• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ostatnio są braki u oficjalnego dystrybutora na znanym portalu aukcyjnym. Albo ceny dość przesadzone względem innych sprzedawców. A'propos znikania oleju po zalaniu, coś w tym chyba jest. Shell Helix Ultra 5W40 stosuję drugi rok. Przed zalaniem Shellem zrobiłem płukankę po Valvo z warsztatu. Przez cały rok może z 0,1 litra ubyło na około 8 tys. km. Po drugim zalaniu rok temu, po pierwszych 2 tys. km ubyło też coś około 0,1 l. Ale później już ani miligrama. Co mnie zdziwiło, że nawet jazda 1000 km ekspresówkami w okolicy 3,8-4 tys. obr. nie spowodowała zwiększonego zużycia oleju w silniku Z18XE w Astrze H, gdzie już mam nastukane prawie 250 tys. km bez żadnego remontu. Jedynie uszczelka pokrywy zaworów zaczęła lekko przeciekać. No i z rana zimny silnik jest nieco głośniejszy niż rozgrzany. Tu akurat pewnie hydraulika postukuje.
Korci mnie w tym roku wypróbować HX8 ECT 5W40 ze względu na Dexos 2. Ofert na ten olej nie ma zbyt wiele no i baniak 5 l, litr mi się zmarnuje, bo dolewek praktycznie nie robię. Mam jeszcze całą bańkę 1 litr Shell Ultra nie otwartą.
A tu widok po roku na Shell Ultra 5W40. Akurat przy wymianie, wymieniłem też cieknącą jeszcze fabryczną uszczelkę. Barwa wałka pewnie jeszcze po poprzednich olejach. Nie mam porównania sprzed ale już po drugim roku na Shellu, będzie można zobaczyć czy są jakieś różnice. Porobiłem też zdjęć samej pokrywy. Olej zlewam korkiem i to trwa kilka godzin, podczas których sobie coś tam innego robię jak w tym przypadku wymiana uszczelki. U mechaniora to było szybkie odsysanie przez bagnet i zalany nowy olej mało, że był zalany za dużo to za chwilę był czarny po starym oleju.
Jeszcze jedna ciekawostka. Podczas pierwszej wymiany z płukanką, olej był dośc długo czysty. Po drugiej wymianie bez płukanki, olej szybciej się zabarwił na ciemniejszy kolor. Liczę, że własności czyszczące Shella to powodują. Silnik benzynowy z LPG raczej nie zabarwia oleju na czarno za szybko. Z innych zalet, przestała mi się zapalać kontrolka poziomu oleju, mimo że poziom był prawidłowy. Zim mroźnych teraz nie ma, więc ciężko powiedzieć cokolwiek o odpalaniu na mrozie, ale na początku 2021 roku, kiedy zostałem udu...ny w domu przez sławny wtedy wirus, po 2 tygodniach całkiem porządnego mrozu w styczniu auto odpaliłem dosłownie za drugim razem bez większego problemu. Za pierwszym niestety akumulator ciut zaniemógł, ale dałem mu chwilkę na obudzenie i przy drugiej próbie szarpnął od razu.
 

Attachments

  • Wymiana uszczelki.jpg
    Wymiana uszczelki.jpg
    309,7 KB · Odwiedzin: 573
3000km, ani grama ubytku, każdy poprzedni olej znikał - Neste, Liqui Moly, Ravenol, EL w ilości mniejszej lub większej, a tutaj nic od wymiany nie ubyło jeszcze. Także Urban legend jak to nie znika Shell piszą chyba ludzie którzy nigdy tego oleju nie zalali.
 
Jednym będzie znikał, innym nie, reguły raczej nie ma. Mi Shell znikał bardziej jak Lotos/Specol/Cyclon (który póki co nie znika w ogóle a już ma z 5-6 tys. ale to inna lepkość więc nie wiem czy można to bezpośrednio tak porównać).
 
@lorenso - to tani olej, więc lepiej dać kilka pln więcej i kupić z pewnego źródła niż szukać oszczędności.
 
Gdzie można aktualnie kupić ten olej w dobrej kasie?
Oficjalny sklep na allegro ma czasem na niego promocje, w selgrosie też są no i generalnie sporo sklepów na allegro czy w necie jest na tyle pewnych, że raczej tam podróby nie dostaniesz.
 
Czy wie ktoś jak wysoki ten olej ma hths?
 
Czy ten olej jest pełnoprawnym syntetykiem? Czy oleje na bazie GTL nie są syntetykami?
 
@Many28lce są klasyfikowane jako gr. III+. Można to zrozumieć, jakby technologia produkcji odpowiadała grupie III, ale parametrami bazy są zbliżone do syntetyków.
 
Warto dodać, że dobre bazy HC też wielom parametrami są zbliżone do baz IV grupy a pod niektórymi względami są lepsze i od PAO i GTL. GTL to bardzo dobre bazy ale z automatu nie czyni je to lepszymi od wszystkich HC. Od wiekszości tak ale nie od wszystkich a na pewno nie pod każdym względem.
 
Pod jakim względem są gorsze?
 
W których olejach 5w40 są lepsze bazy hc?
 
Czy ten olej jest pełnoprawnym syntetykiem? Czy oleje na bazie GTL nie są syntetykami?
Jest. A co? Pisałem (nie raz, nawet popełniłem spory tekst w dziale naukowym), ale oznaczenie grupą I, II, III czy V nie sprawia, że dana baza jest, albo nie jest syntetykiem. Syntetyk może być grupy III. Albo V. Albo nawet I jak komuś przyjdzie fantazja.
 
Co sądzicie o oleju shell helix hx8 ect 5w-40 C3, czy jest może coś o tym oleju na forum?
 
@arek810316 tak, mam dokładnie ten olej zalany od ok. 1000km we Fiacie 500. Za krótki dystans żeby coś powiedzieć więcej niż że jest podobny jak Texaco, które miałem wcześniej. Texaco nie ubywało, Shella póki co też. Ten sam olej w lepkości 5W-30 przebadano na ruskim oil clubie i ponoć jest w nim trochę bazy GTL, więc łudzę się że w lepkości 5W-40 dorzucili trochę VI i też taka jest 😋 @steyr kiedyś też zalewał, może ma jakieś bardziej miarodajne spostrzeżenia.
 
Szybkie pytanie.
Leje SHU 5w40 + Ceratec do różnych aut. Teraz leje do Type R. Auto daily ale raz na miesiąc zalicza trackday. Olej bez problemu rozgrzewa się do 120c, nie wyżej.
Na nowy sezon montuje chłodnice oleju wiec temperatura spadnie.

Zastanawiam się zostać na tej kombinacji (olej + szuwaks), czy nie przeskoczyć na Gulfa Racing 5w50 na czysto bez dodatków.

Olej zmieniam różnie, przy trackdayach bliżej 2kkm, daily do 6kkm.

Do ewentualnych dolewek używam 10w60 zeby podtrzymać lepkość.
 
Nie znam się na trackdejach ale skoro zakładasz chłodnicę to wg mnie absurdem jest stosować z tego powodu olej o wyższej lepkości. Został bym przy shellu 5W40 bez cerateca i obserwował jak się to zachowuje.
 
Gdzie idzie dorwać SHU 5w40 z API SP?
Test na oilclub.ru - testowali już 2 lata temu
 
Wystarczy, że ma SN Plus. To takie same oleje. Czyli dorwiesz wszędzie
 
Back
Top