• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Mmie zastanawia dlaczego 0w40 shella nie ma normy BMW LL01, a 5w40 ma.
Kiedy w 2015r Shell podpisał umowę z BMW na oficjalnego dostawcę oleju, wprowadzono olej BMW Twin Power 0w40 LL01 i tym samym Shell stracił aprobatę. Może mieli układ, żeby ludzie kupowali olej OEM 0w40 zamiast Shella.
 
Ten olej jak i 0w40 to chyba nie za bardzo nadaje się do benzyny z wtryskiem bezpośrednim? lepkością bliżej mu do 5w30/0w30 i znając tendencję GDI do podlewania paliwem w cylindry, bardzo szybko zrobi się 0/5w20. Tak więc chyba albo wymiana co 5-7tyś km albo do wtrysku pośredniego?
Jakie jest wasze zdanie?
 
Jeśli chciałbyś brać pod uwagę tylko lepkość to HX8 5W-40 ma ją nieco wyższą. W naszej analizie wyszło 12,8-12,9, w rosyjskiej 13,14. Nie są to jakieś spektakularne różnice biorąc pod uwagę fakt, że i tak wiele "zwykłych" olei A3/B4 ma tą lepkość w granicach 13,5. Jeśli lepkość zbyt niska dla ciebie, wybierz inny olej. Ja mam go wlanego do turbo diesla i traktuję go jako trochę podbitą 30stkę/lekką 40stkę. Zależy do jakiego silnika chcesz go wlać i jakich lepkości wymaga, bo mówiąc ogólnie to dużo GDI wymaga xW30 i auta jakoś jeżdżą - więc tutaj byłoby nawet podbicie lepkości. Do mocniej obciążonych termicznie mógłbym pomyśleć o czymś innym.
 
To mój pierwszy post więc witam Wszystkich serdecznie :)
Trochę zajęło mi znalezienie 5 l w wersji SN+
A ta wersja SN Plus jest jeszcze dostępna ? Wszędzie widzę już tylko wersję bez PurePlusTechnology i bez SN Plus.
Czy obecna dostępna wersja oleju też jest na bazie GTL ?
 
@R70 z tego co ja widzę na znanym portalu aukcyjnym to jest bardzo dużo ofert Shell Helix ultra 5W-40 w 4L opakowaniach, gdzie normalnie jest zapisana norma API SN Plus wraz ze zdjęciem Pure Plus Technology na opakowaniu, zdjęcie jest w sumie mało istotne, ale tak, jeśli są to świeże oleje (>2020 roku) to wszystkie są z nową normą + baza GTL oczywiście. Co do 5L opakowań to ja takich nie spotkałem / nie kupowałem. Wybierałem z tego shella 4 + 1L. Zawsze możesz też kupić od oficjalnego dystrybutora shell, bo on tam też sprzedaje.
 
Na Rynek Polski generalnie nie ma Helix Ultra 5W40 w opakowaniach 5l tylko 4l. Jak jest 5l to jest na 99% import "indywidualny".
 
Czy ten olej można mieszać z olejem HC? Podobno GTL z HC nie bardzo można mieszać (chyba, że to jakiś mit).
 
Mit. Oleje są ze sobą mieszalne.
 
Można mieszać. I tak, GTL to też HC, tylko źródło bazy która jest krakowana jest inna niż w wypadku tradycyjnego oleju.
 
Niektóre oleje Shell sprzedaje w detalu tylko w opakowaniach 5l, np. Shell Helix HX8 5W-40 ECT, który dostępny jest właśnie tylko w takiej pojemności i to raczej kiepsko dostępny, a szkoda, bo dobry olej.
 
Cześć. Czy można wymieszać Ultra 5w40 z Shell Ultra Racing 10w60 w proporcji minimum 2,8l pierwszego z wymienionych, maksimum 2l drugiego?
 
Można jak najbardziej w dowolnych proporcjach.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Olej zalany do BMW N46B20, przed płukanka Millersa, zrobione na razie 150km ale, miałem w między czasie przegląd i wyszło za wysokie CO, auto kopci, a smród spalin okropny. Tak wiem uszczelniacze, tylko że na Motulu i Revanolu takich cyrków nie było, a na bank takiego sfątu z wydechu. Może to i dobry olej a ja mam auto do roboty , ale nigdy więcej go nie mam zamiaru zalewać, bo po wcześniejszych olejach to ten wszystko na minus. Pozostaje obserwacja czy będzie szybko znikał. Ale i tak nie mam zamiaru go trzymać do następnej wymiany.
 
Miales pobór oleju oleju wczesniej? Z czego zmieniłeś? Ja planuje zmienić z x cess+ archoil 9100 na shella wlasnie i zaczynam sie zastanawiac
 
Dość często słyszy się, że Shell "znika" Ma to zapewne związek z odparowaniem tego oleju. Co lepsze słyszy się, że znika na początku po wymianie, a potem stan już się utrzymuje.
Ja tak miałem po 1,5tyś km, ubyło go lekko, a teraz stan się utrzymuje.
 
Zalewam Shell HU do 4 samochodów w rodzinie - trzy z nich nie wymagają żadnych dolewek, a czwarty jeździł wcześniej na Motulu X cess, na którym trzeba było zrobić jedną dolewkę na interwał i po przejściu na Shell HU wymaga takiej samej dolewki. Absolutnie nie mogę potwierdzić szerzonej na forum opinii, że Shell HU znika szybciej/ więcej niż inne oleje.
 
Każdy silnik jest inny, dlatego nie można się w pełni sugerować opiniami innych użytkowników, tylko trzeba samemu sprawdzić. Z analiz wiemy, że to bardzo solidny olej
 
Back
Top