• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Gdyby miał wyższą lepkość byłby idealny
Lepkośc mieści się w widełkach SAE. Jest to równie dobry poziom ochrony, co oleje posiadające lepkość w górnej granicy. Lepkość oleju to nie wszystko, podstawowe zagadnienia się kłaniają.
 
To tylko taka uwaga, a nie narzekanie
Ciężko to wywnioskować, jeśli obok napisałeś, że byłby idealny posiadając wyższą lepkość. Tak konstruowane zdanie jednoznacznie wskazuje, że uważasz lepkość SHU 5W40 za wadę. Następnym razem wyrażaj się jaśniej.
 
Czytając to forum można wysnuć taki wniosek że olej mieszczący się w widełkach w górnej granicy jest nakierowany głównie na ochronę silnika. Oleje tzw "racingowe" też występują raczej w wyższych lepkościach niż niższych.
 
Oleje tzw "racingowe" też występują raczej w wyższych lepkościach niż niższych.
 
Wiedzialem że wrzucony tu będzie ten olej. Warto zauważyć ze lepkość w 100stC jest w górnej granicy dla sae30. A norma renault rn17 rsa? Lepkość w górnej granicy dla sae40 i wymóg hths >4.1. A to w końcu olej do sportowych modeli. Na forum są analizy np eurola SL czy też Lotosa 10w40 gdzie jak byk jest napisane w opisie że wyższe lepkości kv100 świadczą o tym że olej nakierowany jest przede wszystkim na ochronę.
 
gdzie jak byk jest napisane w opisie że wyższe lepkości kv100 świadczą o tym że olej nakierowany jest przede wszystkim na ochronę.
nie tylko lepkość odpowiada że jest skierowany na ochronę przy normalnym użytkowaniu, ale niski Noack, termoastabilność, niska temperatura płynięcia, i TBN wysoki. Olej jest kozacki, inne 5W40 podobne cenowo mogą mieć wyższą lepkość, za to w innych parametrach Shell HU je bije. Poza tym nowoczesne silniki nie są starymi i wyższa lepkość nie jest lekarstwem dla nich na pewno.
 
Bo prawda jest taka, że SHU jest próbą pożenienia ognia z wodą, ma być fuel economy, więc jest niska lepkość, jak na jego klasę, z drugiej strony jest wypasiona baza, która ma gwarantować bezpieczeństwo w razie "ciężkiej" nogi kierownika/kierowniczki. Podobnie jest z Amsoilami z serii SS, które mają bazę PAO+ester+szczodra porcja dodatków i w autach, które tolerują oleje lekkobieżne dają radę nawet w bardzo wysilonych/obciążonych jednostkach. Oczywiście Amsoil każe sobie za tą przyjemność zapłacić jak na butikowego producenta przystało, a Shell korzysta pełnymi garściami z efektu skali i cena SHU jest konkurencjyjna jak na to co olej oferuje, moim zdaniem.
 
Podobnie jest z Amsoilami z serii SS, które mają bazę PAO+ester+szczodra porcja dodatków
Zapomniałeś o znienawidzonym dodatku gr 3, czyli ok 30%hc ...
Przynajmniej w 5w30.
 
Last edited by a moderator:
Czy taki SHU 5w40 który ma cSt 13 w 100C zapewnia gorszą ochronę od innego oleju, który ma np. cSt 14 w 100C?
Chyba lepkość to nie wszystko, nie? Jeszcze mamy taki parametr jak HTHS.
 
Moim zdaniem bardziej liczą się dodatki.
 
Last edited by a moderator:
Zapewne mnie ktoś poprawi bo się nie znam, ale taki olej który ma niski wskaźnik przy 100C jest bardziej narażony w ekstremalnych przypadkach na zerwanie filmu olejowego.
 
Ale to bys musial zalac olej 5w40 gdzie zalecany jest min 5w50..
 
Czy taki SHU 5w40 który ma cSt 13 w 100C zapewnia gorszą ochronę od innego oleju, który ma np. cSt 14 w 100C?
Nie.

Chyba lepkość to nie wszystko, nie?
Dokładnie.

taki olej który ma niski wskaźnik przy 100C jest bardziej narażony w ekstremalnych przypadkach na zerwanie filmu olejowego.
Nie. Ponieważ lepkośc to nie wszystko. Trzeba patrzeć na całość formulacji, oraz bazy, które też są ważnym czynnikiem.
 
ale taki olej który ma niski wskaźnik przy 100C jest bardziej narażony w ekstremalnych przypadkach na zerwanie filmu olejowego.
Różnice między 13cst, a 14cst będą minimalne. Wręcz niemierzalne.
Teoretycznie masz rację, ale konstrukcja silnika zapewni poprawne utrzymanie ciśnienia oleju do lepkości np 8cSt, więc taka analiza w tej samej klasie lepkości po prostu traci sens.

A co w przypadku, jak do oliwy 14cSt dostanie się paliwo i rzeczywista lepkość spadnie w okolice 12cst?
Mam nadzieje, że rozumiesz co chciałem przekazać?
 
Czy etykieta tego oleju świadczy o jego formule?
Olej ten można spotkać z różnymi etykietami, a nowa formuła tego oleju posiada w składzie więcej molibdenu.
 
Zazwyczaj napis na etykiecie Technologia Shell Active Cleansing jest to HC, Napis Shell PurePlus to GTL, połączone technologie Shell PurePlus i Shell Active Cleansing
 
1.jpg
2.jpg

Chodziło mi o te etykiety.
 
Back
Top