• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@magil, zauważ, że duże pojemności skokowe silników to ewenement w naszych czasach. Tutaj bardziej chodzi o doładowane, małe pierdziawki na bezpośrednim wtrysku, którym najbardziej grozi zjawisko spalania stukowego przy niskich prędkościach obrotowych. Przy okazji formulacja jest dużo nowocześniejsza i tak jak zauważył @cytrynowiec uniwersalna.
 
@magil, dzięki.

Co do SN Plus, to olej wykazuje się dużą zawartością Ca w stosunku do prekursorów olejów uodparniających silnik na zjawisko LSPI.
Jest to ~1150 ppm dla dexos1 gen2 do 1500ppm.
Jednak bardzo dużo jest Mg ~650 do 1100, co również jest nietypowe.
Sam olej ma bardzo niską lepkość w 100C, a stosunkowo wysoką w 40C.
To taka tłuściutka 30'ka.
Oleje z tą normą mogą być alternatywą dla "rzadkich deksosów" w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo.
 
Właśnie niższa lepkość w 100 st C skłania mnie ku częstszej wymianie. Planuję co 6kkm, wyjdzie wtedy pewnie rok obecności w silniku. Taki minus tej sytuacji, że przyjdzie długo czekać na analizę zużyciową. Póki co zrobiony niecały 1000, ubytku nie idzie zauważyć na ujowym bagnecie, czujnik wciąż wskazuje max. Postęp w stosunku do 0W40 :D
 
To i tak nieźle kręci. Jak byłem jesienią na wymianie oleju to był dziadek z Rio - wóz miał 5 albo 6 lat i niecałe 14000 przebiegu :D

Kurde, ja mam Kijankę 14 miesięcy i do 4 wymiany oleju się przymierzam :D
 
@magil, dzięki.

Co do SN Plus, to olej wykazuje się dużą zawartością Ca w stosunku do prekursorów olejów uodparniających silnik na zjawisko LSPI.
Jest to ~1150 ppm dla dexos1 gen2 do 1500ppm.
Jednak bardzo dużo jest Mg ~650 do 1100, co również jest nietypowe.
Sam olej ma bardzo niską lepkość w 100C, a stosunkowo wysoką w 40C.
To taka tłuściutka 30'ka.
Oleje z tą normą mogą być alternatywą dla "rzadkich deksosów" w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo.

No własnie ja bym chyba wolał, żeby przy 100C była około 14.0 tylko nie wiem czy jest sie czym przejmowac w moim silniku.
 
Last edited by a moderator:
@Binas96
Pytanie w jakim stanie silnik był przed zalaniem no i czy to w ogóle był Shell.
 
Dokladnie, nie mozna odrazu oczerniac jakiegos srodka smarnego.
 
Ta kwestia została już wyjaśniona w poście #17 tego tematu, post użytkownika @Binas96 nie wprowadza żadnej rzetelnej informacji o tym oleju ;)
 
Wiesz to są przypadki jeden na tysiąc i wiele zależy też od jednostki napędowej:)
Ale jest u ruskich w dziale silnikowym po X przebiegu jak to wygląda
 
20200508_131312.jpg

Od oficjalnego dystrybutora z aukcji ;) Do tego AR9200v2 i za około 10tys km/4-6miesięcy będziemy mieli analizę przepracowanego w M54B25 :)
 
3 wersja etykiety. Ja u nich zamawiałem na jesieni to ten "złoty" pasek się układał pionowo a nie szedł w bok.
 
Czyli wszystkie oferty Helix Ultra od oficjalnego dystrybutora to nowa formulacja, włącznie z 5w30? Bo Zdjęcia mają ciągle stare...

1588975494820.png
 
Miesiąc temu kupowałem 5w30 i etykieta jest można powiedzieć stara.
 

Attachments

  • 20200402_165341.jpg
    4,6 MB · Odwiedzin: 346
Back
Top