Masz JTSa prawda? To może lepiej Ultra Diesel? Powinien ciut lepiej poradzić sobie z osadzaniem się nagaru na zaworach. Shell go chyba nawet rekomenduje do JTSów.
Tak, 3.2. Wysłałem w tym celu zapytanie do Shella, ale nie spieszy im się z udzieleniem odpowiedzi. Na początku produkcji 159 z tym silnikiem Ultra Diesel, potem już Ultra.
Seria Ultra ma największy udział baz GTL, niższe serie mają go mało albo wcale.
Zerknąłem na 5w40 Ultra i pojawił się w odmianie LSPI czyli mamy zmianę w pakietach dodatków:
https://www.shell-livedocs.com/data/published/pl/fc95b61b-64ac-410a-8676-f0be42e17909.pdf
[mention]cytrynowiec[/mention] a czy istnieje jakieś sensowne wytłumaczenie dlaczego HX7 5w40 ma temperaturę płynięcia równą -51 stopni Celsjusza, a Ultra Helix tylko -36?
Ps. Zalałem do siebie właśnie ww. Shella HX7 5w40 i dziwna sprawa - nie ma normy API CF, za to ma normę VW 505 czyli do diesla się jednak nadaje...
Pozdrawiam!
Widzę że są zmiany ale sam jestem ciekaw czemu aż tak się pozmieniało choć należy pamiętać że w kartach są wartości ogólne. Analizy RUS nie do końca mają odniesienia, bo część z nich dotyczyła olejów z ich blendowni albo z przeznaczeniem na rynek RUS.
Panowie o co kaman? Oba oleje produkcja sierpień. Lewy z aparts, prawy z oficjalnej dystrybucji na Allegro. Pytałem przed zakupem, aparts ma od oficjalnego dystrybutora w PL, a oficjalny przedstawiciel na Allegro bierze oleje z Niemiec...
Który był analizowany tu na forum?
Od siebie mogę dodać, że nadal na bańce z olejem mamy napis - "PURE PLUS TECHNOLOGY", czyli prawdopodobnie mamy olej oparty na GTL.
Kiedyś użytkownicy niemieckiego oil-clubu o tym pisali. Natomiast napis na bańce - "ACTIVE CLEANSHING TECHNOLOGY" oznacza, iż mamy w bańce olej oparty na HC (np. Shell HX7 5w40 ma takowy napis widoczny na bańce i odmiana Shell Helix Ultra I 5w40).
Pozdrawiam!
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.