• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Skiper za szanse wystąpienia LSPI odpowiedzialne są:
1) konstrukcja silnika
.
.
.
długo, długo nic
.
.
.
2) pakiet dodatków.

Baza ma tutaj pomijalne znaczenie.
 
3) Czasami niedopracowany sterownik silnika
 
Do bólu można :p jak mam zaczynać z GTL ,to niech to będzie GTL a nie masło maślane . W numerach CAS , pierwsze dwa są odpowiadające za destylaty lekkie i ciężkie , ropa naftowa :confused: Może nie ma ,a może dopuścili .

@soszo chciałbym wiedzieć czy to nadal GTL , o LSPI to jedynie widzę ,że odkąd w tym oleju to jest ,to od tej pory zapis się zmienił na nijaki .

@jerseyAdmin w tym przedziale środka widział bym warunki jakie się serwuje . Co do bazy ,od jej zmiany w tym oleju pojawiło się też LSPI . To może świadczyć o potrzebie zmian w bazie ,względem dodania pakietu LSPI .
@Zielony34 pomijam twoje wpisy , bo jesteś źle nastawiony . No i dziwnym trafem zawsze jest twój wpis przed zamykaniem moda 😤. Jakieś znajomości czy co .
 
Last edited by a moderator:
@Skiper przeciez juz otrzymalem odpowiec ze strony Shella. Jakiego dowodu potrzebujesz, ze ten olej bazuje na GTL ?
 
bo jesteś źle nastawiony

Ja to wolę nazywać podejściem realistycznym do tematu. Prawda jest jednak taka, że nie zauważysz żadnej różnicy, czy wlejesz GTL, czy dobre HC.

Skoro nawet producentowi nie wierzysz, to pozostaje mi życzyć ci powodzenia w tym kuriozalnym pseudo śledztwie, które prowadzi do niczego.
 
Co do bazy ,od jej zmiany w tym oleju pojawiło się też LSPI . To może świadczyć o potrzebie zmian w bazie ,względem dodania pakietu LSPI .
@Skiper, dalej nie napisałeś, po co drążysz temat GTL i LSPI ...

To, że w SHU pojawił się pakiet dodatków, które nie wywołuję samozapłonów zwanych LSPI, jest "przypadkiem".
Poprzednia wersja SHU 5w40 (również na GTL'u) miała normę API SN, czyli na dzień dzisiejszy już przeszło 10 letnią.
Po drodze w 2015r. pojawił się "suplement" w postaci API SN+RC (Resource Conserving), a chyba w 2018r, API SN Plus.
SN+RC nie wnosił za wiele, więc podejrzewam, że Shell go pominął.
API SN Plus wniósł min test LSPI wg wymagań forda i to już jest znacząca zmiana.
Od mniej więcej roku znowu mamy nowszą normę API SP, która oprócz testu LSPI wnosi dodatkowy test na łańcuchy rozrządu.

Shell po prostu musiał zmienić pakiet dodatków, bo tak to się z grubsza robi, żeby przejść nowe wymagania normy.
Swoją drogą, SHU jest ewenementem wśród olejów "antyLSPI" ze swoją lepkością SAE40.
Wszystkie oleje z takimi właściwościami mają lepkości max 5w30, bardzo wiele 0w20.
I oparte są o bazy III gr (wyjątkami są Ravenol DXG, Amsoil SS i ten shell).
 
@poziom to marketingowe bla bla mam brać za potwierdzenie , sam widzisz że ten tekst w emailu to jakaś wklejka/przeklejka . Ja mam lepszą odpowiedź bez odpowiedzi konkret i na początku ta sama wklejka była (sloganik wstępny). Czasem brak odpowiedzi lub tajemniczość więcej mówi stety. Wychodzi że to nie jest sam GTL tylko jakiś mix ,świadczy o tym wiele i potwierdza się .
Nie wiem boicie się to potwierdzić tutaj , nie sterujmy tych opinii ponad miarę w ślepą stronę ,ku prawdzie naprzód .

@Zielony34 ja nazywam to stronniczością osobistą i kolesiostwem . Jeśli producent kluczy i nie potwierdza GTL to co ty będziesz Hepi Fann , jak naiwniaczek z cywila po przeczytaniu mega marketingowej broszurki . Weź przestań ,gdzie indziej szukasz i wyciągasz mniej pewne wnioski . Tylko jak ja coś szukam ,to ty oczywiście wtedy bagatelizujesz , to jest twoje nastawienie na moją osobę i nie ubieraj tego w tematyczność , może kolegów tu tym zmylisz ,ale nie mnie . W swoim czasie wytknę ci szemrane i kuriozalne wywody .
 
Last edited by a moderator:
Wychodzi że to nie jest sam GTL tylko jakiś mix
A co jest w tym sformuowaniu zlego ? Przeciez to dotyczy kazdego oleju! Czyli to w gruncie rzeczy mieszanina olejow bazowych i dodatkow, nie wchodzac w szczegoly. Jak chcesz miec pewnosc, zawsze mozesz zlecic kompleksowe badania. Lub....zainteresowac sie innym olejem.
Post automatically merged:

świadczy o tym wiele i potwierdza się
Czyli ?
 
@SACZI a pomyliłem i napisałem soszo .
chciałbym wiedzieć czy to nadal GTL
Strikte GTL jak np. 5W30 .
A co jest w tym sformuowaniu zlego ?
A to że ta sytuacja kłóci się z nazwą Ultra i przynależnością do rodziny PUREPLUS ,rodziny strikte GTL . Co innego jak wszystkie Ultra miały by taki zapis ,a co innego jak jeden tylko . Dla mnie w zapisie mogły by być same cyfry ,chińskie znaki ,ale niech będą takie same we wszystkich Ultra . 5W40 jest u Shell olejem ogólnym ,który raczej w dobieraczce nie pokazuje się , tym bardziej zapis zastanawia .

W wątku z NMR nikt nic nie robi i kolega od tego zaginął.
W jednym aucie pasuje inny Shell ,a tak chciałem na dwa auta te GTL zalać i nie kupować w dwóch miejscach .

Nie no tak to jest 100% GTL ,nie ma tematu bo tak sloganik głosi ,ten przeklejany gotowiec co w Shell mają go w automacie jak pozdrawiam .

Wyprzedzając kolegę Zielony34 i moda ,kończę temat , niech żyje niewiedza 😷.
 
@Skiper - to zrób coś w wątku NMR. Wykładasz parę(naście) tysi na stół są i laboratoria zrobią Ci NMR i dokładnie opiszą.
 
... a tak chciałem na dwa auta te GTL zalać i nie kupować w dwóch miejscach .
Ty dalej drążysz temat doboru oleju do swoich samochodów?
No to źle podchodzisz ...
Zarówno Toyota, jak i Nissan wymagają olejów niskolepkościowych.
Żadne tam 5w40 do nissana, tylko 0w20.

Skoro jednak upierasz się przy swoich i chcesz wyższe lepkości, proponuję Ci Amsoil Signature Series 5w30 (ASL):
- rodzina olejów oparta o bazy olejowe gr IV (PAO) z dużą zawartością gr V (estry) oraz gr III (HC)
- pakiet dodatków dedykowany pod LSPI
- oleje o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej (HTHS)
- dedykowane silnikom z bezpośrednim wtryskiem i turbo (TGDI)
- pokrywają wszyskie normy Twoich samochodów, nie posiadają oficjalnych aprobat
- bardzo dobrze chronią silniki przez zużyciem (analizy olejów przepracowanych).

Minusem jest cena - 200PLN/4L.
Masz do wyboru lepkości od 0w20, poprzez 5w30, na 5w50 kończąc.

EDIT
I nie jesteśmy w stanie potwierdzić, czy baza olejowa Shella jest w 100% oparta o GTL.
Nie mamy technicznych możliwości (i zapewne wiedzy), aby to zrobić.
 
Last edited by a moderator:
Dzięki za wyczyszczenie i to po cichu🤫 bo powiadomienia pod dzwonkiem brak , a kiedyś były.🥴

@jerseyAdmin mogę wyłożyć ale na lab w swoim garażu , po to by potem zbierać kasę od was 🤌.
@SACZI mylisz się ,w manualu Nissana zaczyna się od 5W30 . 0W20 to w dobieraczkach od niedawna występuje , bo firma zaczyna ryzykować na maxa dla norm i mniejszego spalania . 0W jest dla producenta ,10W dla flot ,a ja będę o krok wyżej od zaleceń , tak było zresztą do tej pory .

Rozmawiałem ponad godzinę z panem specjalistą z naszego Shella , mam zapewnienie ,że są za duzi by kombinować . Składu nie żądałem bo i tak bym nie usłyszał , konkretnie co zapis oznacza to wie mało ludzi , ponoć bazy biorą od Mobila . Są trzy opcje/powody takiej zmiany zapisu . Dwie pomijalne wynikające z jakiegoś dostosowywania/aktualizacji/prawa/norm/producentów , a trzecia możliwość może oznaczać mix , czyli w tabelce nie mogło być jak dotychczas skoro bazę stanowi mieszanina większej ilości GTL i czegoś jeszcze . Jeśli biorą bazy od Mobila ,a Mobil ma oleje na mieszaninie GTL z PAO , to mogą robić tak samo . A wtedy zapis jest adekwatny ,ale nic nie mówiący .

Pan psioczył na te tu laby dwa , nic o nich nie słyszał i mówił by badać w akredytowanych jak np. Orlenu .
Nazywał te oleje na "dzi ti elu" syntetykami ,nie zapytałem czy to tak w zgodzie z prawem naszym ,czy na serio .

Co do odpowiedzi z DE , to pierwszy akapit marketingowy był w każdej odpowiedzi ,dalej była mowa o tajemnicy poliszynela/firmy ,a na koniec "Shell Helix Ultra 5W-40 und unser Shell Helix Ultra 5W-30 basieren beide auf unserer Pure Plus Technologie aus GTL Grundölen."

O ile info u nas zakłada pewne opcje , o tyle info z DE jest bardziej marketingowo zakłamane .
 
Kuwejt , RU , France ,DE wszędzie zapis ten sam ,różnica na pierwszy wgląd ilość numerów CAS do wyboru . U nas i DE dużo , reszta o połowę mniej . @soszo popatrz na kartę France .
 

Attachments

  • Kuwejt.jpg
    Kuwejt.jpg
    161,7 KB · Odwiedzin: 244
  • CCCP.jpg
    CCCP.jpg
    158,9 KB · Odwiedzin: 232
  • France.jpg
    France.jpg
    77,1 KB · Odwiedzin: 212
  • DE.jpg
    DE.jpg
    141,8 KB · Odwiedzin: 239
Może komuś się przyda , partia tego oleju 11562937 z OCT2020 . Listopadowa dostawa do dystrybutora na alle .
100C = 12.930
Pur Point = - 54
Density 15C = 842.8
Viscosity Dynamic (CCS) -30C = 6260
Mo = 100
 
A tak sobie wszedłem na oil.de ,no i tam też była dyskusja odnośnie tego oleju . Wyczytałem ,że są 3 wersje SN , SN+ i SP , oraz są trzy wersje kart , tak Shell zarejestrował zgodnie z rozporządzeniem UE. Nawet tam stwierdzenie pada ,że jeśli jest ileś numerów CAS i tylko jeden odpowiada GTL ,to jest wtedy mega loteria. Pada też stwierdzenie, iż po tym co na butelce to nie da się teraz zidentyfikować czy to GTL , bo Shell kiedy nie miał GTL ,to pakował HC i cicho sza nazwa Ultra była . Tam nawet bagatelizują drugą tu analizę , bo jest nieistotna ,ze względu na przypadkowość wyniku ,ze względu na ogólne zapisy dzięki którym ,możliwości kombinacji są nieskończone .

Brak możliwości identyfikacji przez to co na butli , nie tyczy się tylko tego oleju . Zaczynam wątpić w tą firmę powoli i to co tu było wcześniej powiedziane . Bo jak rozumiem ,tak sobie to luźno zapisali , że nie koniecznie zawartość może odpowiadać opisowi na butli i rodzinie olejowej . Jak to odbieram, jako daleko idące zakłamanie , które obejmuje tylko lekką rękę zmian u producenta ,a nie ma na celu klienta .Jeśli mam się związać z Shell , to nie widzi mi się ,za każdym razem zastanawianie się co siedzi w środku .Po otwarciu i mrożeniu zwroty nie realne .
 
Oczywiście, że będzie kilka wersji, muszą dostosowywać swoje oleje do potrzeb rynkowych. Problemy Shella sprzed kilku lat wynikały z ograniczeniem dostaw GTL z Kataru. W tym czasie rzeczywiście były wersje bazujące na VHVI, lecz bez napisu Pure Plus Technology. Więc @Skiper nie pisz w ten sposób, jakby Shell raz stosował mieszaninę VHVI, a raz GTL...
 
Jak ktoś ma wątpliwości, to są od tego specjalne instytucje i może wejść na drogę prawną. Widze, że ty @Skiper masz na to wyjątkową ochotę. Twoje wątpliwości to obecnie zwykłe bicie piany bez podstaw. Bądź tak dobry i zajmij się batalią z Shellem w prywatnym zakresie i nie wpychaj forum na minę prawną. Zakłamujesz obraz danej marki, ktoś później wejdzie, przeczyta i będzie chodził po internecie i pomawiał.
 
@Skiper

Wg kart msds wygląda to tak:

Shell Helix Ultra 001A9013 (vhvi)
Shell Helix Ultra 001H2263 (GTL/Fischer-Topsh)

Zakładając, że karty są aktualnie to szukasz produktu, który na butelce będzie miał oznaczenie 001H2263.
 
Chwilę, Shell miałby obecnie lać do butelek raz GTL, raz HC? Nie mówimy tej sytuacji sprzed lat, gdy HC było zastąpiło GTL tymczasowo?
 
Back
Top