• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W40 Audi A4 1.8T 10500 km

Sporo powierzchni ciernych jest utwardzanych powierzchniowo, więc wraz z przebiegiem ra warstwa robi się coraz bardziej podatna na zużycie. Prawdopodobnie to się dzieje i epatowanie obrazkami z internetu nie ma sensu, niewiele zależy w tym momencie od oleju.
Dla mnie stan jest normalny, nic złego się nie dzieje, olej jest dobrany dobrze, następna wymiana może nastąpić później. Przecież my tu mówimy o kilku setnych ml ścieru, co na dość pancerny silnik wg starej szkoły jest niczym.
 
Skoro będziesz miał już dwie analizy na tym samym oleju i w zbliżonych warunkach eksploatacji, to możesz - choćby z ciekawości - spróbować innego oleju (jeśli planujesz też robić analizę). Miałbyś porównanie czy coś się wyraźnie zmieni, choćby poziom Fe.
Masz odpowiednik - Orlen MaxExpert 5W-40 API SP na podobnym, jeśli nie takim samym pakiecie, jak ten Shell. Ma trochę wyższą lepkość - może akurat zrobi to jakąś różnicę.
Gdyby wypadł równie dobrze, to zawsze lepiej lać Orlena :)
 
Nie wiem jaki masz stosunek do dodatków do oleju. Jeśli pozytywny, to możesz rozważyć do kolejnego interwału dodatek z hBN. Choćby Mannol Ceramo Ester, czy LM Ceratec. W niektórych przypadkach wyraźnie obniża poziom metali zużyciowych.
Oczywiście żeby można było wyciągnąć sensowne wnioski musiałbyś kolejny interwał znowu zrobić na tym samym Shellu (tylko już z dodatkiem hBN).
Jak zmienisz jednocześnie olej na inny i dasz dodatek, to nie wyciągniesz wniosków która z dwóch zmiennych zrobiła ewentualną różnicę.
 
@Grip-ex dodatkom mówię twarde i zdecydowane RACZEJ NIE ;)
Patrząc na resztę danych, takich jak tbn, tan, lepkość to olej chyba jakoś nie poleciał zużyciowo w dół, chyba nawet nie zrobił się z niego SAE30 czego najbardziej się obawiałem :) Tym razem przeciągnę interwał w okolice 12-13 tys i znów postaram się zrobić analizę.
 
Tak, olej generalnie do końca wciąż był w całkiem dobrym stanie. Do 12 - 13 tys powinien dać radę bez problemu przy takiej eksploatacji.
To możesz ewentualnie, mając już dwie analizy na Shellu, zrobić porównawczo kolejny interwał na innym oleju - jak pisałem w poście #24.
Ale to już decyzja należy do Ciebie :)
 
Back
Top