• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
dystrybutor na ale zamawia i przywożą ,tak wynikało z rozmowy
W Niemczech może być magazyn centralny do którego trafiają oleje z różnych krajów Turcji, Włoch, Niemiec i gdzie tam jeszcze Shell ma blendownie. I do Polski olej trafia z Niemiec. Ja od nich kupiłem Shell AF Made in Italy.
 
Shell robi oleje w Holandii, Niemczech, Wloszech, Hiszpanii, Turcji i jeszcze na niektorych opakowaniach widziałem made in EU.
 
Shell robi oleje w Holandii, Niemczech, Wloszech, Hiszpanii, Turcji i jeszcze na niektorych opakowaniach widziałem made i
Ale takie oficjalne info o fabrykach dotyczy Niemiec i Turcji oraz Rosji (ale oleje nie na rynek EU)i to są z tego co wiem zakłady produkcyjne należące do Shell-a. Pozostałe miejsca to prawdopodobnie blendownie robiące olej na zlecenie Shella. Swoją drogą ostatnio na Rynku pojawiło się sporo tanich olejów Shella patrząc po aukcjach allegro. Ja zawsze z dystansem podchodzę do olejów blendowanych poza zakładem producenta. Bo niby powinno być to samo ale blendownia blendowni nie równa i w praktyce różnie z tą jakością może być. Kiedyś od jednej z osób z branży usłyszałem, ze nie kupuje się olejów z napisem Made in EU bo to oznacza, ze olej może być rozlewany/blendowany gdziekolwiek (czytaj gdzie najtaniej) a nie wszyscy trzymają odpowiednio wysokie standardy. Oficjalnie papier wszystko przyjmie ale w praktyce rożnie bywa. Jak ktoś ma pełniejsze info odnośnie zakładów produkcyjnych Shella to proszę się podzielić.
 
Jeśli dalej bym kupował ,to pozostaje przy zakupach u dystrybutora , może Włochy się trafią nie wiem , ale liczę że te tanie EU już nie .Zapytać można zawsze co mają . To co pisze tomek evo wyjaśnia okazje poza dystrybutorem, różnice cen . Nie zbiednieje ,a taka sytuacja może kusić do podróbek .
 
Sorry za jakieś powielanie ,jaki ma NOAK ten 5W40 SHU ,ten po zmianach już z anty LSPI ?
Ewentualnie gdzie takiej danej szukacie .
 
Ostatnio kupiłem litrówkę 5w30 ECT C3 w sklepie motoryzacyjnym w dużym mieście, który bierze od IC, AP, etc. Też po raz pierwszy made in Italy. Świeży, z 2020.
 
A gdzie standardowo widać NOAK ?
To parametr, który podaje producent.
Np:
albo
 
Sprawdziłem w Shell, jest tylko słowna wzmianka.
"Niski stopień odparowania - Niskie zużycie oleju , zmniejsza konieczność dolewek między wymianami"
 
Last edited by a moderator:
P_20210107_111502.jpg


Jak już wrzucamy to tak wygląda bańka z września 2020 Made In Germany. Tez szukałem Noack jakiś czas temu i nie znalazłem.
 

Attachments

  • P_20210107_111348.jpg
    P_20210107_111348.jpg
    502,2 KB · Odwiedzin: 273
U mnie również wrzesień z API SNplus i import Niemcy. Szukałem wtedy ze świeżą datą.
 
Dopytałem u dystrybutora .

Shell ma 15 rafinerii w świecie. Wszystkie oleje trafiają do nich z magazynów Shell w Hamburgu. Większość jest z DE, potem Holandia,
Hiszpania, inne kraje europejskie, ale także z napisami Made in EU. O miejscach zlecanych nie było mowy. Więc w razie co pozostaje dopytać o pochodzenie konkretnego.
 
Mnie zastanawia cena olejów Shella... W autoryzowanym sklepie HAND z Sulechowa 4 litry 5W40 kosztuje około 90 zł, to chyba mniej niż oleje Lotosu czy Orlenu. Oleje renomowanych marek w tej specyfikacji są ponad dwukrotnie droższe... Czy warto przepłacać?
 
Nie warto, lepiej 2 razy częściej wymieniać. Z drugiej strony GTL produkują z gazu, gaz to tak naprawdę odpad (głównie liczy się wydobycie ropy, a jak przy okazji jest gaz to jest jeszcze lepiej- GENERALIZUJE) Ropa ostatnio nie droga, gaz bardzo tani (czysty propan był w pół hurcie w lato poniżej 1 zł brutto) to i baza GTL nie może być jakoś kosmicznie droga.
 
Tylko ze baza gtl nie jest z propanu, tylko ziemnego gazu(metanu), a ropa juz taka bardzo tania nie jest...
 
Dalej daleko jej do cen sprzed pandemii. Swoją drogą ciekawe jaką strategię cenową obiorą teraz wydobywcy ropy. Będą obniżać ceny, tak żeby jeszcze mniej się opłacało przechodzić na elektryki, czy dokręcą śrubę żeby zarobić póki mogą na tych, których i tak nie stać na lokalnie bezemisyjne auta?
 
@SACZI Noack podają zazwyczaj ci, którzy mają się czym pochwalić. Wyścig Amsoil - Ravenol w tej kategorii to klasyk.
Póki olej nie pójdzie do analizy na Noack, to się nie dowiemy co dział marketingu Shell uważa za niską wartość :)
 
Mnie zastanawia cena olejów Shella... W autoryzowanym sklepie HAND z Sulechowa 4 litry 5W40 kosztuje około 90 zł, to chyba mniej niż oleje Lotosu czy Orlenu.
No tak jest z cenami, popatrzyłem teraz na stacji Orlen na te PRO szukając 0W40, różnica duża. Tylko czy na stacjach nie są jakoś sztucznie podwyższone, jeśli by takie różnice były to może warto wypróbować takie PRO po 70pln za 1L.
 
Back
Top