej był wlany właśnie Ford Motorcraft 5w30 A1/B1 i na 12k wziął 0.6-0.8L (zmieniłem na SHU 5w40 bo sie bałem tej lepkości/rzadkości oleju i poboru).
Jeszcze wcześniej (wcześniejsze 60k km przed Ford OEM) to były oleje 10w40 różne (Motul, Shell, zlecałem w warsztacie, z beczki) i na 15k to 1-1.5L brał oleju. Wcześniej mechanik doradzał, że jak auto ma powyżej 200k to już trzeba lać 10w40. Więc obalam mity, hehe.
Zamawiam od nich bardzo dużo olejów, Motul którego udostępniłem do analizy również był od nich. Nie miałem nigdy żadnych problemów, ani zastrzeżeń. A że mają olej taniej niż oficjalny sklep? Mają, bo zazwyczaj oficjalny ma marzę z tego, że jest oficjalny . Oficjalny dystrybutor Filtrona z Krakowa również sprzedaje np. Castrola taniej, niż oficjalny sklep .
Ja kiedyś, jak kupowałem pierwszego Motula u nich dzwoniłem do Motul Polska czy mogą mi potwierdzić czy to oficjalny dystrybutor. Od razu powiedzieli że długo współpracują i można od nich brać w ciemno. Od tamtego czasu robiłem u nich kilkanaście zamówień różnych olejów z filtrami i nigdy nie było podejrzeń żeby to były podróbki, a ceny bardzo konkurencyjne.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.