Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date

Mr.Wolf

Użytkownik
Samochód
Hyundai Coupe GK FL2 2007, 2.0 G4GC
@magil, zauważ, że duże pojemności skokowe silników to ewenement w naszych czasach. Tutaj bardziej chodzi o doładowane, małe pierdziawki na bezpośrednim wtrysku, którym najbardziej grozi zjawisko spalania stukowego przy niskich prędkościach obrotowych. Przy okazji formulacja jest dużo nowocześniejsza i tak jak zauważył @cytrynowiec uniwersalna.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
@magil, dzięki.

Co do SN Plus, to olej wykazuje się dużą zawartością Ca w stosunku do prekursorów olejów uodparniających silnik na zjawisko LSPI.
Jest to ~1150 ppm dla dexos1 gen2 do 1500ppm.
Jednak bardzo dużo jest Mg ~650 do 1100, co również jest nietypowe.
Sam olej ma bardzo niską lepkość w 100C, a stosunkowo wysoką w 40C.
To taka tłuściutka 30'ka.
Oleje z tą normą mogą być alternatywą dla "rzadkich deksosów" w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo.
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
Właśnie niższa lepkość w 100 st C skłania mnie ku częstszej wymianie. Planuję co 6kkm, wyjdzie wtedy pewnie rok obecności w silniku. Taki minus tej sytuacji, że przyjdzie długo czekać na analizę zużyciową. Póki co zrobiony niecały 1000, ubytku nie idzie zauważyć na ujowym bagnecie, czujnik wciąż wskazuje max. Postęp w stosunku do 0W40 :D
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
To i tak nieźle kręci. Jak byłem jesienią na wymianie oleju to był dziadek z Rio - wóz miał 5 albo 6 lat i niecałe 14000 przebiegu :D

Kurde, ja mam Kijankę 14 miesięcy i do 4 wymiany oleju się przymierzam :D
 

bachor666

Użytkownik
@magil, dzięki.

Co do SN Plus, to olej wykazuje się dużą zawartością Ca w stosunku do prekursorów olejów uodparniających silnik na zjawisko LSPI.
Jest to ~1150 ppm dla dexos1 gen2 do 1500ppm.
Jednak bardzo dużo jest Mg ~650 do 1100, co również jest nietypowe.
Sam olej ma bardzo niską lepkość w 100C, a stosunkowo wysoką w 40C.
To taka tłuściutka 30'ka.
Oleje z tą normą mogą być alternatywą dla "rzadkich deksosów" w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo.
No własnie ja bym chyba wolał, żeby przy 100C była około 14.0 tylko nie wiem czy jest sie czym przejmowac w moim silniku.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
@jerseyAdmin na ruskim oil clubie jest silnik po Helixie Ultra . Nie wygląda zbyt atrakcyjnie ;)
 

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 I 2.0 HDI 109
@Binas96
Pytanie w jakim stanie silnik był przed zalaniem no i czy to w ogóle był Shell.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Dokladnie, nie mozna odrazu oczerniac jakiegos srodka smarnego.
 

Arcz01

Użytkownik
Samochód
Leon Cupra R 1.8T
Ta kwestia została już wyjaśniona w poście #17 tego tematu, post użytkownika @Binas96 nie wprowadza żadnej rzetelnej informacji o tym oleju ;)
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Wiesz to są przypadki jeden na tysiąc i wiele zależy też od jednostki napędowej:)
Ale jest u ruskich w dziale silnikowym po X przebiegu jak to wygląda
 

Kaban

Użytkownik
Lokalizacja
wpr
Samochód
e61 n53, Clio f4r
20200508_131312.jpg

Od oficjalnego dystrybutora z aukcji ;) Do tego AR9200v2 i za około 10tys km/4-6miesięcy będziemy mieli analizę przepracowanego w M54B25 :)
 

resi

Użytkownik
Samochód
Opel Corsa C 1.0
3 wersja etykiety. Ja u nich zamawiałem na jesieni to ten "złoty" pasek się układał pionowo a nie szedł w bok.
 

SmartCheetah

Użytkownik
Samochód
Mazda CX-7 2.3T DISI 260KM
Czyli wszystkie oferty Helix Ultra od oficjalnego dystrybutora to nowa formulacja, włącznie z 5w30? Bo Zdjęcia mają ciągle stare...

1588975494820.png
 

Kevin88

Użytkownik
Samochód
Audi A4 1.8T(ANB), Suzuki Swift Sport(M16A)
Miesiąc temu kupowałem 5w30 i etykieta jest można powiedzieć stara.
 

Attachments

Top